Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:13

Ik ga groomen bij iemand die voor eerste keer impuls rijdt :D voornamelijk mental support want ze vind alles nog spannend! Als iemand me herkent spreek me maar aan, ik ben met mijn 8 jarige dochter. We zijn makkelijk te herkennen aan haar blinden/taststok ;)

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 07:25

Onderweg naar Epe voor mijn eerste korte klasse 2 :D wie gaat er ook?

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 21:18

Gefeliciteerd!

Hier ook mega blij met onze eerste kk2, alles ging perfect! Heerlijke rit, mooie omgeving en fijn paard. Mooie afsluiting van het seizoen.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 09:04

Ja afstappen of niet te hard rijden. Als je gewoon lekker stapt en ze springen een keer opzij kun je dat vaak wel uitzitten, vermits de weg natuurlijk rustig is en je geen andere weggebruikers in gevaar bent. Plus ze hebben de tijd om overal naar te kijken. Vinden ze iets eng? Rijd dan even 10x heen en weer (approach en retreat van het 'gevaar'), dan merk je dat ze er ook al snel niet meer naar kijken. Volgende keer vinden ze het vast weer eng, althans de mijne wel :+ , maar dan hoef ik nog maar 3x heen en weer te rijden tot ze weer ontspant.

Als je serieus endurance gaat trainen, houd er wel rekening mee dat dressuurtraining er ook bij hoort. Bij lange afstanden wil je wel dat ze hun rug juist gebruiken. Gelijk een reminder voor mezelf dat ik ook weer wat vaker aan het bakwerk moet -O- :')

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 16:58

Kan je deze niet zelf open maken? Bij de mijne lukt dat wel, anders weet de horlogekraam op de markt er wel raad mee of een juwelier die ook horloges verkoopt.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:15

Ik reed in Epe mijn eerste korte klasse 2 zonder groom en dat prima bevallen! Vergt wel wat extra organisatie maar ik ben van plan komend jaar ook zonder groom te starten, in ieder geval ik laat mij er niet van weerhouden te starten als ik geen groom heb kunnen regelen.


Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:11

Ja ik doe ook mee komend weekend! Zaterdag een korte klasse 1, als warming up voor (hopelijk) een lange klasse 2 op zondag :D . Ben benieuwd hoe het gaat zijn met de temperatuur maar haast hebben we niet, mijn doel is zondag zo lang mogelijk in het zadel te zitten ter voorbereiding op de Derby. En uiteraard alles naargelang mijn lieve Ele het volhoud.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 20:29

Ik denk dat de startlijst nog wel gaat veranderen omdat ze nu de mogelijkheid hebben gegeven voor een massastart. Ik wil graag massastarten en dan neem ik aan dat ze die mensen er tussen uit halen en eea opschuiven?

Verder nog helemaal geen informatie, zou best graag willen weten wanneer terrein open is en prijsuitreiking enzo. Afwachten maar...

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 15:27

Balen Maxime! Ik heb mij en Ele ingetrokken op de vetgate na 35 km. Schuurplekje onder het zadel was weer open gegaan. Wel jammer want we reden echt lekker, Endomondo gaf 16,5 km/h. Wel later aangeboden want eerste keer te hoog, toen 52 dus heel netjes hersteld.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:28

Kiezels en asfalt.. is niet leukste om te rijden maar mijn Ele zoekt zelf de bermpjes op dus vind het geen probleem. Voel daarom nog weinig voor om hoefschoenen of ijzers te gaan gebruiken.

Vond het een superleuke rit en trots dat ik gewoon ben gestopt op de vetgate zonder daarvoor mijn dag te laten verpesten. Fijn om de bevestiging te hebben dat ze een hoge snelheid ook aan kan want ze ging vlot weer de wei op en het trailerrijden en gedoe omtrent de wedstrijd wordt ook helemaal vanzelfsprekend.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 bezoekers