Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:23

Hoi, wie vind het leuk om kk1 samen te starten in Epe 20 okt. En daarvoor een keer samen te trainen.
Zelf in bezit van auto en trailer woon in Utrecht, heb een 8 jarige relaxte connemara pony. Dit word zelf mijn eerste x wel een paar x als groom meegegaan maa nu wil ik het zelf ervaren en vind het gezellig om samen op te rijden. De meiden die ik ken rijden k2 en hoger mee die dag. Dus een maatje zou leuk zijn voor mijn eerste ervaring.

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:51

@pascalle90 Ik sta echt in de randstad maar vind het altijd leuk om mensen te leren kennen en rijd bijna het hele land door met mijn pony. Jammer van je zadel maar een goed zadel is een must, misschien komen we elkaar volgend jaar wel tegen.

@Otti1977 ik wil graag gebruik maken van je aanbod, kan je toevallig aankomend weekend?

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 16:23

Hier zitten de juiste bokkers die ervaring hebben met een opvouwbare bolderkar. Wie kan zeggen welke er echt handig is.

Ik wil er graag 1 aanschaffen voor wedstrijden en bij mij op stal is de trailer plaats niet zo dichtbij stal, inladen niet zo erg maar uitpakken en weer terug in je kast doen en dan 3x lopen word ik een beetje zat. Kruiwagen een goeie oplossing maar die zijn vaak vies. Bij de aankomende endurance wedstrijd is de kans groot dat de paddock niet bij de trailer kan en dan is het sjouwen, zoveel grooms heb ik nou ook niet

Ik zie er teveel op Google en kan geen keus maken. Graag opvouwbaar, diep genoeg en mag wel wat gewicht kunnen dragen. Wie kan mij helpen.

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:43

Mis alleen de coördinaten of het adres van Gp1 op de 23 km. Kaart lezen is niet het sterkste punt van mijn groom

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 05:35

Psydoxy schreef:
Veertje2 schreef:
Mis alleen de coördinaten of het adres van Gp1 op de 23 km. Kaart lezen is niet het sterkste punt van mijn groom


Zie programmaboekje


Top dank je wel!

Wegwerkzaamheden, Altijd leuk die laatste veranderingen dan denk je waarom nu

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 18:21

Dilan93 schreef:
Ik duim ook mee :=

Heeft de klasse 1 trouwens een groompunt? Kwam er via de kaart njet helemaal uit


Ja 1 op bijna de helft 10 km
Afbeelding

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 14:42

Dilan93 schreef:
Ethelate schreef:
Ooh, Dilan, je zenuwen worden even extra aangewakkerd. Voordeel van een endurance wedstrijd is dat er altijd behulpzame mensen zijn die willen helpen :)
Ik heb er heel veel zin in, zo benieuwd hoe mijn Ukkie het gaat doen :D

Hoe laat start jij? :)

Voor jullie ook veel plezier :D

Ben heel benieuwd hoe de sfeer gaat zijn. Heb tot nu toe alleen dressuurwedstrijden gereden.


Als je graag met iemand mee wil rijden kan en mag dat met mij. Ik zou iemand meenemen voor de eerste x maar hoor net dat haar paardje een dik voorbeen heeft. Ik start om 12:38 met BoB

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:31

Josien_ schreef:
Veertje2 schreef:
Als je graag met iemand mee wil rijden kan en mag dat met mij. Ik zou iemand meenemen voor de eerste x maar hoor net dat haar paardje een dik voorbeen heeft. Ik start om 12:38 met BoB


Dan start jij net na mij! Dan zul je me vast wel tegenkomen. Mocht je me inhalen kunnen we misschien wel aanhaken :) .


gezellig, we zijn elkaar bij de start

@josien vaak vinden ze het geen probleem als je later of eerder start als je het maar van te voren aangeeft.

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 20:42

Mijn wekker gaat niet anders dan normaal gelukkig nu niet voor Mn werk

Alles al gepakt alleen nog pony inladen en rijden maar.

Nu heb ik alleen nog de zenuwen van ik wil morgen echt niet de weg kwijt raken en herhalen rood rechts wit links en geel is de route pff. Gelukkig is mijn pony niet gevoelig voor mijn spanning heb ik altijd de eerste 10 min en dan denk ik oja het is super aangegeven de route dus rijden maar komt goed.

Voor de rijders dit weekend veel succes

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 06:34

Psydoxy schreef:
NEE NEE NEE..... GEEN NIET ROOD/GEEL/WIT!

VOLG ALLEEN DE KLEUR VAN JE ROUTE EN WIJK NIET VAN DE RUITERPADEN AF, LEES HET BOEKJE!


Zie je hier gaat het al mis met mij, bedankt voor de waarschuwing had het boekje keurig gelezen maar autopiloot staat aan in mijn hoofd.

Ik zal bij mijn kleur blijven.

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 16:14

Ik ook weer onderweg naar huis, het hoogste punt van de zon gehad, die was goed aanwezig. Hartslag top zelf de opmerking gehad die maakt zich zeker nergens druk om bij de voorkeuring. Je moest eens weten dacht ik, die kabouters in het bos onder die witte omgevallen bomen bestaan echt. Ook hier een B voor locomotie maar dat was zo weinig dat je het bijna niet zag was de opmerking. Nu op naar juni
Afbeelding

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 20:00

Inschrijving laag soeren net verstuurd


Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 16:47

Net terug uit Laag Soeren paarse route gereden op gps is de kk1 dat viel nog niet mee. Aardig wat stukken mul veel hekjes open en dicht doen en veel stukken (ook wel lange stukken flinke keien op het pad echt grof steen oftewel puin) was hier niet zo happy mee. Wel leuke toeschouwers op de ruiterpaden

Afbeelding

3x een setje tegen gekomen waarvan 2x van 2 en 1x van 4.

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 18:21

Uitdagend is hij zeker, ben nog aan het twijfelen. Het terrein gaat me wel lukken maar het gps gedeelte, ik ben geen ster om ook nog op Mn paard te letten en op een schermpje te kijken of ik wel goed ga

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:18

Er zijn er genoeg die je vanaf je paard/pony kan doen volgens mij heb ik 3x moeten afstappen waren hekken die naar je toe open gingen en 1 die te laag en stug was. En er zijn genoeg wandelaars

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:15

Er zijn gelukkig ook stukken waar het dan wat muller is dat je goed aan de rand kan rijden.
Wat regen voor de wedstrijd zou helemaal top zijn.
Het is echt een mooi gebied, het is volgens mij geen wedstrijd waar je een scherpe tijd wilt rijden. Maar ben dan ook geen ervaren endurance rijder Ga hem anders een keer voorrijden en kijk wat je er van vind.

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:22

Djilna schreef:
marsyl schreef:
Wat ik dan niet snap is dat ze op de website van deze wedstrijd zetten: zandpaden met af en toe wat mul zand en wat kiezels :?
Ik lees echt de website van te voren om te kijken op wat voor ondergrond we moeten rijden voordat ik me inschrijf.
Weet niet zo goed wat ik moet doen nou, wij trainen gewoon niet in mul zand want dat is er bij ons niet.. daar kies ik mijn wedstrijden op uit, ik wil mijn paardje niet overbelasten :n


Die omschrijving klopt ook wel. Alleen worden sommige paden wel wat muller als het zo lang droog blijft.
En grof puin zegt mij eigenlijk niets. Het is net als Marije ook mijn achtertuin (zelfde stal :P ) en ja er liggen her en der wel wat grotere stenen, maar het is geen puinpad ofzo. Kiezels wel genoeg en boomwortels soms ook.

En vooral lekker gaan genieten van de route en rustig aan doen in het mulle.
Dit is nooit een wedstrijd waar hard gereden wordt.


Dan is mijn definitie van grof puin anders dan andere, maar zal een foto toevoegen, dit is het pad waar je rechts over de vlakte kijkt en dit is geen kort stukje.

Afbeelding

Nogmaals het is een mooi natuurgebied, waar je echt van kan genieten. Het is niet mijn bedoeling om negatief te schrijven over deze wedstrijd ik meld alleen mijn ervaring. (Die ik ook gedeeld heb met de organisatie) het kan ook onderhoud zijn en het bos beheer hier mee is en wij op het verkeerde moment daar gereden hebben het was natuurlijk wel weekend.

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 17:33

haha, en ik maar denken dat ik wat gewend ben met wat kiezels hier in de randstad :D .

Zo bekend ben ik niet bij jullie zeg maar eerlijk gezegd helemaal niet, heb er tot nu toe maar twee x gereden.
het is volgens mij het stuk op de paarse route net voorbij de 11 km en waar het bord rechts staat met de tekst dat dit gebied alleen meet een penning gebruikt mag worden (en niet toegankelijke als de zon onder is volgens mij ook verboden voor honden), toen dacht ik gelijk nou ik ken paden die gratis toegankelijk zijn en die in mijn ogen veel beter begaanbaar zijn. Betreft de lengte zal 1,5 km zijn ongeveer. het was nou net een pad als hij glad was om lekker door te rijden, misschien was dit wel mijn teleurstelling, ondanks dat ik stap heerlijk van het uitzicht genoot alleen duurde het voor mij net ff te lang.

Nu ben ik geen ervaren enduranceruiter en heb zeker geen ervaring hoe het over de grens is. Dus ik vergelijk het met wat ik gewent ben. Misschien over een aantal jaar en heel wat ervaring rijker dat ik dit normaal vind en denk het zijn maar een paar steentjes. ;)

Het weerhoud me er niet van om weer jullie kant op te komen voor de wedstrijd, want ik weet nog steeds de weg niet :?

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 16:07

net op fb gezien wat ik zelf nog niet wist dat alles met 1 km verlaagd word bij Endurance Laag Soeren en dan is dit prima te doen en mooie en uitdagende route om te rijden. Ik heb er zin in tot 16 juni

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 16:53

Ik heb hem vandaag weer gereden en ik moet zeggen, hij was super. Paden waren goed te doen en het stuk met stenen op het pad was zeker voor meer dan de helft (ten opzichte van mijn eerste x) weer terug in de grond. Ik heb mijn introduce meegenomen en die zij zelf dat het haar zeker mee viel. Op naar 16 juni

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 20:27

bluebeauty schreef:
Ik ga deze 16 juni ook rijden. Heb je de route nu gereden met een app?


Met topo gps op mobiel en heb de route ook op mijn smartwatch gezet.

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 20:56

bluebeauty schreef:
Oh okee. Ik heb alleen de Endomondo app en kon daar de route ook vinden. Weet alleen niet zeker of het de goede route is. Heb nog nooit op gps gereden. Ik heb er 1 gehuurd bij de organisatie


Met degene die je gehuurd heb komt het goed, daar staat hij al op en krijg je uitleg mee hoe je hem moet gebruiken

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 16:52

Wij gaan ook al vroeg weg, en heeft hij ook nog niet gegeten. Ik geef hem zn kracht voer voor dat hij de trailer op gaat en in de trailer hangt een grote hooinet helemaal vol. En als we er staan krijgt hij zn net ook. Hij mag van mij blijven eten tot we gaan starten.

Na de rit staat er een emmertje meusli en of slobber klaar. Net waar hij zin in heeft en ook genoeg hooi/kuil.

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 17:49

Wat ik altijd om me heen ziet en twee vriendinnen van me die klasse 3/4 en 2/3 rijden is dat hun paardjes altijd eten. En degene die keuren willen graag horen dat de darmen goed werken en dat gaat het beste met eten :9

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 18:07

Krachtvoer geven voor dat je weg gaat en wat na de rit. Dan halveer je het 0,25 voor en 0,25 na.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers