Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:31

Mag ik mee komen kletsen?
Ik wil dit jaar graag gaan starten in de endurance. Ik wilde graag in Ysselstein starten maar mijn vriend/chauffeur zag dat niet zo zitten dus we beginnen onze eerste wedstrijd in Lanaken(Belgie).
Iemand tips waar ik rekening mee moet houden als ik ga starten in het buitenland? Aanmelden bij de KNHS is dan ook noodzakelijk heb ik begrepen, toch?

Momenteel zijn we hard aan het trainen, ik rij standaard met hartslagmeter en merk toch wel fikse verbeteringen in zijn conditie :)

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:30

Oh ik zal mezelf even voorstellen :')

Ik ben Tamara, en mijn paard heet Andor(van de Olde Stee). Het is geen "standaard" endurance paard, maar een Haflinger, wel een erg fanatieke hoor, hihi.
Ik heb hem nu meer dan 5 jaar waarvan de eerste tijd altijd Engels/Dressuur gereden, met af en toe een buitenrit, en al snel de overstap gemaakt op Western en voornamelijk buiten, dit ligt ons echt beter. We rijden nu bijna alleen maar buiten, alleen soms in de bak bij weinig tijd.

Komende maand verhuizen we naar een andere stal waar we ook weer een bak ter beschikking hebben, die hebben we de laatste 2 jaar niet gehad.
Ik probeer 1 tot 5 keer per week te rijden, afhankelijk van mijn werk(werk parttime in een bouwmarkt en daarnaast beginnend eigen bedrijf als paardenmasseur) lukt dit meestal wel. Ik rij tussen de 5 en 25km per keer, en maak zo toch redelijk wat km, meestal alleen omdat mijn stalgenoten niet zo fanatiek zijn.

Dit is een foto van ons :)
Afbeelding

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:53

He Pernille, jij ook hier :+

Ja ik baal er wel een beetje van, maar dat komt nog wel een keer. Wil komend jaar ook opgaan voor mijn E achter B dus volgend jaar ga ik daar wel mooi heen, rij ik wel zelf :')

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 23:53

Spannend! Verharde weg zou mij niet direct afschrikken, dat heb ik hier ook best veel.

Ik moet hier juist nog oefenen op andere paarden die ons inhalen. Dat ik best een ding voor mijn paard..

Iemand tips hoe ik dat het best kan trainen? Ben blij dat lanaken pss over een paar maanden is, dan kan ik me daar alvast mentaal op voorbereiden :')

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 11:19

Samen trainen en dan ingehaald worden gaat inmiddels best goed, alleen het probleem ligt 'm bij vreemde paarden die inhalen. Of ik nu alleen rijd of in een groep, hij flipt volledig. Hartslag gaat in stap ook echt tot 180 dan, dus het is niet alleen show dat hij zo doet.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:00

Handig, AlexVB! Dat is fijn :)
Ik heb de website al eens bekeken maar moet me er nog eens grondig voor zitten.
Heb ik het goed begrepen dat ik wel lid moet zijn van de KNHS maar niet per se van de Endurance vereniging, omdat ik een "daglidmaatschap" kan kopen voor de wedstrijd?

Overigens heb ik vandaag voor het eerst proberen te trainen met intervallen, maar hiervoor moet ik nog even een geschikte stopwatch vinden, mijn horloge is toch niet zo ideaal(Polar M400). Paardlief was ook niet zo blij met alleen stappen en draven vandaag :+

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:55

Mijn paard draaft van zichzelf erg graag en bij hem merk ik het dus niet als hij moe word in draf, waar hij dat in galop wel heel makkelijk aangeeft.

Ik zag wel dat vandaag de hartslag veel stabieler was en dat deze ook redelijk gelijk of zelfs onder de snelheid bleef, iets wat we normaal niet halen.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:03

Afbeelding
Vorst en sneeuw houden ons niet tegen! :D

Gister was het wel beter te doen, vannacht is alles helemaal aangevroren dus het was aardig glad helaas. Dus vandaag toch maar wat rustiger aan gedaan.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 20:39

Iemand ervaring met het maken/volgen van routes in apps als gpx viewer etc?
Ik ben afgelopen week verhuist van stal en niet helemaal bekend in de omgeving, dus trainen oppakken is nog lastig.

In endomondo staan geen bekende routes beschikbaar helaas, en via ruiterenmennen alleen op een paar km afstand, nu is dat geen probleem, maar ik krijg het niet voor elkaar om de route dus op een "niet bekend" punt te laten beginnen.. Tips?

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:41

Alleen dat laatste is dus het probleem haha. Ik kan de routes wel vinden en ken iets verder weg een aantal routes maar zou juist graag van te voren iets uitstippelen dat ik kan volgen voor de onbekende stukken..

Maar vrees dat dit alleen via endomondo gaat als ik dit zelf inteken.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 12:14

Mijne heb ik 2e hands gekocht.
Kennis van me via equilog maar zij heeft er wel behoorlijk wat weken op moeten wachten.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 13:25

Ik moet me ook nog even goed verdiepen in de regels van Belgiƫ. Wil lanaken starten dit jaar. Ook meteen aller eerste keer dus moet echt nog alles uitzoeken..

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 17:19

Omdat ik vermoed dat hier toch wel een aantal mensen met ijzers rijden stel ik mijn vraag even hier.
Hoe doen jullie het qua asfalt? Mijn paard staat 4-kant op ijzers, het hele jaar door.

Ik ben helaas niet gezegd met mooie zand of ruiterpaden, en sinds de verhuizing is mijn buitenrij gebied nog veel meer geasfalteerd.. Nu ben ik het draven op asfalt langzaam op aan het bouwen, omdat ineens KM's gaan draven natuurlijk ook niet bevordelijk is voor zijn benen, maar draven jullie gewoon op asfalt? Of toch echt liever niet?

De bermen zijn hier meestal ook niet begaanbaar genoeg, al gebruik ik die wel als het kan. Maar als ik niet draaf dan word mijn gemiddelde snelheid erg laag ivm al het asfalt hier..

En nee, zonder ijzers en dan met hoefschoenen is geen optie. Dit heb ik geprobeerd en ik was ze zat. Dus liever geen discussie over wel of geen ijzers, alleen ervaringen en tips.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.


Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:29

Afbeelding
Afbeelding

Eindelijk was het droog!
Heb nergens op gelet qua waardes, ponylief moest flink stoom afblazen na 2 weken bijna niks doen :')
Vind het nog aardig zo eigenlijk!

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 22:48

Ik was ook zo'n schoenraper. Kon op een gegeven moment niet eens meer ermee galloperen, verloor ze al in draf. Heb verschillende merken en modellen geprobeerd maar ben nu heel blij met mijn ijzers. Een goede smid die meedenkt doet veel. Hij heeft nu wel speciale ijzers maar het gaat super.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers