Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ilse_123

Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 09:09

Alleen kan ook wel, vooral met een braaf paard die je gewoon even kan parkeren aan de trailer of in een paddock. En als je dan extra hulp nodig hebt zijn er altijd mensen die wel even willen helpen ;).

@marzarascha,
Het verschil is denk ik omdat jij eventing start en wij endurance, dat wij weten hoe leuk, gezellig en motiverend het kan zijn om samen te rijden (ookal was dat niet gepland), en daarom al een beetje een raar idee hebben bij een wedstrijd rijden met oortjes. Zelf kan ik me dat namelijk absoluut niet voorstellen, om meer dan alleen de rede dat ik soms met mensen stukjes samen rijd.
Verder een kleine tip: in de klasse 1 moet je vrij snel aanbieden terwijl de klasse 2,3,4 langer de tijd hebben. Dus de meeste klasse 1 ruiters stappen voor de finish zodat ze direct kunnen aanbieden, maar dan wordt je wel ingehaald door galopperende combinaties. Dan is het wel fijn dat je paard daar niet van onder de indruk is anders schiet zn hartslag alsnog omhoog ;).iets wat je hem kan leren, aangezien je zegt dat hij nogal competitief is.

Planning van ons is om in Ermelo 60 te starten, vorig jaar juni de laatste gereden, dat ging super maar daarna lang niet echt kunnen trainen. Nu schiet het ook niet op aangezien het deze week gewoon weer gaat vriezen :(. Gelukkig kan ik hier wel veel heuveltjes stappen, dat scheelt weer iets.

Ilse_123

Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:30

Goedhard heb ik ook goede ervaringen mee, snelle en goede service in mijn geval (ik had wat vragen en die werden gelijk uitgebreid beantwoord via de mail). Maar ik hoor inderdaad ook wel eens andere verhalen.

Qua beugels rijd ik met de flexbeugels van het ej eigen merk, met van die inschroefbare korfjes van compositi. Zo heb ik een breeder voetbed, en wat flexibelere beugels voor niet teveel geld. En dan rij ik met wandelschoenen of met sportschoenen. Aanzienlijk minder last van mijn knieen nu.

Qua polar weet ik het allemaal niet meer. Heb voor mezelf een F1 horloge met menselijke band, en toevallig een losse H7 die eventueel op een paardenband kan...maar die zijn niet los tekoop (gemaild met polar). Zou graag met hartslagmeter willen trainen, maar moet zeggen dat het zonder tot nu toe ook prima gaat. In ieder geval nooit op een wedstrijd problemen gehad met aanbieden, en dat heb ik altijd op de gok gedaan.

Ilse_123

Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 11:46

Gewoon lekker starten zonder er teveel van te verwachten ;). Ik vind het zelf juist een perfecte manier om lekker bezig te zijn en mijn hoofd leeg te maken, in een mooie omgeving en met andere leuke paardenmensen.

Ilse_123

Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:15

Ik zou gewoon kijken waar je tegenaan loopt. Ik merk nu bijvoorbeeld dat gewone dekjes best nadelig zijn op langere afstanden, dus daar ben ik nu voor aan het kijken, maar bv mijn zadel zit voor mij en mijn paard gewoon goed dus daar ga ik geen speciaal zadel voor aanschaffen.

Ilse_123

Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 21:39

Ik ben ook ontzettend benieuwd naar de kalender **\O/**

Ilse_123

Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 23:20

**\O/**

Fanatiek aan het plannen {:}

Ilse_123

Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 15:44


Ilse_123

Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:56

Leuk Minka,

Op website van de endurance vereniging (http://www.endurancevereniging.nl) staat als je op het knopje endurance klikt een hoop extra uitleg (zie links 'kennismaken met endurance'). Er staat dan ook in het groene kader links een beetje onderaan 'speel het endurance' spel. Het is een beetje kinderachtig maar het laat je de stappen even uitvoeren en geeft tips.
Op de wedstrijd kan je bij het secretariaat de wedstrijd voorbespreken, dat kan zeker een eerste keer erg handig zijn (en daarna eigenlijk nog steeds).

Ontzettend belangrijk:
- Zorg dat je de entingen in orde hebt en vergeet het boekje niet!

Verder kwam ik er mijn eerste wedstrijd achter dat je het beste je paard voor de voorkeuring een beetje kan losstappen en draven, vooral als de afstand tussen parkeerplaats en keuring niet zo ver is. Paarden zijn vaak een beetje stijf na een trailerrit.

Ilse_123

Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:44

Ik ben er ook als vrijwilliger *\o/*

Ilse_123

Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:57

Psydoxy schreef:
.... Dan willen Vera en Ilse best een flacon water aan geven als ik langs kom met mijn knappe puppy O:) ... mijn groom heeft afgezegd die ligt met koorts in bed.



Natuurlijk :)

Ilse_123

Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 21:34

Ik heb sowieso nog steeds een krat met kannetjes in de auto staan. Was ook niet van plan op te ruimen dus ik heb ze bij :').


Ilse_123

Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 07:37

Succes en vooral allemaal veel plezier vandaag!

Ilse_123

Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:44

Ik ga voor een klasse 1 ook niet ver hoor, vanaf klasse 2 wel, maar dan ben je ook meer tijd bezig met de wedstrijd dus dan vind ik het wel waard.
Ik heb wel het geluk dat ik een auto kan lenen die op gas rijdt, scheelt heel erg in de kosten. En na een tijdje heb je alle wedstrijden in de buurt een keer gezien en word je ook benieuwd naar een andere omgeving. Zo ben ik twee jaar geleden tegen mijn principes in naar het Drents Friese wold gereden, was een stukje rijden maar zo'n mooie omgeving en leuke wedstrijd.

Ilse_123

Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:00

Zo, ik kom hier ook weer binnen vallen. Wij gaan 'opnieuw' beginnen met endurance :').

In 2017 tot aan klasse 3 gekomen, toen hem de winter stilgezet met het idee om in het voorjaar 2018 voor de novice te gaan... Maar hij stapte december 2017 in een schroef, operaties, complicaties blablabla. Ondertussen na lang wachten al een tijdje weer helemaal goed, en sinds een paar weken aan het opbouwen met longeren om weer wat spieren erop te kweken voor ik er met mijn achterwerk weer op ga zitten. Longeren gaat steeds beter, in maart gaan we weer beginnen met wat rustige stapjes en ritjes onder het zadel.

Ik gaf mijn paard toen hij vol in training was tijdens de zomer de electrolyten mix van Havens bij.

Ilse_123

Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:50

Gefeliciteerd met de regenachtige rit iedereen die naar Ysselsteyn is geweest!

@Napie: ik snap dat je nerveus bent, ik ben ook 'kreupel tussen mijn oren' en zie overal problemen. Lekker gaan rijden en genieten!

Ik heb van de week voor het eerst weer met Kane gedraafd, ging fantastisch, maar de dag erna heb ik mijn vriend huilend opgebeld omdat ik dacht dat Kane toch echt een beetje onregelmatig was. Allerlei mensen erbij gehad om tot de conclusie te komen dat meneer alleen een beetje stijfjes was :'). Als alles zo goed gaat als het blijft gaan dan heb ik toch wel de hoop dat we aan het einde van het seizoen een klasse 1 kunnen proberen :j. Ik ben nu al zenuwachtig voor die keuring :') :')

Ilse_123

Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:50

Dat lijkt me helemaal lastig...als ze het zelf niet aangeven.
Kane gaat op z'n rug liggen met alle benen omhoog zodra hij ook maar een klein pijntje heeft. Een echte man :')

Ilse_123

Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:05

Echt super dat de inschrijvingen zo goed gaan *\o/*.

SuperAssie, gewoon lekker rijden en naar je paard luisteren in plaats van naar alle plannen en apparatuur is ook heel belangrijk!

Hier schiet de opbouw niet zo op...met de regen flink spierbevangen geraakt, gelukkig na het weekend weer over, maandag goed en dinsdag op wonderbaarlijke wijze kreupel aan een ander achterbeen. Smid heeft er gisteren een hoefzweer weggesneden. Hopelijk was dat de pech voor dit jaar :')

Ilse_123

Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:45

Wat een leuk plan om samen te starten :j .
Hier kriebelt het om misschien toch een wedstrijd te organiseren... :D

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers