Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 10:32

Kayleigh327 schreef:
Wijslander schreef:
Kayleigh gefeliciteerd met je winstpunt ondanks de tegenvaller op het eind. Wel apart dat het zo geregeld was, of is dat vaker zo?


Geen idee. Ik vond het wel jammer dat ze langs kwamen galopperen op het stuk waar wij moesten uitstappen en je de hartslag zo laag mogelijk wilde krijgen.
Maar ik denk dat ik gewoon pech had dat er precies op dat laatste stukje een aantal kwamen finishen. Volgens mij had niet iedereen er last van.

Is wel vaker zo, maar ligt uiteraard ook aan de ruiters, in hoeverre die rekening houden.
Zelf vond ik het ook ontzettend irritant en daarom als K2 ruiter ook altijd bewust in een rustige draf de K1 gepasseerd, dan maar geen galop finish foto . Maargoed, ik rijd ook niet voor de winst.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:45

Vaak op wedstrijd gaan haalt vaak wel het (aller)scherpste eraf..... Maar verder geluk hebben maar een drafje is nog altijd beter dan een eindsprint. Dat gebeurt helaas ook vaak genoeg.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:58

Om die reden draai ik mijn zadelkamer in de trailer thuis van slot en leg de sleutel erin. Zodra we arriveren op wedstrijd draai ik m weer op slot. Zo is ie iig open en mocht ik de sleutel vergeten zijn kan ik iig rijden (en moet de rest dan maar in de auto).

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:48

Endurancewedstrijd.nl stuurt idd niet na. Erg jammer! Maar zelf heb ik gewoon andere ruiters gevraagd als ik daar start, meestal geen probleem, zou t zelf ook geen probleem vinden namelijk.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 07:25

Etten Leur is mij toch wat ver weg! En oef balen Wijslander.....

Je wil ook niet dat t op wedstrijd open gaat.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 17:45

Rongyos schreef:
Djilna schreef:
Ik heb inderdaad eigen paddockmateriaal. Dus paar paaltjes en rol lint.

En hoe groot maak je je paddockje dan? Sorry, absolute beginner op dit gebied :o . En als je 2 paarden hebt; allebei apart of samen in een paddockje?

Meestal wat er beschikbaar is. Variƫrend van 2.5x3 achter de trailer tot 5x5 als er meer ruimte is. Altijd apart, al kunnen de paarden nog zo goed samen. Het geeft bijna altijd heisa.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:44

Djilna schreef:
Dat is mijn ervaring niet. Zie toch regelmatig dat het prima gaat. Mits ze elkaar dus goed kennen. En je moet dan wel een ruime paddock kunnen maken. Anders idd gewoon apart.

Bij endurance zie ik t ook niet zoveel. Maar bij de trec heb ik meer wedstrijden naast m'n bed gestaan dan niet geloof ik... Gedeeltelijk door paarden die midden in de nacht elkaar toch niet aardig vonden.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 06:46

namiro schreef:
ik was benieuwd.. op 28 juli is er een wedstrijd in Leersum? is daar ergens een routekaart van te vinden? Denk dat ik ergens langs de kant ga om te kijken en wat foto's maken, de site is echter zo verouderd dat ik het niet kan vinden

Leersum kan helaas niet doorgaan!

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 21:57

Ik vind 20 liter wat onhandig en zwaar. Heb zelf 10 liter kannen opgehaald bij een spareribrestaurant in Apeldoorn. Ze vonden het geen probleem om te bewaren, scheelde afval. Dus misschien zo iets bellen?


Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 17:45

Je zou evt kunnen parkeren (als je buiten etenstijden gaat) bij Halte Assel, dan is het nog 500m ofzo naar de kronkel of zit je mogelijk al op de route.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 06:06

Ik heb zelf inderdaad ook een stemcommando gekoppeld aan voordraven. Het handigst is om thuis iemand te hebben met een stick (of longeerzweep) die precies tikt indien het paard niet binnen 2 tellen reageert.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 17:20

Ik vind iets om het hoofd ook een zeer goede, wel zo veilig. Als je daarnaast alsnog op een neckrope wilt rijden, prima!

Wij waren vandaag in Otterlo, uitgesloten (geheel terecht!) op de voorkeuring -O- door missende enting in het paspoort (hij heeft m echt gehad), bij thuiskomst meteen gaan uitzoeken, blijkt de pony 2 stickers te hebben gekregen en Eddie 0 :Y) . Maandag maar ff langs de DA en snel door naar de volgende wedstrijd.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 13:24

Maar een boterhamzakje (zip) om je kaart is toch geen moeite. En Marije, ja dat deken issue, ik zie dat ook regelmatig helaas (niet alleen bij Endurance).

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:15

Ik kan juist bvb ook niet op een Massimo trail, of in iedergeval, kon niet op mijn merrie. Veel te breed voor mij, geen grip en bij de eerste beste pas opzij/springactie lag ik er al naast, in de hal van Herman nog.... Dus dat werd m niet. Rijd zelf heel fijn op m'n dressuurzadel of m'n springzadel met een langere beugel.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:08

Laag Soeren is idd niet gemakkelijk, wel erg mooi en zeer uitdagend. Wat mij betreft 1 van de mooiste wedstrijden van het jaar.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 21:24

Ik heb ook zo een met een 'klikbaar' hoofdst. Vind zelf de editie met bithangers minder geslaagd, je staat toch vaak wat te prutsen, zeker op wedstrijd. Bij een zoals op de foto hierboven snap(t)en mijn beide paarden direct dat ze hun mond moeten openen en bij bithangers niet.

Qua kaalheid, mijn paard heeft ook snel plekjes maar volgens mij niet echt last van biothane.

Heb inmiddels een paar jaar een op maat gemaakt halsterhoofdstel van marylot, heel erg tevreden over. Ook al wel wat akkefietjes gehad met paard waardoor er iets sneuvelde (100% onze fout, geen materiaalfout) en dat is altijd voor weinig of kosteloos gemaakt.

Heb nu ook sinds een aantal weken een kaptoom van ByBaukje, ook echt heel erg netjes en heel blij mee, ook voor ons op maat gemaakt. Zij 'niet' het vast, Marylot stikt het vast, voor mij maakt het niet uit.


Afbeelding
de marylot

Afbeelding ByBaukje

En op de vraag hierboven, zowel ByBaukje als marylot zullen een sidepull (kunnen) maken.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers