Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

marsyl

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:00

Oke dankje! :)

Sylendurance klasse 1 + 3 ~ 76 goedgekeurde km's
Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:38

Ik kreeg steeds een foutmelding als ik me wil aanmelden op mijnendurance.endurancevereniging.nl... dan krijg ik een melding dat de site unavaileble is? :S hebben jullie dit ook? Ik heb het zowel op mijn laptop als mobiel..

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:48

Oh oke! Ik dacht al dat het aan mij lag :+ dan wacht ik het even af, dankjewel :)

Mijn (e) pony krijgt 's morgens en 's avonds 1/4 brok Horsemolen Q-line gemengt met een emmer lucerne. Overdag staat hij in de wei en 's avonds laat krijgt hij nog een aantal kilos hooi. Overigens heeft hij ook ong 2kg hooi in zijn hooinet in de stal zitten voor als hij binnenkomt. Ze krijgen op de wei in een slowfeeder ook nog hooi. Dit gaat dan om een 18 jarige pony met een goede conditie :D

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:44

Super vet Billy3105! Lijkt me prachtige natuur daar.. hou je ons op de hoogte? :)

Trainingen gaan goed, ben echt aan het wachten totdat de site weer werkt, dan kan ik me gaan opgeven!
Wij hebben vanmorgen een zeer koud stapritje gemaakt :j
Afbeelding

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:45

Bestaat er nog een andere manier om lid te worden? Want de site werkt nog altijd niet.. ben bang dat Ysselsteyn dadelijk al vol zit :\

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:31

Oke dankjewel! Heb een mailtje de deur uitgedaan :j

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:28

Ohh nee is Ysselsteyn afgelast? |( oh daar baal ik echt van :(
Ik kon me steeds niet inschrijven omdat die site het maar niet deed, anders had ik me al veel eerder aangemeld. Pannekoek ik baal echt, das echt 12km bij mij vandaan en weer mn eerste wedstrijd ik had er zon zin in #)
Dan maar naar someren de eerste wedstrijd..

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 09:33

Yes!! Wat super geregeld zo zeg! Geweldig, ik ben helemaal blij! :D

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:11

Is er eigenlijk al een startlijst voor endurance Ysselsteyn? Zoja waar kan ik die vinden? :o
Nog maar een week en dan is het al!! :wow: spannend!!

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:23

Leuk Ilse_123 dat je weer kunt opbouwen, wat een vervelende blessure zeg bah :/ succes met je trainingen :D

Zo even paar daagjes carnaval gevierd en nu volop concentreren op de wedstrijd zaterdag :D
Ben toch wel een beetje zenuwachtig := dadelijk is hij kwa conditie er helemaal niet klaar voor ofzo :+

Syl eet overigens vrij makkelijk supplementen tussen het voer op hoor! Ik geef af en toe ook wel elektrolyten en dat geef ik door se slobber, dat eet hij smakelijk op :j

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 23:11

Ik heb vandaag ook in Ysselsteyn gereden! Was mijn eerste wedstrijd in 10 jaar weer :D
Ging echt heel erg goed, ben apetrots! Voorkeuring alles goed, hartslag van 36 := om 13.22 gestart. Merkte al gelijk dat hij erg energiek was, had er de handen aan vol.. samen gereden met een vriend van mij, die was ook erg vrolijk dus we hadden er best een aardig tempo opzitten (voor onze begrippen dan he :D)
Bij finish gelijk aangeboden, hartslag 56 *\o/* ondanks wat gehinnik en vol in de regen.. bij nakeuring ook alles goed en hartslag 40 :D al met al erg trots!! Hij heeft het super gedaan <3 ik was wel echt enorm natgeregent maar ach :D
Zaten 2 fotografen dua ben benieuwd naar die foto's :j
Uitslag weet ik nog niet, heb alleen gewacht om mijn veterinaire kaart op te halen en toen gauw naar huis gereden :brr:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:58

Heeft er iemand toevallig een idee waar of wanneer de uitslagen online komen van Ysselsteyn? :o ik heb na de prijsuitreiking alleen de veterinaire kaarten gehaald en ben toen gelijk naar huis gegaan omdat ik het koud had.. maar ik ben toch wel benieuwd wat de uitslag was :D

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:53

Jaa dankje! Ik had ze gister inderdaad al gevonden :D ben toch beter geeindigd dan ik had verwacht :))

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:08

Ik snap jullie helemaal! Niks zo vervelends dat je twijfelt of je het wel goed doet voor je paard en of je training etc goed genoeg is..
Soms zou het fijn zijn als je paard even kon praten, kon die aangeven hoe ie zich voelt en of ie zich fit voelt :D

Napie het klinkt makkelijk, maar inderdaad wat je zelf al zegt, lekker genieten en rustig aan doen. Niet teveel nadenken over de keuring :o

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:23

Wat moeilijk zo dan zeg :/ idd wat de dierenartsen zeggen, een shet is ook lastig te beoordelen dat snap ik wel ja.
Dan ga je natuurlijk ook meer op je gevoel af en kijken of je verder iets aan de looplust van het paard gaat merken.

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:35

Malenka ja dat is idd lastig zeg.. kun je je bijna niet voorstellen toch, dat ze er geen last van hebben :x

Ik heb hier ook een echt man hoor :+ , die is na z'n enting al helemaal zielig :') vergeet nooit meer dattie ooit eens in zijn borstspier was geent ipv hals. Alle paarden wilden graag naar binnen, maar Syl stond achteraan in de wei, koppie omlaag := heel zielig met de oortjes naar voren te kijken, help vrouwtje _O-

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:35

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:49

Ik had mijn pony altijd enkel op voor ijzers staan. Nu ik de laatste paar maanden veel buiten heb gereden om te trainen sleten zijn achtervoetjes best erg. Nu staat hij ook vierkant op ijzers.
Het nadeel is namelijk dat ik ongeveer een half uurtje over de weg moet voordat ik in het bos ben.
Wij zijn het dus gewend om een langer stuk over het asfalt te rijden!

Sowieso rondom de plek waar de pony staat is eigenlijk veel asfalt. Dus ja ik draaf ook wel over het asfalt, maar nooit heel erg lang of heel veel. Ik probeer meestal toch wel in de berm te rijden, maarja soms lukt dat niet en draaf ik een stuk over de weg.

Ik denk inderdaad dat je het wel moet opbouwen ja :) maar zoals ik al zei, wij zijn het wel gewend hij staat al 19 jaar op dezelfde plek dus wij weten niet beter :D

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 08:03

Netjes Yelizaveta! Mooie snelheid ook :D

Dilan ik geloof dat je met elk big mag rijden mits het veilig is. Ik meen zoiets gelezen te hebben in de reglementen.. ik heb de laatste keer met leren nog gereden en dat mag ook gewoon :j

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 09:52

Wauw super gedaan Billy! Mag je idd trots zijn op je pony :j hoe kwam het dat je gevallen was? :(:)

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 21:39

billy3105 schreef:
Pony struikelde, en viel hierdoor, zn hoofd was groen :(:) arm kind, ik maakte gebruik van mijn valtrainingen door te proberen over Mn schouder te rollen, maar ik was al zo dichtbij dat Mn cap de grond eerder had als verwacht : Ach als pony dan alleenmaar A/1 waardes heeft mag ik niet verder klagen :oo

Pfoe jeetje zo zie je maar weer he, wat eventjes struikelen soms kan doen.. fijn dat je je niet heel erg bezeerd hebt en dan paardlief ook niks had! :j

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 14:08

Zo vandaag laatste trainingsritje gedaan voor Someren! Daar starten we lange klasse 1. Wilde vandaag enkel wat extra kilometers trainen, maar meneer had er best zin in! Wel veel gestapt omdat ik hem niet té hard wilde trainen. Goed op conditie dus :D
Afbeelding

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 15:12

Ik vanaf nu ook hoor! Geen hele lange ritten meer maar gewoon lekker in beweging en soepel houden :D maar wilde toch even de conditie testen aangezien wij in Ysselsteyn nog 21km hebben gestart en nu best snel al 31km. Als hij nu niet goed had aangevoeld had ik me afgemeld maar hij voelde heel fit :D

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 17:52

Startlijsten voor Someren staan erop :D gaan er meer mensen naar Someren? :)

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 15:39

Ja het wordt idd wel warm zaterdag zeg! Ik start ook 's morgens maar ik ben toch tot half 2 aan het rijden vrees ik.. goed koelen dan maar!

Haha heel herkenbaar Napie.. ik heb ook zulke dromen.. maar dan dat ik de route kwijt ben of iets anders geks.. := totale paniek tot dat je dan wakker wordt :+

Hanny♡ nmprs