wie start er in 2014 ook weer mendurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

wie start er in 2014 ook weer mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 17:49

wij gaan in 2014 voor het eerrst officieel starten in de klasse 1 met onze pony.
we hebben 3 wedstrijden in de kennismakingsklasse gereden en dit ging van zelf waardes waren super en het was aankomen en aanbieden,we zijn dan ook 2x eerste geworden en 1x 2de.
we zijn dus klaar om officieel te starten.

wij willen starten in IJsselstein,etten-leur,en in gelderland

wie van jullie start er ook komend jaar,misschien dat we ons tegen komen

BibiSmurf
Berichten: 466
Geregistreerd: 23-08-05

Re: wie start er in 2014 ook weer mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:01

Ik start geen mendurance, maar zal bij een aantal wedstrijden dit jaar wel vrijwilligen. Zelf organiseer ik de mendurance in Hellendoorn (Overijssel) die in 2014 op 4 Oktober zal worden gehouden. Ik heb weer zin aan een nieuw mendurance seizoen.

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: wie start er in 2014 ook weer mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:33

Misschien dat manlief zijn debuut gaat maken in Etten-Leur met onze pony maar dat is afhankelijk van de conditie-opbouw of dat gaat lukken. Zelf houd ik het voorlopig bij organiseren.

NewForestje

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Noordwijkerhout

Re: wie start er in 2014 ook weer mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:39

Als ik een vaste groom kan vinden, zal Etten-Leur mijn 1e Mendurance gaan worden.

NewForestje

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:39

Als ik een vaste groom kan vinden, zal Etten-Leur mijn 1e Mendurance gaan worden.

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Re: wie start er in 2014 ook weer mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 20:36

Wij starten ze denk ik allemaal dit jaar. We zijn je tegen gekomen in Etten-Leur. We starten in Limburg en als we die goed uitrijden starten we de volgende in de klasse 2. Dit zal denk ik Wateren worden.

ktje01
Berichten: 59
Geregistreerd: 18-08-12

Re: wie start er in 2014 ook weer mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 20:52

goede voornemens :)

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-13 21:44

wij starten dit jaar Renkum Etten-Leur en ysselsteyn

wateren had ik nog nooit van gehoord maar dat is voor ons zuid Limburgers toch echt te ver.
ik start dit jaar officieel met klasse 1

wij gaan dadelijk in januari weer beginnen met trainen,pony had nu lekker vakantie enkele mnd.

zijn we jullie tegen gekomen met welke aanspanning was dat heb je geen foto toevallig,misschien dat we ons weer zien ;)

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: wie start er in 2014 ook weer mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:57

Renkum heeft dit jaar toch geen mendurance?

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 07:24

Renkum kan ik ook niet vinden, Zelhem wel op 6 sept. Maar volgens mij zit Onstwedde op 20 september, ik heb ze een mail gestuurd om het na te vragen.

Het zijn inderdaad hele afstanden Keona, wij maken er ook altijd hele weekenden van anders gaat het niet. Etten-Leur is de enige wedstrijd die we op 1 dag kunnen doen en weer naar huis rijden.

Wij rijden met Barney en Pip, zwarte Shetlanders van 110 cm hoog. We hebben een blauw zilveren marathonwagen.

Wij zijn inmiddels in blok twee van de voorbereidingsfase gekomen. Wij hebben het schema al ingesteld op klasse twee zodat we ze rustig op tijd konden opbouwen. Het blijven toch koudbloeden van een turf hoog en dat vraagt meer voorbereiding om ze blessure vrij op te bouwen.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 13:38

Misterylady schreef:
Renkum heeft dit jaar toch geen mendurance?

ik weet ook niet op welke site ik dat zag,maar net nog eens gekeken en ik zie Renkum inderdaad niet.

dan word het ysselsteyn en Etten-Leur

welke wedstrijden zijn er dan nog kijken of nog iets in de buurt ligt ;)

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:24

Zelhem, Etten-Leur, Wateren, IJsselsteyn, Hellendoorn en als het goed is dus nog Onstwedde.

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: wie start er in 2014 ook weer mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:00

Renkum is inderdaad gestopt met de mendurance. Zelhem geeft al twee jaar aan te willen organiseren maar vervolgens hoor je daar weinig van dus hou daar rekening mee. Als de sulky's in het nieuwe reglement komen zou ik Onstwedde wel willen starten. Wateren organiseer ik zelf.

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: wie start er in 2014 ook weer mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:01

Hellendoorn weet ik ook niet of die door gaat. Ik hoop nog op nieuwe organisaties. Als iemand een gebied en vereniging weet die intresse heeft in de organisatie....ik kan de nodige informatie geven

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Re: wie start er in 2014 ook weer mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:14

Zelhem had bij mijn weten in 2013 maar 6 aanmeldingen. Daardoor is het niet doorgegaan.
Ik hoop dat het dit jaar daar wel doorgaat, want ik zou daar graag willen starten. Is voor mij heel dichtbij.

En verder hoop ik in Hellendoorn te starten.

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:24

Napie schreef:
Hellendoorn weet ik ook niet of die door gaat. Ik hoop nog op nieuwe organisaties. Als iemand een gebied en vereniging weet die intresse heeft in de organisatie....ik kan de nodige informatie geven


Is er een draaiboek o.i.d. beschikbaar voor de organisatie van een mendurance wedstrijd?

Ik zit in het bestuur van de menvereniging in Barchem en we zijn aan het kijken hoe we onze vereniging wat meer "op de kaart" kunnen zetten.
We organiseren dit jaar voor de 6e keer de Barchemse paarden4daagse, en misschien is het organiseren van een mendurance voor ons ook wel een optie.

BibiSmurf
Berichten: 466
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:40

Napie schreef:
Hellendoorn weet ik ook niet of die door gaat. Ik hoop nog op nieuwe organisaties. Als iemand een gebied en vereniging weet die intresse heeft in de organisatie....ik kan de nodige informatie geven


Hoi Nanda, Hellendoorn gaat in 2014 gewoon weer door! Staat gepland voor 4 Oktober. Helaas nog niks gehoord over een organisatorenvergadering, weet jij daar al meer van?

Ik hoop ook voor de deelnemers op meer organiserende verenigingen. Als ik daar iets in kan betekenen doe ik dat graag!

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:50

MarjaR schreef:
Napie schreef:
Hellendoorn weet ik ook niet of die door gaat. Ik hoop nog op nieuwe organisaties. Als iemand een gebied en vereniging weet die intresse heeft in de organisatie....ik kan de nodige informatie geven


Is er een draaiboek o.i.d. beschikbaar voor de organisatie van een mendurance wedstrijd?

Ik zit in het bestuur van de menvereniging in Barchem en we zijn aan het kijken hoe we onze vereniging wat meer "op de kaart" kunnen zetten.
We organiseren dit jaar voor de 6e keer de Barchemse paarden4daagse, en misschien is het organiseren van een mendurance voor ons ook wel een optie.

Die is er volgens mij wel, pb misterylady even, zij werkt mee in de organisatie van mendurance Etten-leur. Wellicht kan zij je verder helpen. :))

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:25

Meldt zich :7

We hopen met Ollie ons debuut te maken in Ysselsteijn en doen mee in Etten-Leur (onze achtertuin :) ). Afhankelijk van hoe het dan gaat willen we misschien wel nog een of twee meer doen, dan worden het echt weekenden.

Is nog wel beetje afhankelijk van mijn groom, die moet het met haar diensten zo kunnen regelen dat het kan.

Lukt het met groom niet dan rijden we endurance. Overigens willen we zowiezo ook endurance starten (hoop paar keer), dat zal worden Kootwijkerbroek als 1e dan. Met de conditie van de poown zit het wel goed, met die van mij ... :x :+

Ollie is een New Forest x Arabier van 1.44.

Zin an *\o/*

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Re: wie start er in 2014 ook weer mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:39

Van de vereniging die Zelhem organiseert heb ik een kerstkaart ontvangen met daarop de datum 6 september.

Ik heb naar mijn vereniging het draaiboek gestuurd wat op de KNHS site staat vermeld als bijlage. Dus het is er wel op de site.

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: wie start er in 2014 ook weer mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:45

@MarjaR: Draaiboek kun je downloaden vanaf de knhs-website.

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:10

MarjaR schreef:
Zelhem had bij mijn weten in 2013 maar 6 aanmeldingen. Daardoor is het niet doorgegaan

Dat kwam omdat ze nergens een website of vermelding op een kalender hadden

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:14

Dan schiet het inderdaad niet op :+ Zelhem is een ontzettend leuk parcours en was altijd erg leuke wedstrijd met endurance in ieder geval. Hele fijne paden, ook voor mendurance denk ik.

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: wie start er in 2014 ook weer mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:45

Zelhem heeft inderdaad een leuke snelle route met een leuke crossbaan erin

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Re: wie start er in 2014 ook weer mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:25

Weet iemand misschien wanneer de wedstrijd in Ysselsteyn op het internet komt te staan met nieuw vraagprogramma en inschrijfformulier? Ik zie alleen de data van de wedstrijd, welke vorig jaar zijn aangegeven maar er is nog niets om je voor nu in te schrijven of om een vraagprogramma door te nemen.