(Wederom geweldige) Endurance Ommen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

(Wederom geweldige) Endurance Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-02 20:40

Hoi,

Vandaag weer een drukke, en vooral lange dag, maar het was allemaal de moeite waard!
Om half 7 stonden we dit keer op, om om 8 uur bij Navy te zijn. Gauw spullen ingeladen, en Navy, die er iets twijfelender op af liep (ze is hengstig, dus verbaasde dit me niks, dan is het altijd een koppig gevalletje) maaer er toch zo in stond. Toen op weg naar Ommen..

Binnen een uur en een kwartier waren we er, en ik was nog niet uitgestapt of Maarten liep ons al tegemoed Haha! Hij moest groomen voor iemand die voor de eerste keer mee reed. Naast ons bleek Geke Verhoog te staan, die per 1 januari samen met mij, en nog 3 andere een Enduranceteam vormen. Ik had haar nog nooit ontmoet, en wat een aardige vrouw is dat! Heel gezellig dus. Even lekker losgestapt en toen naar de voorkeuring, waar ze perfect door heen kwam. En toen weer dat vreselijke wachten..

Om 11.04 gingen we op pad. Navy was al die tijd ontzettend ongeduldig geweest, en was dus blij dat er nu eindelijk wat actie in kwam. Het ging lekker, met mijn pessoa kon ik ´r perfect houden, dus hielden we een lekker vlot drafje aan. Dat ging eigenlijk vrij goed, ze bleef mooi droog. Op 10 km begonnen de eerste zweetdruppels te verschijnen, maar echt nat werd ze niet. Vlak voor de groompost, die op 14,5 zat, kreeg ze een dipje. Ook door die hengstigheid, dan is het enthousiasme er gewoon iets eerder uit. Maar, toen zij die kudde mensen in beeld kreeg wou ze wel weer, en na wat koelen draafde we door. De 6 km daarna gingen als een trein, we zaten zo op de 20 km. Nog een halve km doorgedraaft, en toen rustig gaan stappen. Dat zal zo´n 2,5 km voor de P/A geweest zijn.

Bij de P/A had ze een nettere hartslag dan ik had verwacht, namelijk 48. Gelijk doorgegaan dus, weer in een drafje. Tot aan de P/A had ik misschien 5 meter gegalopeerd, maar nu hebben we ook stukken gegalopeerd. Zodra ze een voorganger in zicht kreeg, zette ze de speed erop, om vervolgens vlak voor het inhalen, op de rem te staan. *zucht* Ik heb ´r liever niet hengstig Frusty De laatste km´s gingen ook erg vlot, en al gauw zat ik op de 2 km v/d finish. Er meteen afgegaan, en rustig gestapt want we waren erg snel geweest. Op 1,5 v/d finish kwamen mijn grooms me tegemoed. Navy lekker gekoeld, en laten drinken. En ja hoor.. dat deed ze Haha! Weliswaar 2 slokjes, maar goed, ergens moet je beginnen.

En toen finishte we Haha! Weer met een hartslag van 48, heel netjes dus. We hadden 1 minuutje te snel gereden, waardoor we met de straftijd een snelheid hadden van 14,87 km/u. Had ik nooit verwacht, nette waardes én een hoge snelheid over een afstand van 36 km. Ook bij de nakeuring was alles goed, al was de hartslag naar mijn inziens te weinig gezakt, namelijk naar 44.

En toen weer wachten (je wacht wat af op zo´n dag..) op de uitreiking. Ondertussen had ik al behoorlijk wat mensen van de mailinglist gemeet, en Djilan hier van Bokt (nog bedankt voor de tips, ik zal de NDR gauw bellen!! ). Zij heeft me erg nieuwsgierig gemaakt naar de methode van Antoine de Both, waar ik me ook zeker in zal verdiepen! Erg gezellig dus. Navy dronk super, zeker een emmer leeg in totaal. Ook was de hartslag na een klein uurtje na het finishen gezakt tot 32 (voor zover dit te meten was met de hand..), dus alls was dik in orde.

Uiteindelijk de prijsuitreiking, na een lekker broodje ei en een soepje te hebben verorberd, en een kijk bij Niset Plug (Equestrian Nomads). Ik wil in Katwijk een Endurancehelm kopen, en heb die nu dus in real life gezien. Uiteindelijk zijn we toch nog 2e geworden, en hebben een waardebon van 15 euro van diezelfde Equestrain Nomads. Had ik nooit verwacht, ik was bang dat die 36 km ons nog behoorlijk zwaar zou vallen.. Inmiddels staat ze weer lekker op stal, even uit te rusten..

Weer een geslaagde dag, en een perfecte organisatie. De route was super aangegeven, zelfs ik ben niet echt verdwaald (1 x een afslag gemist, maar dat was me eigen schuld en ik had het gauw door, doordat het pad ineens doodliep..), beetje rally-rijden af en toe, maar het survival-gevoel zat er aardig in Knipoog Ook was het een super idee om iedereen een emmer te geven, handig! Ik heb weer genoten vandaag en het weer hielp daar ook een handje aan mee, heerlijk!

Ik hoop dat Katwijk inderdaad ook mee gaat vallen, eerst nog maar 2 weekjes doortrainen..

Groetjes Mandy

N.B De foto's komen morgen Haha!

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 20:53

Hoi mandy,

Wat goed zeg! Je mag wel een prijzen kast kopen Haha!

Ja en dat van van Geke Verhoogd met rakada (= familie van dynamiek) erg aardig is, dat weet ik wel, wij hebben alleen aardige mensen op stal staan Haha! Zaterdagavond hadden wij gezellig een barbequefeest bij ons op stal, had Haha! geke niet een kater
Ze moest al om 7 uur wegrijden.
Hoe heeft Geke trouwens gereden? anders moet ik namelijk tot morgen wachten als ik haar op stal zie?

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-02 21:07

Heel goed, zij was 2 minuten te vroeg, dus was zij 3e geworden. Met een belachelijk lage hartslag van 40!! Extreem goed dus Haha! Zou je misschien aan Geke door willen geven dat ik een prijs voor haar in ontvangst heb genomen? Die krijgt ze uiteraard nog van me, maar dan hoeft ze niet te wachten enzo.
En een kater heb ik niet gemerkt Haha!

Groetjes

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 22:07

Hoi!

Het was ook leuk om jou te onmoeten. Navy is echt een leuk paard hoor!
En natuurlijk nog gefeliciteerd met je 2e plaats!
Nou, over twee weekjes Katwijk dus. Ik zal je daar wel weer zien. Hopelijk met mijn Donsje.... Scheve mond

Greetz

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 22:15

Hey wat goed! vorige keer eerste en nu alweer tweede knap hoor!
gaat alles verder goed met Navy?? k 'hoop het
groetjes simone en jordy

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 00:15

Jammer dat ik er niet bij kon zijn in Ommen vandaag, maar ik heb wel een hele leuke dag gehad in Neede! Zag net in de uitslagen op de DER-site al dat je lekker hoog was geëindigd en ik was benieuwd naar je verslag. Klinkt goed! En natuurlijk gefeliciteerd met je mooie resultaat! Cool

Geke ken ik idd ook wel (of ja, ik weet wie ze is en we zeggen altijd hoi tegen elkaar op wedstrijden Haha!). Ik ben samen met haar verdwaald in Leersum. Ik vind dat ze een leuk paard heeft, maar ik ben dan ook een enorme fan van Krimh en dat is de papa van haar Rakada. Vertel trouwens eens wat meer over dat enduranceteam? Ik heb wel een idee wie er nog meer in zitten, ik PB je wel ff om erachter te komen of ik goed zit. Knipoog

En mijn groom is idd vreemdgegaan Haha!. Hij ging groomen voor het meisje met de Haf van de stal waar Ameretto afgelopen vakantie ook heeft gestaan. Beestje kan lopen joh, ik heb destijds geschreven over de rit die we de dag na Wittelte daar maakten en ze hield Ameretto toen prima bij zonder buiten adem te raken. Ik zag in de uitslag dat ze ook een hele nette tijd hadden met bijna 13 km/u, en ik heb net ook al wat mailtjes zitten beantwoorden op de mailing list.

Nogmaals jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar in Katwijk is deze groom ook weer aanwezig! Lachen

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 09:46

Hey Mandy, echt toppie weer hoor!! Super! Op naar klasse twee neem ik aan? Knipoog

Ik heb zelf ook weer een topdag gehad, hoewel ik het eigenlijk niet te vaak moet doen. Ik krijg er jeuk van namelijk Haha! het begint me verdorie steeds meer te kriebelen als ik iedereen zo lekker zie rijden dat ik niet kan wachten tot ik zelf weer kan starten. Maarja... voor zo lang ik niet zelf kan starten houd ik me maar bezig met groomen en draag nieuwe mensen bij aan de endurance (sorry Ka, zal niet meer vreemdgaan Knipoog ). Mijn stalgenote is uiteindelijk 8ste geworden. Helemaal niet slecht voor een eerste keer! Party!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 12:04

Helaas konden mijn zus en ik niet, had graag willen kijken.
Gefeliciteerd met je tweede plaats zeg!
Klinkt echt als zoefzoef en toen waren we er al Haha!
Als ik hoor hoe makkelijk het jullie afgaat moeten Tinka en ik nog veel trainen Eerst moet die enorme buik eraf. *LOL*
En hengstige merries...leuk zijn ze he? Haha!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-02 18:28

Bedankt allemaal Haha!
Klasse 2 zit er zeker aan te komen, eerst nog een lekker wintertje doortrainen, dan nog een paar wedstrijden in klasse 1, en dan een jkorte klasse 2 proberen. Momenteel hebben we daar gewoon nog net te weinig voor in huis, ik denk dat het na de 40 wat minder zal gaan, maar goed, daar hebben we nog alle tijd voor Haha!

Maarten, ik las laatst hoe enthousiast je was over de Criollo. Nu had ik op de inschrijflijst zien staan dat er ook een mee zou doen. Ik was erg benieuwd en had hdat startnummer zelfs op mijn hand geschreven om ze in de gaten te kunne houden. Ik heb ze alleen niet gezien? Niet op de uitslagen en niet op de wedstrijd zelf. Over het hoofd gezien, of was ze er niet (of weet je hier niks vanaf Haha!) ?

Hengstige merries mogen ze van mij, zolang ze niet gedekt hoeven te worden, afschaffen Knipoog Vooral omdat er bij Navy weinig van te merken is, ze plast wat vaker, maar dat koppige.. *zucht* Ach ja, zelf hebben we natuurlijk ook zo onze maandelijke perioden waarin we wellicht wat prikkelbaar zijn Haha!

Vandaag zette ik Navy in de bak, en rennen dat ze weer deed.. Raar beest Haha! ik ben benieuwd hoe dat morgen gaat worden met mijn hartslagmeter Haha!

Karin, ik had je ook al gePBt, maar omdat het misschien wel interessant is, hier nog even hoe ik aan ons team kom Haha!

Ik koop eigenlijk altijd mijn spullen bij Country Mill, waar ik echt gigantisch tevreden over ben. Ze helpen je echt goed met alles, en altijd als ik terug kom ben ik blij met hetgene ik heb gekocht (wat ik bij geen andere heb Haha! ). Altijd een gezellig praatje met de verkoopster, Tabitha van Drie en de ´baas´Herman. Al gauw kwam ik erachter dat ik mijn liefde voor Endurance met hen deel. Op die manier hadden we altijd wat over te praten enzo. Na Holten vertelde ik hun dat er vrij veel vraag was naar mijn zadel, en dat ik daar in Holten dus wat reactie´s over had gehad. Ik vroeg hun naar wat kaartjes, die ik kon geven bij vraag. Zo kwam Tabitha op het idee mij te gaan sponseren, maar uiteraard had Herman dat voor het zeggen..
Dus kwam ik een week later, vlak voor Ommen, mijn hartslagmeter (jaja.. eindelijk.. Ik heb de Polar van 170 Haha! ) en een waterdichte deken kopen. Meteen kwam Herman er enthousiast bij staan om te vertellen dat hij zich er eens in had verdiept, en dus met Geke, mij, Tabitha, Marjolein de Rooy en persoon "X" een gesponserd Enduranceteam te vormen. Uiteraard wou ik daar graag deel van zijn, en vanaf 1 januari zal alles echt in werking gaan, om het zo maar te zeggen. Ik kreeg mijn deken en hartslagnmeter trouwens al wel met 10% korting *LOL*
Zij gaan zich trouwens erg op de Endurance richten, en ze hebben ook geadverteerd in de aankomende Her&Der..

Groetjes

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 08:13

Mandy,

Ik heb geke doorgegeven dat jij de prijs in ontvangst hebt genomen.

Geef eventjes aan wanneer je langs stal komt, kan ik je eens ontmoeten.

Wij zijn gisteren ook naar Herman geweest, om onze gesponsorde jassen op te halen Haha! , wij delen namelijk folders uit van Anky voor de Country Mill op dressuurwedstrijden, mijn vriendin die dynamiek start op dressuurwedstrijden wordt ook gesponsord dor Country Mill, jullie voor de endurance en wij voor de dressuur.

Oja ze heet Talitha van Drie en geen Tabitha zoals jij schrijft.

Wij van stal krijgen zowieso altijd 10% korting

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-02 12:51

Ach ja, Talitha, dat wist ook wel! Weet niet, het zo even zo in mijn hoofd Haha!
Leuk, dat Country Mill zo actief is in het sponseren!
Wanneer ik langs kom weet ik nog niet, maar op zijn vroegst dit weekend. Uiteraard laat ik het dan allemaal nog weten!
Groetjes

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 16:00

Heej mand!

Gaaf joh!
Ik hoor het allemaal zondag wel!

Kus