TREC: combinatie endurance en behendigheid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Heb jij belangstelling voor TREC?

Ja, leuk om mee te doen
20 (71%)
Ja, ik wil ook wel meehelpen met organiseren
2 (7%)
Nee
6 (21%)

Totaal aantal stemmen: 28



Rosemarie

Berichten: 316
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Gorssel

TREC: combinatie endurance en behendigheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 09:59

Zijn jullie al bekend met TREC?

Kort gezegd:
Een lange afstandrit waarbij je zelf m.b.v. kaart en compas je route moet vinden. Er geldt net als bij endurance een minimum en een maximum snelheid.
Daarnaast moet een traject worden afgelegd om behendigheid te toetsen. Hindernissen zijn bijvoorbeeld het openen van een hek, achteruit slalommen, afstijgen en aan de andere kant weer opstijgen, weg kunnen lopen bij je paard terwijl hij blijft staan, door water waden.

In Frankrijk, Groot-Britanniƫ en Belgiƫ wordt het wel beoefend. Volgens mij is er in de western sport ook iets dergelijks (Trail). Mij lijkt het erg leuk om te doen maar in Nederland worden er (nog) geen wedstrijden georganiseerd.
Zijn er mensen die een dergelijke wedstrijd al eens gereden hebben?
Mag je met een engels gereden paard meedoen aan een trail bij western?
Is er meer belangstelling voor?
Misschien kunnen we zelf wat organiseren?


Rosemarie

Berichten: 316
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 16:26

Die Tripalon lijkt inderdaad in de buurt te komen. Is dat alleen in Laren of worden er meerdere wedstrijden gehouden?

Rosemarie

Berichten: 316
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 16:29

Maya schreef:
Lijkt me hartstikke leuk om dat ooit ook eens te doen, mocht jij Rosemarie, het initiatief willen nemen om zo'n wedstrijd te organiseren. Dan wil ik je wel met het een en ander helpen Lachen
Alleen een paar vraagjes:
- Hoe worden die hindernissen gecontroleerd? Dan heb je toch wel veel mensen nodig?
- Is er in NL wel een geschikt gebied hiervoor?


Bij de jaarlijkse presentatie van het Merensenstamboek doen ze een soort mini-TREC. Alleen de behendigheid. Die doen ze volgens mij in de bak, dus makkelijker te controleren. Ik weet niet hoe ze het in het buitenland doen.

Ik denk dat ik eerst eens ga zoeken naar wat Tripalon-wedstrijden en wellicht meedoen. Zelf organiseren is wel een heel gedoe en dan wil ik eerst wat meer over TREC weten.

Rosemarie

Berichten: 316
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 16:31

Karin schreef:
*meldt*

Ken je trouwens de NVVR? Ik durf te beweren dat er daar ook best mensen te porren zullen zijn voor zoiets!


Ja, ik ben zelf lid. Misschien dat ik een artikel ga schrijven voor in de Vrijruiter. Moet ik wel wat meer uitzoeken en mijn frans is ook niet zo heel erg goed!

Rosemarie

Berichten: 316
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 08:54

Een rally, wat is dat voor iets? Dat klinkt wel als iets dat ik leuk vind. Bij mij gaat het er vooral ook om dat bij TREC maar in beperkte mate gesprongen wordt (alleen heel laag zoals een omgevallen boomstam). Ik ben daarin nl niet zo'n held. Daarom spreek SGW me niet zo aan.

Rosemarie

Berichten: 316
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 12:26

Klint erg leuk. Ik ben zeer benieuwd!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 2 bezoekers