Kootwijkerbroek _ begin endurance seizoen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Kootwijkerbroek _ begin endurance seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-03 18:34

Om de bokkers goed te leren kennen wil ik hierbij vragen:

- wie rijd er nog meer endurance wedstrijden?
- wie gaat KWB starten in maart?
- wie heeft er nog spannende/leuke belevenissen tijdens de wedstrijd?

Mijn paard heeft in een wedstrijd super gelopen, maar ging enkele meters voor de finish in de achteruit!!! Grrr, ik had net mijn zweepje aan de grooms gegeven, was niet meer nodig. Die mensen van de finish lachen joh! Het was ook een grappig gebeuren. *LOL* Schijnheilig

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 18:39

Ik ben op mijn eerste wedstrijd zo'n beetje achterstevoren gestart, mijn paard loopt nl. ook nog SGW's en hij dacht dat het een cross was. Stond al af te tellen met zijn voorhoef. Ik dacht: die ben ik kwijt als ik hem laat gaan. Dus met zijn kont naar de startlijn gezet, op het aftellen heel langzaam omgedraaid en daarna weggestapt. Keek het paard ff raar op. Haha!

Anyway, ik rijd dus ook endurancewedstrijden, maar in KWB start ik nog niet. Wel twee weken later in Austerlitz. Daar is de klasse 2-afstand 52 km en dat lijkt me een mooie start van het seizoen, ook qua bodem. KWB is toch vrij pittig met al dat mulle zand, dat komt later in het jaar wel.

Had je dit topic trouwens al gezien? [WD] endurance, wie heeft er ervaring?

Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-03 19:00

Ja die heb ik gezien....dank je wel Bloos

Het voordeel is dat ik de trainingen volbreng op de Veluwe rond het Kootwijkerzand! Dat scheelt een hoop en je weet wat beter hoe je het parcour moet rijden, want het is bekend terrein. Maar bekend met Austerlitz ben ik niet. Ik kon vorig jaar niet. Is dit parcour minder zwaar dan? OK dan! Pling

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 19:05

Dat scheelt ja, net als wanneer je op het strand kunt trainen. Wij hebben nauwelijks zand op de Sallandse Heuvelrug, daarentegen hebben wij wel weer heuvels en een aantal steile hellingen, zie bijvoorbeeld [ITP] Retje en het woeste Berglandschap Haha!

Austerlitz is in zoverre minder zwaar dat er vrijwel geen mul zand is, en de afstand is korter (zowel in klasse 1 als in klasse 2).

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 19:49

Ik ben nog maar kort bezig met de sport, maar wel enthousiast Lachen
Of ik in KWB ga starten weet ik nog niet. Hangt af van hoe het uit gaat komen met de tentamenweken, en vooral ook of ik Rowan kan scheren. Ik z'n vacht kan hij niet lopen, maar dan moeten we met dekens aan de gang en daar is m'n vader nogal tegen, die heeft liever dat ik tot mei/juni wacht. Maar ja, zoveel geduld heb ik niet geloof ik.
Rowan heeft tot noch toe niet veel geks gedaan. Hij geeft een beetje het idee van 'mouwen opstropen en lekker lopen' en gaat als een stoomtreintje door de route. Hij is niet veel 'werk' en dat is maar goed ook, want anders zou ik misschien helemaal geen endurance kunnen rijden.

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:20

Ik rijd ook endurance. We doen al heel wat jaartjes mee. Met Amigo was ik al klasse 3. Amigo is er eentje die altijd voorop wil lopen, maar ook eentje die andere paarden goed kan motiveren. We hebben regelmatig andere paarden uit 'dipjes' getrokken.
Nu heb ik een jong paard en daar wil ik waarschijnlijk Kootwijkerbroek wel mee rijden. Ze is een 'brokkenpilootje' dus hangt er wel van af of alles op dat moment met haar in orde is.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:34

Mij ken je inmiddels al van HAW, Navy als DressurDraver Lachen
Wij gaan nu ons 4e Enduranceseizoen in, vorig jaar klasse II gestart, dit jaar willen we dat aanhouden en daarnaast korte klasse III's gaan starten, met mijn Dravermerrie Navy natuurlijk..

Austerlitz ligt middenin het gebied waar ik 1,5 jaar heb getraint, ik stond er midden in met Neef. Nu verhuisd, onder andere wegens te weinig faciliteiten en onrescpectvolle behandeling van de staleigenaar met paarden/mensen, vrij bizar, aangezien dit een privestal van slechts 3 privepaarden betrof... Maar goed, Austerlitz is een erg lichte wedstrijd, op Holten na de lichtste, in mijn ogen. Wel een hele leuke, zeker voor de eerste keer.

Wij starten in KWB op de 70 km, als alles goed gaat. Anders lekker op de 30, en begint het klasseII gebeuren in Austerlitz. Even zien hoe het loopt met mijn rugklachten en de heisa rond mijn zadel. Vanavond de knoop doorhakken of ik een ander neem of niet, ga zelf voor dat eerste, maar even mijn ouders overtuigen. Ik neem aan dat we in maart wel genoeg gewend zijn, maar je weet het nooit zeker.. Voorlopig ga ik ervan uit dat we in maart gewoon de 70km starten..

Gebeurtenissen tijdens wedtsrijden.. Tsja, zat *LOL* Verdwalingen van bijna 20km.. Laatste wedtsrijd in Wanroy had ik ook ziets stoms met navy. Vanaf het moment dat we het tweede rondje ingingen, voelde ik dat er iets dwarszat. Paar keer de bosjes ingezet (Plassen kreng!), zorgen gemaakt en ze liep stijf voor mijn gevoel. Nog wat keren getracht haar te laten plassen, nee hoor. Tot we 3meter voor de finish stonden. Na keek eens goed, en had door dat we nu wel klaar zouden zijn. Benen wijd, en EINDELIJK.. na 74km, PSSSSS, geplast. Met al het nodige gekreun, gezucht en gesteun. En daar wacht je dan 50 km op..

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:46

ik rij ook endurance, nu ook voor het vierde seizoen, of ik in Kootwijkerbroek start valt nog te bezien, Latoy heeft nu in iedere geval een blessure, ik weet niet hoe het af gaat lopen, maandag moet ik terug komen in de kliniek dus duimen jullie voor goed nieuws voor ons??

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:05

Ik ga voor je duimen, hoor!!!! Samen met mijn dubbele stip, stekel, joelelmerrie!!! Je bent weer van de party hoor!! Ik wil haar nu even bewust zien en aaien!!!

Wat betreft KWB..... ik weet het nog niet. Austerlitz sowiezo wel. KWB klasse 1 en Austerlitz klasse 2. Yja, daar dacht ik ook aan. Maar ja dan zo aan het begin van het seizoen......... en maar 2 weken er tussen..... ik weet het nog niet. Aan de andere kant, Leersum valt er tussen uit (heeeeeel jammer) en je weet niet wat voor pest er nu weer uitbreekt, dus kan ik het er maar beter van nemen.....
Ik ben er nog niet over uit. Eerst maar weer eens beginnen in Januari.
Nog tips voor mij, meiden????

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:10

Vorig jaar heb ik ook KWB klasse 1 gestart en twee weken later Austerlitz klasse 2, en dat is me goed bevallen: het een als 'opwarmertje' voor het ander. Lage Vuursche en Wittelte net zo. Komend jaar ga ik dat niet doen. Ret heeft in april ook al een SGW, en ik wil liever alleen klasse 2 en 3-wedstrijden rijden. Ik kan er al vrij weinig rijden omdat Ret dus ook nog crosst, en tussendoor moet hij wel de tijd krijgen om te herstellen. Vandaar mijn keus. Misschien aan het eind van het seizoen nog een klasse 1 'om het af te bouwen', ik wil tenslotte in Holten klasse 3 starten. Maar eerst maar eens duimen dat het komend seizoen allemaal weer net zo lekker loopt als de afgelopen twee seizoenen. Lachen

Sas, uiteraard duim ik voor jou en Latoy!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:17

Tja....ik rijd ook endurance met mijn dravertje. Het afgelopen seizoen zijn we van start gegaan en dat ging super. Voor de verhalen moet je toch echt de verslagen maar lezen Knipoog
Ik ben van plan om in KWB weer klasse I te starten en dan in Austerlitz klasse II. Er hangt echter veel af van hoe Salty's hoef "geneest".
KWB vind ik een erg mooie, maar pittige wedstrijd.
Vooral dat zand....prachtig om daar doorheen te stuiven, alleen met je paard! Lachen

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:21

Wat is er met Salty's hoef dan???

Karin, je zus ging toch ook nog voor een jaar weg?? Wanneer is dat dan??

Is KWB met blote voeten te rijden??? Of zijn schoenen/ijzers aan te raden??

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:33

Een half jaar maar, in september is dat pas (ze moet eerst haar studie afronden). Vandaar dat ik komend seizoen dus Ommen, Katwijk of Wanroij kan rijden. Maar ik wil niet te snel na Holten weer een klasse 2 rijden, dat zal dus eerder een klasse 1 worden.

Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-03 21:34

Ja hoor! Deze route is prima met blote hoeven te rijden. Vrorig jaar heeft die van mij een hoefijzer verloren en we konden zonder problemen doorrijden. Inderdaad het Kootwijkerzand is en blijft spectaculair, alleen je moet oppassen dat je paard na de overtocht niet gaat rollen...had ik laatst nog! Verward

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:41

aha, we gaan de discussie verleggen naar een ander topic?
Nou ik zal me eerst maar nog eens voorstellen dan, ik hoop dit jaar voor het eerst te starten met mijn anglo-arabiertje, maar dat is nog even afwachten, want er moet nog heel veel gebeuren. KWB gaat zeker niet lukken, maar ik hoop op Austerlitz.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:54

Jorie schreef:
Wat is er met Salty's hoef dan???


Tja...het is al weer een tijdje geleden, maar de voorgeschiedenis kun je hier iig lezen..... [VvdD] Arme Salty....
Inmiddels is het kapotte stuk veranderd in een scheur, maar ziet het er netjes uit. Het is echter nu zo ver naar beneden gegroeid (haar hoeven groeien snel) dat het stuk onder de barst is afgebrokkeld.
Ik vermoed dat het allemaal precies kan, voordat er weer intensiever gereden gaat worden, maar lastig is het wel (kan niet over de verharde weg e.d.)

Citaat:
Is KWB met blote voeten te rijden??? Of zijn schoenen/ijzers aan te raden??


Ik heb KWB 2x gereden, 2x blootvoets. Het is veel zand en nauwelijks verharde weg....Salty ging het prima af!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:02

Succes dan met Salty!!!

Joelle, we gaan de topic niet verplaatsen, gewoon een erbij!!!! En dat topic van jou moeten we hoog houden want na 8 bladzijdes kwam er ineens een nieuwe geintresseerde erbij!! Dus we houden hem hoog en we gaan kijken wie we er nog meer bij kunnen trekken!!!!

Nog even over KWB, wordt het zwaar door dat zand?? En is het vlak??

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:05

MrMagic en ik rijden endurance. En wij gaan starten in KWB. Lachen

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:11

Ben benieuwd Fasel!!!! Hoop voor je dat dit jouw seizoen wordt!!!!
Jullie gaan voor klasse 1 in KWB??
En zie ik jullie vrijdag nog op de ALV??

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:14

Jorie schreef:
Succes dan met Salty!!!

Of Salty succes met mij, natuurlijk Knipoog Ik heb er wel vertrouwen in. normaal gesproken groeien haar hoeven als kool...

Citaat:
Nog even over KWB, wordt het zwaar door dat zand?? En is het vlak??


Vlak kan ik het niet noemen. Veel pukkel op, pukkel af...het is een vrij zware rit. Lachen
Laatst bijgewerkt door Westernfreak op 09-12-03 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:15

Dat met die hoef van Salty was in Mei?? Daarna heb je toch nog wedstrijden gereden, toch?(heb even je topict bekeken en gelezen)

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:18

Klopt, maar er is dus een stuk van haar hoef afgebrokkeld. Een stukje meer dan je normaal gesproken nog wel eens ziet...zal er eens een foto van maken!
Het zag er in het begin best eng uit. Scheve mond

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:19

Veel succes met Salty's hoef, ik weet uit ervaring hoe vreselijk het is om een paard met een brokkeloef te hebben, hopen dat het er in een keer uitgroeit!
Ik duim voor je!!!!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:00

Veel blote voeten rijders als ik het zo hoor!!!

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:09

Citaat:
, Austerlitz is een erg lichte wedstrijd, op Holten na de lichtste, in mijn ogen.


Volgens mij is Zelhem de allerlichtste wedstrijd, die is lichter dan Holten. Omdat daar niet zoveel stenen liggen.
Zelhem is een top wedstrijd voor je eerste klasse 2 of je eerste klasse 3!
Leuk ook, omdat het tjdens de achterhoekse paardendagen is. Er valt van alles te zien. Springen, dressuur, aangespannen. Tenzij je klasse 3 rijdt natuurlijk, dan zie je er niet veel van.
Sommige mensen vinden dat terrein een beetje saai, maar ik ben helemaal dol op die wedstrijd.
En een leuk stro dorp natuurlijk ook nog!
Austerlitz vind ik niet zo leuk, veel en veel te veel deelnemers naar mijn smaak.