Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:37

Dank je Allison! We gaan ons best doen om vooral veel plezier te hebben.

Marlon, als je met de trailer gaat zou ik voor de lange klasse 1 gaan. Zolang je maar rekening houd met het zwaardere terrein.


Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:25

Ingeschreven voor Leersum!

En nu heb ik meteen een vraag voor degene die er al vaker hebben gereden:
Wat is de afstand van groompunt 3 tot de finish?

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:50

Ik heb al op de kaart gekeken. Iedereen komt er langs naar de finish. Vandaar dat ik het vroeg. Het zal ergens tussen de 2 en 3 km zitten schat ik.

Ik ben nog aan het spelen met de manier waarop ik Nilay's hartslag het beste terug naar 60 kan rijden. Vandaar mijn vraag. Maar ik bedenk me net dat ik afstandmeten.nl natuurlijk ook kan gebruiken!
En anders moet ik hem meten vanaf de start. Maar onderweg nog rekenen is niet mijn sterkste punt. :)

Voor de duidelijkheid: ik wil bekijken waar ik het beste een rustig drafje op kan gaan pakken en waar we moeten gaan stappen.

We rijden maar 20km. Maar ik moet hem ook nog terug naar stal rijden (volgende dag hopelijk) en hij heeft die dag ook al 11km in de benen van het naar het terrein toe rijden.

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:59

Tijdens zodat hij direct aangeboden kan worden bij de finish.

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:06

Dank je. Ik begin nu gewoon al zenuwachtig te worden. Iets dat ik niet moet doen, dat weet ik. ;) Hij kan hem prima uitrijden. Maar hij kan zichzelf zo snel gek maken... Hopelijk is dat na een seizoen weg.


Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 13:23

Daar laten groomwn is ook niet de bedoeling. Het is meer als punt om te wetwn hoe ver het nog is en te bepalen in welk tempo we doorrijden. Om eerlijk te zijn denk ik dat we voir die 20km helemaal geen groompunt inlassen.

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 22:21

Ik lees net de mail van endurance alive. Korte klasse 1 is 25km inplaats van 20km.

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 16:05

Slecht nieuws voor ons vandaag. Tijdens de voorkeuring afgekeurd op locomotie. 20minuten daarna was zijn been dik. :(

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:20

Wat vervelend dat het voor jullie zo liep Hillie. Maar wel heel eerlijk voor je paard. Heb je haar op stal kunnen zetten? Flink opwrijven met stro wil wel eens helpen.

Ik ben heel bang dat het bij Nilay een peesblessure is. Na een nadere inspectie van de dierenarts bleek hij daar namelijk gevoelig op te reageren. Hij staat nu in een stal op het wedstrijdterrein en met zijn been in de klei.

Morgen ga ik kijken of ik het aandurf om aan de hand terug naar stal te stappen (mocht van de dierenartsen gelukkig). En anders moeten we een trailer regelen.

Maar dit is dus al de tweede keer pech. Vorig jaar een slagaderlijke bloeding op de heenweg en nu dit.

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:26

Ik had de stal van te voren al gereserveerd. Dus dat kwam nu goed uit.


Afbeelding

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 14:38

Zijn kreupele been was vanmorgen noet dikker of warmer dan de rest. Dus zijn we de tocht van 11km terug naar stal begonnen. Hij liep zo vrijk en vlot dat ik hem bijna niet bij kon houden. Hij heeft heel stabiel en zeker gelopen. Uiteindelijk bleken we 6,6km per uur te hebben gewandeld. Zo hard stappen we normaal niet eens.

Bij thuiskomst heb ik hem direct een kwartier onder de koude slang gezet. Zijn been was mooi dun.

Na een half uur nog gecontroleerd. Toen zat er een klein beetje vocht in en heb ik er coolinggel op gesmeerd. Hij was niet warm. Daarna maar gewoon met rust gelaten.

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:19

Dat ga ik ook doen. Het zit me ook niet lekker en ik wil zekerheid. Maar ik heb eerder al begrepen dat je dan beter een weekje kunt wachten met scannen zodat je ook de ernst van de situatie goed in kunt schatten. Eerder zou je dat niet goed kunnen zien. Dus we wachten even met scannen/echo.

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 16:38

Helaas heel slecht nieuws vandaag. Nilay's tussenpees is flink beschadigd.

De vraag is nu of ik hem afschrijf als rijpaard of met dure behandelingen ga startten in de hoop dat het nog goed gaat komen. Maar ook met het risico dat het niet voldoende goed hersteld om onze ritten weer te gaan maken.

Ik ben een beetje in schok nu. Dat paard loopt zo ontzettend graag!

Gelukkig heeft hij voor nu een fijne plek om te staan.

Afbeelding

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 09:35

Iedereen in Leersum, veel plezier dit weekend!

Ondanks mijn voornemen om als vrijwilliger te komen doe ik dit nu niet. De wedstrijd in Leersum ligt na twee keer niet kunnen startten door blessures erg gevoelug en ik voelde me er niet prettig bij om er dan 'vast' te zitten.

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 23:19

We kunnen helemaal nog niet trainen. We mogen zelfs nog niks meer dan 20minuten stappen per dag tot de volgende scan. Maar het leek me verstandig om marktplaats eens in de gaten te houden voor een leuk voordelig zadeltje. Tot mijn grote verrassing stond er een betaalbare Gaston Mercier op. Echter kon ik de vraagprijs met alle medische kosten van de laatste tijd eigenlijk niet opbrengen. Ik besloot om een heel brutaal bod uit te brengen en tot mijn grote schrik en vreugde werd het geaccepteerd! Ik heb het zadel vanavond opgehaald en uiteraard direct gepast en geprobeerd. Nilay loopt er heerlijk ruim onder en het zit echt fantastisch!

Afbeelding

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:35

Nilay heeft een hele ernstige peesblessure. Waarschijnlijk als gevolg van een ongelukje een jaar geleden. Toen liep hij een slagaderlijke bloeding op doordat zijn hoefbal in de berm is afgesneden door een stuk zwerfafval. Hij heeft toen meer dan een maand met drukverband gestaan en daarna is zijn hoef raar gaan vormen.Hierdoor is waarschijnlijk de verkeerde druk op de tussenpees ontstaan. Als het goed is belt de kliniek me vandaag terug om een afspraak te maken voor de echo. Ik heb op 15 mei stamcellen in laten spuiten en ben uiteraard heel benieuwd hoe het er voor staat. Zijn been houd geen vocht meer vast, hij loopt weer helemaal zuiver in stap... dus goede hoop.

Het hooinet komt bij equiculinair vandaan. Hele fijne mensen om contact mee te hebben en een heel goed assortiment.


Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:51

Heerlijke plek dus! Ik kan je het bos van den Treek Henschoten ook erg aanbevelen. Dat is erg goed onderhouden en heeft mooie brede paden. Voor flinke heuvels moet je echt in Maarsbergen/Leersum zijn.

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:56

Het is gelukkig de enige keer in 20 jaar dat ik zoiets heb meegemaakt. Dat het zo veel gevolgen zou hebben dacht ik van te voren ook niet. Nadat de wond weer dicht zat dacht ik dat we van de ellende afwaren. Maar helaas...

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 19:18

Marlon, ken je de equicrown compressiekousen? Bij Nilay hebben ze goed geholpen.

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 12:21

Ik heb de Equicrown voor het herstel van een peesblessure. Mijn paard mag nog niet veel lopen en had zeker in de eerste weken vaak dikke benen. De kousen werken geweldig.

Na het werk heb ik ze nog nooit genruikt. Maar ik zie niet in waarom ze dan niet zullen werken.

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 20:39

Ik vrees dat wij het volgende seizoen ook wel kunnen vergeten. Ik ben al blij als ik er dan weer op mag. Vandaag is de dierenarts geweest en er is wel verbetering. Maar tot januari mogen we helaas nog niet meer gaan trainen. Het blijft bj 20 minuten stappen.

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 21:00

In april zijn we achter een peesblessure gekomen. Een hele zware helaas. Er gaat dus veel tijd in het herstel zitten. Nu nog meer dan verwacht. Ik hoop dat het allemaal goed komt.

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:55

Heel herkenbaar. Zo kwam die van mij bij me. Hij durfde je echt niet voorbij en ging dus ook echt niet in draf. Gelukkig is het ook weer goed te trainen.

Bijvoorbeeld door longeren aan een redelijk kort touw en dan stukken rechtuit mee gaan pakken. Steeds iets dichterbij en steeds langere stukken rechtuit tot je samen zij ana zij rechtuit draafd.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers