endurance

Moderators: Muurp, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 19:34

endurance is toch vrij zwaar. Mijn paard heeft hko klasse 3 en die ga ik dit jaar in katwijk starten (zachte bodem is beter voor zn hoeven), ik hoop dat het goed gaat, maar ik houd eerlijk gezegd mijn hart wel vast.
Aparte spullen heb je nu zeker nog niet nodig, dat kan later nog. Misschien ook een tip: in de nieuwste bit (september) staat een interview met Yvonne v/d Velden, daarin staan veel basistips qua training etc. Let wel: het gaat hier om een gezond paard natuurlijk. Misshcien is het handig eens bij je DA te informeren of endurance niet te zwaar is. Wij laten onze paarden ook geregeld nakijken door de DA, fysio, hoefsmid etc. gewoon om zeker te zijn. Die lopen (1tje, maar de ander is zo bij) dan 'pas' klasse II, maar we willen hem pas klasse III starten als hij helemaal goed is, en we helemaal zeker zijn van het feit dat hij het aankan. En die is wel 100% gezond, misschien in de kop niet zo, maar da's een ander verhaal Tong uitsteken

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie