Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 13:11

Denk dat ik eens ga kijken voor een paar hoefschoenen. Titane liep vanochtend echt niet lekker. Heel gevoelig op zn voorvoeten.

Verder ben ik lekker aan het nagenieten. Maar stiekem ook alweer plannen aan het maken. Ivm de afstand blijf Endurance by the Sea de enige optie voor dit najaar.

Ff denken of ik die wil/kan rijden

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 20:03

Mag je ook zeker trots op zijn :j

Kwam nog best van pas dat je ons voorbij reed, anders hadden we net een afslag gemist denk ik :))

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 13:16

billy3105 schreef:
Heb ik je ingehaald ja? Was dat bij die trekker haha of was t n vrachtwagen?

Was eerst een vrachtwagen en daarna een trekken haha. :P we reden met zn 3en, een bruine arabier, een haflinger en ik op mn rooie

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 17:09

billy3105 schreef:
Haha niet in de gaten gehad dat jij t was :o was op jacht naar mijn mede klasser :+

Geeft niks joh :P

Ik zie soms ook mensen over t hoofd als ik gefocussed ben

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:45

marsyl schreef:
Ja zou misschien ook nog kunnen.. zijn ze dan gevoelig met hoeven uitkrabben ook? Of kun je dat alleen voelen met zo'n viseertang?
Edit: in stap zie je er niks van trouwens..

Titane heeft dat ook gehad na Etten Leur. Dat zag je in het begin in stap ook vrijwel niet. Helaas werden zijn hoeven steeds gevoeliger en heb ik ijzers eronder laten zetten.

Met hoeven uitkrabben merkte ik niks. Alleen op ondergrond met boomwortels/eikels/steentje had ie er last van :=

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:12

billy3105 schreef:
Stil hier? Niemand in epe gestart? Hier super trots op mijn trainingspony! 120 km met 16,4 en a/1 waardes op de finish *\o/* beste aanbiedtijden van het jaar, en laatste stukje super gemotiveerd! Wat wil je nog meer?

Gefeliciteerd! Had al het een en ander op FB en Insta gezien :D

Voor mij geen wedstrijden meer dit seizoen. Wilde Epe nog rijden op 2 november, maar besloten toch maar niet te starten.

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:04

Succes! En veel plezier :D

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:47

Ik train niet echt gericht, maar rij nog wel. Helaas gisteren voor het eerst en voorlopig laatst op het strand kunnen rijden. Alles afgesloten. :=

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:59

Ohhhh wat een mooie! :D

Wij hebben er ook een nieuw maatje bij :j
7-jarige arabier die nog (verder) ingereden moet worden. Is gewend aan een zadel en ruitergewicht. Is nu iets meer dan ee week bij ons. Gisteren zelf voor het eerst even erop gezeten. Beestje vond het prima :D

Doen er nog niet heel veel mee. Voornamelijk buiten wat wandelen en soms longeren. En voer erin, want hij kan wel wat spekkies hebben

Afbeelding

:wave:


Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:45

Maashorst is ook een risico. Was mijn plan om daar re starten. Wordt toch endurance by the sea dan denk ik

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:10

Idd jammer, maar er zijn ergere dingen op dit moment ja.

Zijn er zieken bij jullie in de omgeving? Ben zelf wel wat verkouden, maar niet ziek. Al zoek ik eigenlijk ook geen sociaal contact of drukke plekken op. Werk niet meegeteld dan.

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 19:25

Ik was net de training weer aan het oppakken met Titane. Zondag ochtend nog een ritje gedaan

Daarna een rondje op Mattvey. Dag ervoor ook al een kwartiertje gereden, wat stap en draf. Deed ie superbraaf.
Dus die zondag was dat weer het plan. Helaas eindigde het dit keer in een ritje grote gele taxi + nachtje ziekenhuis :=

Maandagavond mocht ik gelukkig alweer naar huis. Maar rijden mag (en kan) ik voorlopig niet. :n

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 19:35

scooby09 schreef:
Klinkt niet goed.......
Ben je van je nieuwe paard gevallen...Alles ok verder?

Van de nieuwe inderdaad. We waren aan het draven, ging heel goed. Tot ie schrok (denk ik) en ging rennen. Beugel kwijt, evenwicht kwijt en boem.

Gekneusde ribben, gekneusde heup en een beetje een klaplong. Dus nu vooral geduld hebben tot het over is. :=
Pijn doet het wel, vooral met ademhalen.

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:57

Ik wil een geel hoofdstel voor beide paardjes :D

Piekosjj, had de foto's gezien op instagram. Zag er heel vrolijk uit allemaal :)

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:35

Ik heb er voor Titane zo een waar je het hoofdstel vanaf kunt klikken. heel fijn ding :j
En als ie vies is, kan ie in de vaatwasser of wasmachine

Afbeelding

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 20:58

Mijn draver heeft vaak kale plekken gehad van zijn halster. Dat is op de neusriem en achter de oren onderlegd. Geen idee hoe dat kwam. Nu heeft ie met hetzelfde halster geen kale plekken meer.

Van zn hoofdstel heeft ie nooit last gehad.

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:29

Ik kom ook weer even onder mijn steen vandaan. :wave:

De afgelopen maanden had ik het endurance rijden een beetje uit mijn hoofd gezet. Sinds ik verhuist ben naar de kust, is de afstand tot de wedstrijden groter geworden dan voorheen (paard stond toen in omgeving Roosendaal, vlakbij het transportbedrijf).

Dus in 1 klap was ik mijn fijne trainingsomgeving én vervoer kwijt. En dan ook nog de grotere afstand tot de wedstrijden.

Tot overmaat van ramp ben ik in april na een val in het ziekenhuis beland met een klaplong en gekneusde ribben. Hierna heb ik een hele poos niet goed durven rijden, wat natuurlijk op Titane ook invloed had. Die was al niet zo makkelijk in de polder, maar door mij werd dit erger.

Nu we een paar maanden verder zijn, komen de endurance-kriebels toch wel weer naar boven en ben ik aan het uitzoeken of er een mogelijkheid is om toch volgend jaar een paar keer te starten. :=

Inmiddels gaat het buitenrijden weer een heel stuk beter. Waar ik eerst geen vertrouwen meer had in een staprit met een rustig paard erbij, ga ik nu weer 'alleen' op pad met wat meer tempo. Vriendlief gaat nog wel mee op de fiets.

Titane is inmiddels niet meer zo schrikkerig in de polder en zijn conditie is nog altijd prima. Dus wat dat betreft zou het volgend jaar moeten lukken om een keer te starten :)

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:51

Ahhh dankjewel :)

Ja, zag het rijden ook echt een poos niet meer zitten door die stomme angst. Heb nu nog wel momenten dat het even lastig is hoor, maar over het algemeen kan ik weer fijn rijden.

Nou heb ik door alle geannuleerde wedstrijden dit jaar ook niks gemist :n alles wat ik mogelijk had willen/kunnen rijden qua locatie, was afgelast

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 19:55

Berryz schreef:
Begrijpelijk, Dilan.

Ik heb n'a mijn bekkenbreuk elke keer de angst dat ik niet genoeg heb aangesingeld. Momenteel rijd ik ook niet meer alleen buiten en wordt mijn paard wat beter doorgereden door mijn lesgeefster.

Aii, bekkenbreuk is ook wel heftig ja :oo

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 08:41

Ik had grootse plannen voor 2021. Tot Titane een fractuur in zijn griffelbeel opliep ;(

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 11:54

Hoe hij het gedaan heeft, geen idee. Kwam op drie benen de weide uit met een dikke kogel, aantal weken terug. Plek van de breuk zit veel hoger, dus kwamen we daar pas veel later achter. Zit ook geen zwelling oid.

Voor nu 6 weken boxrust, 10 minuten per dag stappen adh. En daarna weer foto's maken om te kijken of het goed genezen is.

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 14:47

Hilli schreef:
Wat enorm balen Dilan. De kogel (of net erboven) is natuurlijk ook wel het deel waar de rest van het botje zonder steun gaat 'werken'. Bij mijn merrie bleef de kogel ook dik, alleen zat de breuk op een operabele plek en was ze na 6 wkn weer voldoende hersteld om te gaan opbouwen.

Ah dat is snel gegaan dan.

Breuk bij Titane zit net onder de knie, kunnen ze niet opereren.

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:51

Mochten er nog mensen hulp zoeken op wedstrijd, als ik dat weekend kan, bied ik me zeker aan als groom :j

Heb alleen geen trailer-rijbewijs, maar helpen met verzorgen voor, tijdens en na het rijden is geen probleem :)

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 21:05

Piekosjj schreef:
Met de juiste trailer & auto hoef je niet per se een BE te hebben Dilan! Ik heb zelf in mijn audi met een lichte alu trailer gereden, had de auto 100kg zwaarder geweest dan had 't niet gekund :D Was een klein beetje bang dat de auto het niet zou trekken (ha ha letterlijk :)) ) maar ging hartstikke goed en reed eigenlijk iets beter op 85/90 dan in de 80 dus zelfs op sommige stukken iets te hard gereden .. :o

Lijkt me vooral heel lastig om met een trailer te rijden als je aan enkel vrij kleine auto's gewend bent :+

Weet dat een BE idd niet altijd nodig is, maar vergeet dus altijd hoe het precies zit :o

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 22:30

Ah oke. Wel super makkelijk dat je dat zo kan checken. Ga eens kijken of dat hier ook kan :)

:wave:

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers