(END) Katwijk!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

(END) Katwijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 13:40

Hoi, zie rijden er allemaal in Katwijk mee 2 oktober? Iris en ik zijn toch wel enthousiast geworden en we zijn allebij lid geworden van de DER. Lygnvi was afgelopen zaterdag kreupel nadat ie onderweg gevallen was, maar loopt nu weer helemaal goed. Morgen ga ik weer serieus met hem trainen na 3 dagen rust.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!



Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 13:59

O, leuk. Jullie wonen in elk geval lekker dichtbij. Wij moeten uit Apeldoorn komen, dus wordt vroeg opstaan. Weet je bij toeval ook wanneer je het beste kunt starten als het rond half 3 eb is? We kunnen tussen 10 en 1 starten, maar ik weet de route nog niet. Kan dus ook niet uitfiegelieren hoe laat we dan op het strand zijn. Hoe meer eb het is hoe makkelijker lopen voor de paarden toch, als je in de branding blijft? Gelukkig is mijn paardje niet bang voor de zee zolang de golven niet te hoog zijn. En het is super voor zijn exceem.... Misschien zien we elkaar daar dan wel. Moeten we van te voren maar even onze startnummers op bokt zetten....

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 00:01

Hee Iris, ik heb net een mail gestuurd naar de organisatie van Katwijk. je kan namelijk nog tot 13 september inschrijven en dat is maandag al. Heb gevraagd of we kunnen inschrijven terwijl we ons lidmaatschapsnummer ed nog niet hebben. Ben benieuwd. Na de 13e kost inschrijven tot 24 september 5 euro extra en moet je nog zien of er nog plaats is.

Weet ook iemand of wij nu nog de kennismakingsklasse kunnen rijden? Of mag je die een beperkt aantal keer rijden of alleen als je geen lid van de DER bent? Anders moeten we nog een km sneller per uur rijden. Voor mij geen probleem, maar denk dat Iris dan wel een probleem krijgt...

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 12:18

Hoi Jessica. Wat leuk dat je met een Tinker mee doet. Wij hebben een jaarling Tinker bij onze 4 IJslanders. laat je ook hier even je startnummer achter zodra je die hebt? Dan kunnen we elkaar terug vinden. Groetjes van Heleen. (Zal morgenavond even bellen met de organisatie over onze startkaarten Iris....)

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 12:46

Vind ik wel een leuk idee Iris. Ik denk inderdaad dat wij wel een erg unieke trailer hebben: Bordeaux met een schilderij van 3 van onze paarden erop. Dus wie ons wil leren kennen, kom gerust langs!

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 22:31

Hee Iris, binnenkort? Toch wel voor maandag hoop ik? Ik doe het morgen even en dan zal ik ze alsnog wel even bellen....

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 00:10

Hoi, mij zul je wel herkennen denk ik. In elk geval mijn trailer wel, die is donkerrood en er zit een groot schilderij op van 3 van onze paarden. Verder is mijn IJslander bruin en ga ik ws. helemaal in het rood (incl. rode bandages :-/ ). En ik draag een zwart of beige heuptasje op mijn rug.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 12:56

Hoi Apple, wat kan ik dan doen om hem echt steun aan zijn pezen te geven? Want daar schijnen peesbeschermers niet voor te helpen. Ik kreeg daarom ook de tip om er een extra tape omheen te doen tegen los gaan. In Holten is hij flink gestruikeld en was daarna bij de P/A kreupel. Aangezien hij een jaar of 4 geleden een flinke wond heeft gehad en een jaar later een half jaar rust had ivm peesblessure schrok ik er heel erg van. Aan zijn conditie lag het niet echt in Holten, hij kon het best aan.... maar ben gewoon een beetje bang dat ie weer struikelt en dan de gevolgen erger zijn.... Hè, heb ik net een leuke wedstrijdvorm voor ons allebij gevonden.... Hij heeft namelijk erg veel temperament en dat kan hij nu mooi gebruiken en hij vind het super leuk om te doen.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 22:18

Ja, ik heb ze in de winkel gezien, maar die kosten 72 euro en dat heb ik niet, dus vandaar dat ik bandages gekocht had. Ik wilde eerst kijken of hij er wat extra steun aan heeft. Anders koop ik dure beschermers en gebruik ik ze misschien maar een keer.... Maar heb met mijn moeder (paard is van haar) overlegd en ws. ga ik toch met peesbeschermers proberen eerst.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 12:13

Maar hoe train ik die pezen dan? Want ik heb na die blessure wel een heel voorzichtig schema (duurde 6 weken en begon met 3 keer p.d. 5 minuten stappen aan de hand totdat ik een half in stap en draf kon rijden) van de fysio gevolgd en tot nu toe ging het ook altijd heel goed. Met trainen van conditie hebben we geen problemen. Verder rijd ik elke dag in een vrij zware bak en ga daarna vaak nog even buiten de tölt bijhouden. Ik rijd ook nooit langer in de bak dan een half uurtje vanwege die zware bodem. Paar keer per week rijd ik ook een stuk over de weg (kan bij ons niet anders) in een behoorlijk tempo. Heeft ie dan aan peesbeschermers helemaal niks? Moet ook nog zien of ze hem passen, hoor, want met dikke wintervacht past hij Cob-maat niet en full is eigenlijk te hoog voor zijn knieen.

En weet iemand of hij minder vacht aanmaakt als ik hem een licht gevoerde regendeken op doe? Of moet ie dan echt aan een winterdeken? Hij staat 's winters namelijk in een hele open wei met alleen wat kale bomen en een tuinhuisje om achter te staan. Met heel slecht weer wat lang aanhoud gaan mijn paarden weer naar de boer in de paddock met open inloopstal.

Maar tot zover bedankt voor alle reacties en tips!!!

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 13:05

Hoi Nienke, het gekke is dat hij thuis met buitenritten nooit meer struikelt, Nu ik erover nadenk in de bak wel en dan geef ik hem een rotschop Lachen . Ik ben dan aan het galopperen en dan struikelt hij wel eens. Maar dat doet ie alleen als ik op de hoefslag galopperen. Zodra ik hem bv op een volte aan het werk zet let ie inderdaad meer op en struikelt ie niet (tenminste kan het me niet herinneren dat ie het dan doet). Ik hoop dat we snel kunnen verhuizen, zodat ik met 5 minuten stappen in het bos ben. Nu moet ik altijd met de trailer en kost me gewoon te veel tijd. Hmmm, als die schokken met peesbeschermers erger zijn dan zonder, dan rijd ik maar bloot. Volgend seizoen hoop ik verhuisd te zijn (de onderhandelingen vorderen gestaag) en dan kan ik gerichter trainen.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 13:08

Nienke, rijd jij eigenlijk ook in Katwijk en welke klasse doe je? Ben wel nieuwsgierig Lachen. Wie weet doe ik nog leuke contacten op waarvan ik veel kan leren. Ben natuurlijk nog maar een groentje en mijn paardje ook (hoewel niet qua leeftijd...16 jaar)

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 10:00

Op ww.deronline.nl staat toch ook wel haar tel.nr. erbij? Anders moet je proberen stal Jonker te bellen. Volgens mij is zij van die stal. Ik kwam gister op de site van de manege terecht via paarden.pagina.nl geloof ik en dan kijken bij maneges.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 21:26

Hee Manon. Ik ken je dan wel nog niet persoonlijk, maar als je weer met je paard naar de Ardennen gaat zouden we dan samen kunnen? Zou voor Lyngvi zeker ook een goede training zijn! Hihi, vandaag had ie bedacht om maar helemaal niet meer te lopen (terwijl ik les heb omdat hij vroeger ervandoor ging...). Uiteindelijk toch maar een zweep erbij gepakt en die laten zien als ie niet op mijn been reageerde. De eerste keer schrok hij zich lam Lachen. Maar het hielp wel, hij loopt nu weer gewoon door (niet te langzaam en niet te hard).

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 22:38

Waar overnachten jullie dan? Ik heb binnenkort een weekje vrij en mijn vriend vroeg net vanmiddag of we niet met de paarden ergens heen zouden gaan. je mag me ook wel prive mailen hoor. Het wordt anders wel of topic.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 21:47

Hoi, ik draag een heuptasje strak op mijn rug. Daar zit een zakje pepermunt in (voor mij en mijn paard), een pakje sultana oid en een pakje drinken voor mezelf. Hoevenkrabber had ik niet eens aan gedacht dus die gaat er vanaf nu ook in. Vanavond reed mijn moeder opd e fiets een stuk met mij mee. Lekker doorgedraafd. Mijn moeder was verbaasd dat Lyngvi helemaal niet ging hijgen (hij is altijd erg temperamentvol geweest en werd alleen door zijn stress al moe) en toen we terug waren bij stal (ong. een uurtje gedraafd) was ze nog verbaasder, want hij pantte niet eens... (Panten doen de meeste Ijslanders om hun warmte kwijt te raken. Is een soort hijgen van een hond, maar de paarden heben wel hun mond gewoon dicht en halen meer met hun buik snel adem.) maar ik ben benieuwd hoe het volgende week gaat met hem. Ben al druk aan het kijken voor een regenpak met bandjes onder aan de broek voor onder de schoenen door. Van mij mag het wel flink waaien en evt. ook wel een beetje regenen.

Hoe doen anderen dat met winter-harde paarden... Doen jullie bij de groomplekken een zweetdeken even op je paard? Ik neem hem zowiezo wel mee, heb er een met hals dus misschien wel lekker voor hem als hij erg bezweet is.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 22:40

geen steentjes, maar wel schelpen die ertussen gaan zitten!

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 21:44

Hoi, hebben jullie gezien dat er voor de p/a geen groomplaats is? Of heb ik niet goed gekeken? Ik rijd klasse 1 en dan kom je toch niet door het bos? Ik begreep dat klasse 1 alleen strand en stukje duin naar de p/a rijd en weer terug. Maar ik vind het wel prettig als mijn groom voor de p/a ergens kan staan om mijn paardje te koelen (heb dus een IJslander met een vacht). Mag je ook op andere punten dan de speciale groomplaatsen koelen en rusten? Nee toch? Mijn ouders zijn namelijk nogal bekend in Katwijk/Noordwijk en volgens mijn vader kunnen ze dus op meerdere parkeerplaatsen staan en naar het strand lopen om te koelen. Ook het kaartje zelf vinden wij wat onduidelijk, hoe ik moet rijden en waar precies de groomplaatsen voor klasse 1 zijn. Wie kan ons helpen?

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 21:45

Oja, ik heb startnummer 52 voor wie het leuk vind mij in het echie te zien. Verder donkerrode Ifor Williams trailer met beschildering (ws. grijze bus ervoor en anders een donkerblauwe).

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 21:50

Oke, dat keerpunt Wassenaarseslag weet ik ja, maar hoe gaat klasse 1 dan verder als wij niet door het bos gaan? Owh, ik snap er echt niks van. Maar goed dat er ook gekleurde bordjes staan.... Ik zal er nog eens een keer goed naar kijken. En ik ga het kaartje scannen en dan uitknippen en aan elkaar plakken, misschien wordt het dan ook wat duidelijker. Anders mogen jullie mijn vragen hier weer beantwoorden Lachen.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 12:59

Navy, mag ik vragen waarom het er na Ommen op zit voor je paard? gewoon nieuwsgierig, hoor.

Lizje, wat leuk dat je het ook eens probeert! Weet je je startnummer al? Ik heb startnummer 52 en doe voor de 2e keer mee. Eerste keer was in Holten. Ik rijd met een bruine erg temperamentvolle IJslander (met rood dekje met "Fra Limgardur" erop). Hoop dat je het leuk vind, maar beschouw de eerste keer maar als een fijne buitenrit in wat hoger tempo. Ik ga het nu rustig aan doen. In Holten liep Lyngvi de grote paarden voorbij, dus ik kan volgens mij wel wat meer stappen. In elk geval vind Lyngvi het ook heel erg leuk. Vooral het pepermuntje als beloning voor het feit dat hij zich liet inhalen. Als ik stap en ingehaald wordt wordt ie soms erg gestresst, maar met de pepermuntjes als beloning als ie rustiger bleef gaat het een stuk beter. Ik oefen het thuis ook met de gewone ritten. Dan ga ik af en toe achter iemand anders rijden en moet ie bij me blijven. Daarna mag ie diegene dan weer snel inhalen. Veel plezier en wie weet komen we elkaar nog tegen. Groetjes van Heleen.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 08:54

He bah, wat balen zeg! Is die verwonding zo erg dat ie er ook kreupel van is? Als dat niet zo is kun je misschien proberen om het (als de rit door kan gaan) af te dekken zaterdag zodat er geen vuil in komt? Heb je ook niemand die snel de stang achter hem kan doen zodra hij erin staat of is ie er zo snel weer uit? Ik doe het met zulke paarden altijd met voer. Net zo lang iets blijven voeren tot de stang erachter zit en de klep dicht is. Mijn paarden waren (en de veulens nog steeds) in het begin ook moeilijk te laden. Voor elke stap die ze in de trailer deden kregen ze wat lekkers (wat brok of een wortel of appel) en nu gaan ze er alle 3 in 1 keer in. De veulens twijfelen nog wel wat, maar gaan er uiteindelijk ook wel in en krijgen dan ook wat lekkers. Succes en wie weet zien we je toch nog zaterdag. Groetjes van Heleen.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 13:43

Hee Dame Blanche. Kunnen we wel samen rijden met onze zere ruggen... Ik ben eergisteren wat door mijn rug gegaan tijdens verslepen van de trailer... Vanmorgen les gehad, maar zit zo vast als wat. Maar ik ga gewoon beginnen aan de rit en anders haak ik halverwege af als het echt niet gaat. Ligt er ook aan hoe Lyngvi is. Als hij een beetje rustig en relaxt wil lopen kan ik wel aardig meekomen. Maar heb er zeker erg veel zin in!!! Straks even boodschappen doen voor overdag... Moet tijdens het rijden ook wat te bikken hebben natuurlijk....

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 12:50

Ja, die foto's ben ik ook wel benieuwd naar! Ik werd langs het strand gefotograveerd vanuit de groene rijdende auto. Volgens mij töltte ik toen en dat lijkt me een hele leuke foto geworden. En tja, ook ik heb spierpijn, maar mijn Lyngvi stond er alweer vrolijk bij toen hij zaterdag uit de trailer kwam. Volgend jaar ga ik proberen om binnen de tijd binnen te komen en hopelijk ook met een goede pols.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 13:11

Volgens mijn vriend reden er 2 auto's rond, een groene en een witte. Hebben die allebij foto's gemaakt? Ben benieuwd hoe ze zijn geworden.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers