Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Josien_

Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:44

Hier staat dit jaar de eerste impulsrubriek op de planning. Wij houden erg van lange ritten en wil eens kijken of dit in wedstrijdvorm ook iets voor ons is.
Planning was eigenlijk Endurance Someren, maar die datum komt helaas niet uit dus gaan we kijken of we in september naar de Loonse en Drunense duinen kunnen. Deze impuls is een stuk langer, maar wel een afstand die we vaker rijden.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_

Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:24

Rongyos schreef:
Hier nog een beginner. Dit jaar ga ik mijn verzorgpaard en met mijn ponymaatje en verzorgpony meedoen met de impulsklasse in Loonse en Drunense Duinen. We zijn daar al 2x vrijwilliger geweest en willen graag zelfs eens meerijden.
Vind vooral het vervoer tegen die tijd vanaf omgeving Eindhoven naar Loon op Zand spannend; ik heb in die jaren dat ik dit paard rijdt hem nog nooit op een trailer gehad. De pony laadt heel gemakkelijk, dus het zal wel goed komen. MIsschien kan ik voor die tijd eens oefenen met iemands trailer uit de buurt.
We gaan gebruik maken van de Paardentaxi omdat we zelf geen trailer/geschikte auto hebben. Mochten er nog meer mensen vanuit omgeving Eindhoven gaan en nog vervoer zoeken; volgens mij kan ze 4 paarden/ponys laden op de vrachtwagen. Dus dan zouden we wat kunnen combineren. Tijdens de wedstrijd blijft ze ook op ons wachten.
Onze buitenritten zitten meestal tussen de 25-30km in, dus daar maak ik me geen zorgen over. Nog wat preciezer kijken hoe ons tempo is (maar daar zijn handige apps voor ;-)) en vooral lekker rijden.
De basisenting moeten we herhalen; 1e deel hebben ze afgelopen week gehad, 2e deel met een paar weken. Ze waren al een paar jaar niet geent....


Ik stuur je even een PB. Hier ook omgeving Einhoven en wil misschien ook de impulsklasse rijden daar.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_

Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 09:08

Psydoxy schreef:
Onze nieuwsbrief staat online. Wil je eens een impuls proberen, dan is Someren de ideale wedstrijd. Makkelijk terrein en heel overzichtelijk.https://endurancesomeren.com/2017/07/14/nieuwsbrief-juli-2017/

En nu even geen organisatie dingen.... morgen op vakantie naar... Namibië 8-) *\o/*


Ik hoop heel hard dat jullie hem volgend jaar niet in het laatste weekend van Augustus organiseren, want ik wil graag mee doen :D ! Veel plezier op vakantie

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_

Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:08

Psydoxy schreef:
Unseen schreef:
Ik ben inderdaad het weekend van Someren op vakantie... Helaas! Hopelijk volgend jaar.


Met, op dit moment 14 inschrijvingen, zit de kans erg groot dat dit de laatste editie wordt.


Ik zag op de website staat dat someren definitief niet door gaat volgend jaar? Jammer hoor!
Zit er al een paar jaar naar te kijken, maar het valt steeds in het laatste weekend van augustus en dan kan ik helaas niet.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_

Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:23

Psydoxy schreef:
De marathon gaat wel door (datum komt tijdens de alv :D :o ;) )
Helaas geen dagwedstrijd, we hadden te weinig deelnemers dit jaar om uit de kosten te komen, dus dan lukt het ook niet meer om ieder jaar een wedstrijd te organiseren.


Wat houdt de marathon in?

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_

Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:52

Zijn hier mensen uit Brabant/omgeving Eindhoven? Ik wil volgend jaar graag eens een impuls gaan starten om te kijken of het iets voor ons is.
Natuurlijk zijn we enorm verwend met de reistijden voor dressuurwedstrijden etc ;) , maar heeft iemand een tip voor een leuke wedstrijd om te beginnen en die goed te rijden is vanaf Eindhoven :) ?

Alvast bedankt!

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_

Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:43

Breda en Someren, dat klinkt goed :D !

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_

Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:41

Hier ook een renault grand scenic met inmiddels een eigen trailer.
Zo veel fijner dan telkens huren of lenen. Nog even oefenen dat we helemaal alleen op pad kunnen en dan hebben we echt alle vrijheid :) .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_

Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 09:57

Ethelate schreef:
Mijn Fries lijkt te denken dat de zomer nooit stopt, die zit nog zo mooi in haar vacht. Als ze in training stond moest ik haar nu altijd al wel keer scheren. De arabier is al wel flink in de rui, maar nog steeds super dun & kort in zijn vacht, daar valt niks vanaf te scheren. Ze laten op stal wel de lampen aan tot half 11, geloofde daar nooit zo in, maar lijkt toch echt te werken.


Hier de lampen maar aan tot 21.00, maar ik heb ook het idee dat ik verschil merk.
Nu krijg die van mij nooit een mega lange vacht, maar wel dik. Ze is nu nog niet mega in de rui geweest en is wel iets wolliger maar niet veel. Ben benieuwd hoe het verder zal gaan.
Toevallig dit weekend een foto gemaakt omdat ik appeltjes had gespot haha.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Josien_ op 17-10-18 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_

Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:00

Oké, zag dat dit jaar Someren weer door gaat op 20 april. Dus dan gaan we nu echt eens een kennismakingsklasse rijden. Mooi ter voorbereiding van de Eperpaarden4daagse.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_

Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:17

Altijd interessant om te lezen!
Hier al wel een paar keuringen na de cross meegemaakt en behalve dat ze soms even moeten zoeken naar de hartslag nooit problemen gehad.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_

Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 11:22

Ik vind die schema's altijd erg interessant. Weet alleen nooit zo goed hoe ik ze in kan passen in mijn week waarbij momenteel alleen in het weekend buiten kan rijden. Doordeweeks 1x dressuur, 1x springen en soms nog een keer longeren. Paard heeft al ervaring met lange ritten en een redelijke conditie. Nu in de winter uiteraard wat minder.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_

Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 14:19

Ik heb me nu ook ingeschreven voor de impuls in Someren.
Langzaam ook weer wat serieuzer gaan trainen, wordt tijd :D .
Ze heeft al een behoorlijke basisconditie hoor, maar heb nog nooit zo wedstrijd specifiek getraind.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_

Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:42

Dilan93 schreef:
Josien_ schreef:
Ik heb me nu ook ingeschreven voor de impuls in Someren.
Langzaam ook weer wat serieuzer gaan trainen, wordt tijd :D .
Ze heeft al een behoorlijke basisconditie hoor, maar heb nog nooit zo wedstrijd specifiek getraind.

Wat leuk! Misschien kom ik je nog tegen. Start wel wat later :) heb voor klasse 1 ingeschreven.

Met welk paard doe je mee?


Leuk!
Ik doe mee met mijn welsh cob merrie. Deels ook als voorbereiding voor de Eper paarden4daagse die we komend jaar voor de 5e keer rijden :D .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_

Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 23:46

Voor de impuls en korte klasse 1 staat bij terrein open 11.30. Mag je dan pas arriveren op het terrein of hoe moet ik dat zien?

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_

Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:40

Psydoxy schreef:
Josien_ schreef:
Voor de impuls en korte klasse 1 staat bij terrein open 11.30. Mag je dan pas arriveren op het terrein of hoe moet ik dat zien?


Deze tijden zouden strikt geweest zijn bij slecht weer. Nu hebben ruimte genoeg, dus je mag eerder komen.


Top! Wordt de eerste keer dus ben graag ruim op tijd aanwezig :) .
Ben enorm benieuwd hoe alles gaat lopen en hoe we het gaan doen.
Heb door omstandigheden niet zo optimaal kunnen trainen als ik had gewild, maar het is impuls dus we doen gewoon mee voor de lol en rustig aan indien nodig.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_

Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 16:09

Veertje2 schreef:
Als je graag met iemand mee wil rijden kan en mag dat met mij. Ik zou iemand meenemen voor de eerste x maar hoor net dat haar paardje een dik voorbeen heeft. Ik start om 12:38 met BoB


Dan start jij net na mij! Dan zul je me vast wel tegenkomen. Mocht je me inhalen kunnen we misschien wel aanhaken :) .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_

Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 13:24

Even een vraagje over het groompunt voor de impuls in Someren morgen; Is dat het adres op de bergdijk wat aangegeven wordt?

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_

Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 22:35

Paard gewassen en auto ingeladen.
Hier morgen ook pas 12.42 starten dus gaan om 10 uur naar stal :Y) .
Het is bijna een thuiswedstrijd haha.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_

Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:02

Wij zijn vandaag ook gestart bij de impulsklasse.
Heel fijn met Veertje2 meegereden, beide pony's hadden een fijn tempo samen!
Wel vond ik dat de gele lintjes erg spaarzaam opgehangen waren langs de route, daardoor was het niet altijd even duidelijk welke kant je op moest.
Maar ponylief leek verder zo fit als een hoentje, niet meteen na de finish aangeboden maar even 5 minuutjes gekoeld en zadel afgedaan. Achteraf niet echt nodig aangezien ze daarna een hartslag van 36 had :Y) . Bij de voorkeuring was die overigens 40.

Helaas bleek bij de nakeuring dat ze het waarschijnlijk toch iets zwaarder had gehad dan ze liet merken want we werden afgekeurd op locomotie. Terecht want op het harde liep ze (in tegenstelling tot tijdens de rit) onregelmatig. Thuis nog eens gedraafd en het was nog amper te zien. Waarschijnlijk toch verzuring in de spieren. Morgen weer even kijken :) .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)


Josien_

Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:21

Napie schreef:
Alleen op de knooppunten waar meerdere ruiterroutes waten hingen pijlen en linten. Voor de rest moest je gewoon de ruiterpaden volgen. Dit stond duidelijk in de brieving. Ik heb maar op 1 plek onduidelijkheid gezien en dit is door de.organisatie direkt opgelost


Klopt inderdaad!
Misschien is het mijn onervarenheid, maar ik heb ook die bordjes toch een paar keer gemist blijkbaar :) .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_

Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:26

Leuk, ik ga straks even kijken naar de foto's!

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers