Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 11:38

Volgens mij kun je jezelf nog aanmelden bij Esther Groen voor de hoofdstukken over trainingsopbouw in de online cursus. Ik doe hem nu helemaal en ben daar erg blij mee.



Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 00:20

Citaat:
Endurance Ysselstein 2019 gaat door!! We hebben het voor elkaar gekregen mede dankzij de hulp van velen. Zoals het er nu naar uitziet kan de wedstrijd in de bekende vorm en op het vertrouwde adres doorgaan. De organisatie wordt officieel overgenomen door de Stichting Endurance by the Sea met hulp van de KNHS, een kerngroep initiatiefnemers en Mark Rutte. Morgen volgt een nieuwsbrief vanuit de Endurance vereniging met meer informatie over de wedstrijd, de klasses en het inschriiven. Naar wij aannemen zal na het weekend alles weer moeten kunnen werken.
Dank alvast voor alle positieve reacties en de spontane aanmelding van vrijwilligers. De komende dagen zal met jullie contact worden opgenomen om eea af te spreken

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:21

Dilan93 schreef:
Succes met je schema maken :j

Ik heb gisteren de theorie van Ahkdhar Endurance binnengekregen. :D
Super interessant en leuk om mee aan de slag te gaan.
Van t weekend even een goede planner kopen, kan ik aan de slag


Leuk dat je er zo snel mee aan de slag gaat!


Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:58

Die twijfel na een blessure daar zit ik ook midden in... Ben ik niet te snel? Is de training niet te onregelmatig? Loopt hij echt wel goed? Om gek van te worden! Ik wil weer gewoon lekker aan de slag zonder twijfels. Hij is verdorie 14 geworden zonder blessures.. en nu 1 blessure en ik twijfel over alles.

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:45

marsyl schreef:
Soms zou het fijn zijn als je paard even kon praten, kon die aangeven hoe ie zich voelt en of ie zich fit voelt :D


Nilay voelde zichzelf geweldig tijdens zijn blessure. Hij zou zijn pees helemaal aan gort hebben gelopen als ik niet had ingegrepen. Dat maakt het zo lastig... En dat zou ik hem wel willen kunnen uitleggen. Ik kreeg af en toe echt even geen lucht als hij toch gekke sprongen maakte terwijl zijn pees nog niet hersteld was. Het had fijn geweest als ik hem had kunnen uitleggen waarom hij dat echt even niet zou moeten doen.

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 18:41

Die van mij is een ruin. Maar hij loopt gewoon zo ontzettend graag! Het is ook echt een genot om met hem te trainen als hij weer op conditie is. Heerlijk zo veel kooplust en plezier hij heeft. Zolang hij die in zijn vrije tijd ook maar kwijt kan... Anders is het een bom die elk moment kan barsten. En dat voel ik dan wel. Maar het is hem niet aan te zien. Dus iedereen denkt dat het een mak schaap is...

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:35

Het argument voor ijzers bij tuig paarden is toch juist altijd de slijtage bij draven op de weg omdat ze die niet kunnen vermijden?

Waarom zou je niet over de weg mogen draven? Waar heb je dan ijzers voor?

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:01

20km is niet veel. Daar zou naar mijn idee ook niks bijzonders voor nodig zijn. Kan je paard 20km niet aan dan heeft hij nog geen basisconditie of heb je echt veel te hard gereden voor het niveau van je paard.

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 16:00

Ik zou hem terug trekken (helaas ervaring). Een dik been hebben ze niet zomaar. En een peesblessure hoeft bijvoorbeeld helemaal niet pijnlijk te zijn. Mijn paard had een enorme blessure en heeft er nooit pijnlijk op gereageerd.

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:05

Met een pony kun je zeker mee doen. Er lopen paarden en pony's van allerlei rassen en mixjes mee.

Kun je wat meer vertellen over je pony en wat jullie nu doen?


Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:09

Wat erg marsyl! Dat is schrikken zeg. Ik hoop dat hij er snel weer bovenop is.

Over dekjes; ik ben gek op mijn Manmat. Niet te dik, snel droog, er kunnen inlages in, ze zijn te betalen en hij is er in veel kleurtjes.

Afbeelding

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:51

billy3105 schreef:
Wat voor zadel is dat malenka? Manmat is heel fijn!

Geen idee hoe dik eskadron is, maar hij is wel prettig gevuld zeg maar! Niet zo dik iig als de burionis


Het zadel is een Pegaso Sport. Tegenwoordig heet het bedrijf geen Pegaso maar Equestor.

Ik weet ook niet hoe dik de Eskadrons zijn....

Manmat koop ik bij GreenDistance in Nederland.

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:56

Als je tips en begeleiding zoekt in het opbouwen van training dan kan ik je de online training van Esther Groen erg aanraden. Te vinden onder Akhdar Endurance.

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 00:27

En erg goed te betalen. Ik wil wel. Maar heb geen idee of ik er voldoende energie voor ga hebben.

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 23:38

Verschrikkelijk. Heel veel sterkte.

Zondag ben ik er misschien wel bij. Het is afhankelijk van het weer om eerlijk te zijn. Zelf kom ik namelijk nergens voor in aanmerking.

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 15:10

Ik train momenteel niet. We moeten Nilay's conditie van nul weer opbouwen en lekker regelmatig trainen zit er nu niet in. Ik vrees ook dat er nog wel een lockdown aan zit te komen.

Maar! Ik heb wel een nieuwe aanwinst voor de toekomst. :D Deze dame komt bij mij wonen. Momenteel is ze nog niet eens drie. Dus het duurt even. Maar de toekomst dromen zijn er al.

Afbeelding

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:21

Hoe gaat het nu bij jullie?

Ik ben elke keer meer verliefd op Roos. Hopelijk kunnen we haar snel naar huis halen. Dan gaan we lekker vanaf de grond werken aan een goede basis. Ze moet echt leren om netjes mee te lopen, te blijven staan, voeten te geven. Deze maand wordt ze drie. Ik vind het zo super leuk om weer met een jonkie aan de slag te gaan!

En met haar nieuwe eerste hoofdstel ziet ze er ook al super uit al zeg ik het zelf. Toekomstig topper toch? :D :o

Afbeelding

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 23:57

Met betrekking tot de holnieten. Dat zou ik niet kiezen persoonlijk. Het is heel dun metaal en kan makkelijk roesten. Stiksels vind ik veiliger.

Het hoofdstel van Roos is een zilco. En ik ben ook erg tevreden met de Gaston Mercier van Nilay. Die zijn alleen wel echt een heel stuk duurder.

Bedankt voor de lieve reacties op Roos. Ik ben heel blij dat ik een appaloosa heb gevonden met zo veel arabisch bloed en dat ze dan ook nog zo geweldig is. ❤️

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:14

Je past hopelijk het schema wel aan op je paard? Zomaar een schema overnemen lijkt me een behoorlijk risico.

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 10:34

Carol10 schreef:
#malenka, eigelijk volg ik wel onaangepast het schema. Ik ben wel in week 3 beginnen omdat ik dacht dat dat ons niveau is. Maar het loopt snel op.


Ik raad je sterk aan om begeleiding te zoeken. Bij Esther Groen of Donna Oudshoorn bijvoorbeeld. Esther geeft een online cursus waarin je leert hoe je een trainingsschema maakt en aanpast. En bij Donna kun je trainingsritten en begeleiding krijgen.

Een trainingsschema is van zo veel factoren afhankelijk dat het echt de moeite waard is je daar goed in te verdiepen. Je wil niet over of onder trainen.

Welk schema volg je nu? En wat heeft je paard tot nu toe gedaan?

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:05

Ik heb een heel fijn dekje van Manmat en een van Gaston Mercier. Die van Manmat is heel zacht en die van GM is juist vrij stug. Maar die GM heeft wel een hele fijne vorm. Beide bevallen mij prima en zijn er volgens mij maar in 1 maat.

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:31

Bij een schuivende heb ik goede ervaringen met vilt. Ademt ook super. Via Greendistance nog te verkrijgen. Ik geloof van Zaldi of Marjoman.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers