Mijn verslagje endurance KWB

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Mijn verslagje endurance KWB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 11:21

Nou, laat ik dan ook maar eens een verslagje plaatsen... want ik heb echt een superrit gereden en dat mag iedereen weten!

Ik kon rustig aan doen 's ochtends, omdat ik pas laat ( tegen half twaalf) hoefde te starten. Monica kwam netjes door de voorkeuring, hoewel ik haar niet helemaal "Monica" vond: normaal staat ze te springen en gilt ze de hele boel bij elkaar, nu was ze de rust zelve. En dat vond ik eigenlijk helemaal niet leuk....

De start was dan ook twijfelachtig. Ik vroeg me echt af of het wel zo verstandig was dat ik haar vandaag aan het werk zette, want ze voelde op de één of andere manier gewoon niet zo "gretig". Dat had ik nog nooit meegemaakt. Maar omdat ze wel steeds heftig van omgevallen bomen en plukken varens kon schrikken, was er iets in me wat zei, dat het niet zozeer een lichamelijk iets kon zijn. Ze had gewoon niet zo'n zin. Maar ja, als het tussen de oren niet goed zit... ook dan kan je eigenlijk geen goede rit rijden....

Goed, dacht ik, ik ga gewoon tot de P/A en daar zie ik wel verder. Als er reden is om op dat moment te stoppen, dan doe ik dat. Jammer maar helaas.

We kwamen op een heel lang recht pad. Tijd voor een lange, rustige galop. Die ging heel goed, zelfs zonder problemen iemand ingehaald, terwijl ik normaal gesproken toch even moet roepen dat ze er toch écht voorbij moet... Knipoog
En kort na dat pad begon de Grote Zandvlakte. Dit was erop of eronder.... en het was duidelijk "erop" !!!! Het leek of er een knop omging. We stegen gewoonweg op! Echt, Monica kreeg vleugels, ze ploegde met enorme sprongen (zeker voor zo'n klein meisje) door het zand, ik kreeg kippenvel en een brok in m'n keel zo enorm deed ze haar best. Hoe had ik aan haar kunnen twijfelen??? Ik heb echt nog nooit zo'n fantastich gevoel gehad. Wat had ik een vreselijk knappe pony onder m'n billen....

Uitgebreid beloond, gekoeld (pluim voor mijn grooms die met de fiets het zand hebben weten te bereiken!) en even rustig stappen. Ja, nee, niks stappen, mijn pony wilde draven! Dus nog lekker gedraafd tot 1 km voor de P/A en daar ernaast gaan lopen.

Hartslag was keurig en zoals gewoonlijk wilde madammeke geen slok drinken, dus maar weer op weg. En eigenlijk begon daar mijn wedstrijd pas: Monica liep lekker in haar eigen tempo, de oortjes stonden erop, mijn horloge vertelde me dat het met de tijd meer dan prima in orde was... eigenlijk kon het vanaf dat moment al niet meer stuk.

Fluitend het tweede deel van de rit afgelegd, met een pony die deed alsof die eerste 18 kilometers er helemaal niet geweest waren. Ik heb haar zowaar nog fors tegen moeten houden af en toe, want anders waren we wel érg snel binnen geweest! Ze liep gewoon zó ontzettend lekker... ik blijf me afvragen wat er de eerste 3 kwartier aan de hand geweest is....

De finish gepasseerd na 2 uur en 41 minuten... volgens mij exact 1 minuut te vroeg, dus "officieel" iets te snel gereden. Maar ik was volledig gelukkig. De hartslag was 52 bpm, ook erg netjes naar mijn idee, dus voor mij stond mijn pony al bovenaan het erepodium. Ik was zó trots op haar!

Bij de nakeuring viel de drafproef helaas een beetje tegen. Ze wilde niet meer zo vrolijk draven en dat wordt bij een paard op blote voeten al snel uitgelegd als "gevoelig" (wat misschien ook wel terecht is, dus ik moet toch maar eens na gaan denken over hoefschoenen.... tips zijn welkom!) en ik kreeg een B op m'n kaart bijgeschreven. Goh, dat had ik nog niet eerder meegemaakt... viel mee ook eigenlijk een beetje tegen. Maar helaas, niets aan te doen.

Helaas helaas helaas zou de prijsuitreiking nog wel een paar uurtjes op zich laten wachten. En met name mijn vriend heeft daar een enorme hekel aan. Daarbij opgeteld dat we niet precies wisten hoeveel "straftijd" ik zou krijgen voor die minuut te vroeg finishen (zou ik die zelfs wel krijgen? Afgerond zat ik op exact 13km per uur, zo bleek later, nl. 13,04....). Maar goed. Er was dus iemand die graag naar huis wilde. En die "iemand" hou ik graag tevreden, omdat hij de meest trouwe chauffeur en groom is die je je maar kan wensen. Dus maar naar huis...

En nu wacht ik dus op de uitslag, die nog niet op de DER-site staat... en ik ben zo nieuwsgierig!!!!! Nou ja, had ik maar moeten blijven wachten. En wat telt, is dat mijn pony het zo ontzettend goed gedaan heeft, dus wat dat betreft zal die klassering me ook eigenlijk worst zijn.

Mijn beest heeft gisteren laten zien klaar te zijn voor een stapje hoger, volgend jaar klasse II!!

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 12:04

wauw wat goed, dat het zo lekker liep
en nu maar wachten op de uitslag hopelijk uurt het niet te lang zodat wij ook weten waar je aan toe bent *LOL*

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 12:06

Super dat je er een goed gevoel aan over hebt gehouden! Maar 1e ben je in ieder geval niet geworden Knipoog
Ik ben toch wel benieuwd wie jij nu bent, heb je geloof ik niet gezien ?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 12:11

Nog steeds geen uitslag op de DER-site, ik word ook al ongeduldig! *LOL*

Met zo'n tijd moet je wel hoog geëindigd zijn, ben benieuwd! En die pony van jou vindt het ook duidelijk erg leuk om langere afstanden te rijden, klasse 2 moet toch zeker wel haalbaar zijn. Leuk joh, volgend jaar in Austerlitz jullie debuut, net als wij dit jaar?

Jammer dat ik je deze keer niet heb gezien, ik heb gegroomd voor Hanifa en EJ die om 10.06 startten en later nog voor Arwen die om 11.48 startte (vanaf de laatste groomplaats), alles wat daartussen zat heb ik dus gemist.

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 12:18

He Ka! Volgens mij heb ik wel een glimp van je opgevangen, vlak voor m'n vertrek van het terrein om een uur of half vier, toen stond je met iemand te praten die ik erg op ArwenLune vond lijken, kan dat? We waren blijkbaar allebei te druk met andere dingen...

Overigens wel Gerritje nog gezien en eindelijk haar sneue verhaal over Wittelte gehoord. Die heeft daar echt pech gehad zeg...

En ja, bij leven en welzijn zal Austerlitz zal mijn eerste klasse II rit worden!

Hihi... westernfreak, waarschijnlijk hebben wij de hele rit vlak achter elkaar aangereden... Knipoog Nog gefeliciteerd met je overwinning!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:06

Hartstikke leuk voor je, ik was wel bij de prijsuitrijking, had ik nou maar beter opgelet, ik geloof dat wel 1 van de hoogst geklasseren niet aanwezig was, nou dat moet jij dan haast wel geweest zijn!! Hadden ze nou Mandymoica gezegt was het me wel opgevallen, maar nee van Bokt-namen hadden ze daar nog nooit gehoord, ze hadden zelfs alleen maar achternamen...en ja, die weet ik niet van jou!! Weet Sophia het niet? die was nl. ook op de prijsuitreiking!! en die weet vast ook wel jouw achternaam!!

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 13:26

Dan gaan we ons in het vervolg toch gewoon onder onze boktnamen opgeven Haha! , is weer eens wat anders!

Sophia zal het ongetwijfeld wel geweten hebben, maar die was volgens mij helemaal in een roes door haar goed uitgereden eerste klasse II rit Knipoog , het is vast volledig langs haar heen gegaan!! (ik heb haar geloof ik wel 3 keer verteld dat ik eigenlijk wel precies 13 km p/u had gereden en steeds opnieuw bleek ze het bij de volgende keer dat ik haar tegen het lijf liep weer vergeten.... "hoe snel heb je nou ook alweer gereden?". Was wel grappig, echt Sophia....)

Ach, ik wacht rustig af. Zoals ik al schreef: voor mij is het al een eerste plek (ook al is die dan al bezet door Westernfreak), zo goed als Moon gelopen heeft. Dat is toch het belangrijkste....

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:29

Sophia was inderdaad ERRUG blij!! maar ze heeft het heel goed gedaan, jammer dat ze jouw uitslag niet wist, toch maar wachten tot het op de DER-site staat, het is niet te hopen dat dat net zo lang duurt als KWB in Maart, dat duurde daaagen...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:32

Hugo is bezig met de site. Weet wel dat ik 31 ben geworden en EJ 32 Haha!

Goed gedaan hoor. En dat gevoel van brok in je keel ken ik. heb ik gister meerdere malen gehad.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:16

De uitslag van de klasse 1 staat nu op de DER-site je bent zevende geworden!! Gefeliciteerd!!

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 15:24

Ik heb hem zojuist gezien!! Toch wel leuk... nog steeds jammer van dat ene minuutje. De hartslag van het paardje van Westernfreak was fenomenaal laag bij de finish, maar anders was ik toch wel direct achter haar geëindigd. Zal in klasse II toch wel fijn zijn als te hard gaan in ieder geval niet meer kan....Knipoog