Shine Like A Star terug in t Extreme Mountain Trail Park

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Shine Like A Star terug in t Extreme Mountain Trail Park

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-22 12:02

Goedemorgen! (of misschien goedemiddag als ik klaar ben met dit topic)

In september 2017 zijn Beeb en ik voor het eerst kennis wezen maken in het Extreme Mountain Trail Park bij Stal Tilburgs. Wat was dat een waanzinnige ervaring. Veel complimenten over onze mooie band, terwijl Beeb toen op zo'n 130km afstand stond en ik haar om het weekend zag. Ons bezoekje in het park eindigde wij ook met een verhuizing naar onze nieuwe stal in Bergen op Zoom waar wij ondertussen bijna 5 jaar staan. Ik zie Beeb nog steeds niet iedere dag helaas, mede door mijn auto-ongeluk in 2019, maar we genieten van ieder moment volop!
Ons vorige topic: [WN-ITP] Extreme Mountain Trail met Beeb!

Nu Corona een beetje weg aan het trekken is vond ik het tijd om nogmaals te proberen een groepje op stal bij elkaar te krijgen om naar Bergeijk af te reizen. En jawel, het lukte. Op 11 juni gingen we dan eindelijk met z'n allen op stap! Mijn broertje reed met zijn auto in combinatie met onze eerste eigen trailer! Verder gingen er nog 4 andere combinaties mee.

Voor ons was het dus niet nieuw maar ook weer een beetje wel. Het park was ondertussen flink begroeid en had wat nieuwe hindernissen zoals de waterval! Weetje .. misschien moet ik het maar gewoon laten zien.

Ga je mee op ons ritje door het Extreme Mountain Trail Park? <3
(wordt best een uitdaging met maar 15 fotos'..)

Baby a.k.a Beeb, a.k.a Shine Like A Star
Quarter horse merrie van toen 11 jaar

~~

Wanneer je in het trailpark komt begin je aan de hand. Je krijgt een korte uitleg en mag dan op je eigen tempo gaan rondlopen. Wij kenden natuurlijk een hoop hindernissen al dus ik wilde graag verder waar wij vorig jaar gebleven waren.

1.
Afbeelding
Om de wiebelbrug wat minder spannend te maken adviseren ze er eerst zijwaarts overheen te gaan. Dit ging eigenlijk heel goed. Het wiebelen valt dan eigenlijk niet op, je hoort alleen wel flink wat geluid van de kettingen(?) en dergelijke.
Hierna gingen we rechtdoor erover heen wat ook goed ging!

2.
Afbeelding
Dit is de waterval, een nieuwe hindernis. Je kan er onder door en ook er overheen. We begonnen natuurlijk eerst laag. Je loopt op een paadje van misschien net een halve meter breed, alstie dat al red. De planten die er langs staan voelen ook niet zo fijn :') en je hebt natuurlijk te maken met het gekletter van het water op het zijl naar beneden. Met wat kijken, stapje voor en stapje terug, liepen wij er netjes onderdoor!
Deze foto laat mooi zien hoe ze aan het aftasten is.

3.
Afbeelding
Toen er natuurlijk overheen! Ik ben in eerste instantie zelf gaan kijken. Hoe breed is het, welke mogelijkheden heb je (weinig haha) enzovoort. Daarna zijn we gewoon gaan lopen. Zoals je ziet is er een smalle betonnen balk waar je over heen moet. Weinig ruimte om opzij te stappen (eigenlijk niet) en omdraaien is ook niet echt een optie.
Maar hee, wij gingen gewoon!

Eenmaal alles aan de hand gedaan? Dan mag je gaan opzadelen en verder aan de slag :D

4.
Afbeelding
Natuurlijk ook even pootje baden!

5.
Afbeelding
Helemaal over de wiebelbrug!

6.
Afbeelding
Onder de waterval door

7.
Afbeelding
Over de waterval! *\o/*

8.
Afbeelding
Over de balkjes stappen op een andere heuvel

9.
Afbeelding
En als afsluiter zijn wij nog een rondje zonder zadel gegaan. Oh wat was ik trots op mijn stoere merrie <3

Graag voeg ik nog wat sfeer plaatjes toe! Beeb was namelijk ook regelmatig het 'voorop-paard', want als zij gaat, dan volgt de rest!

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

En nog wat foto's uit een filmpje of uit de gopro van mijn stalgenootje :)

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding
Ja, zoveel ruimte is er dus haha

15.
Afbeelding
Genoten hebben we!

En om het compleet te maken toch nog twee hele korte filmpjes :)

1.


2.


~~

Bedankt voor het kijken! Het was het meer dan waard, we hebben volop genoten! Twijfel je om hier naar toe te gaan? Zeker doen!! *\o/*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Shine Like A Star terug in t Extreme Mountain Trail Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 12:04

Beeb is een toppaard! Ze doet het allemaal maar met en voor je. :D

Ik ben daar ook geweest met mijn beste vriendin en haar paard, over de waterval heen is idd smal!!

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Shine Like A Star terug in t Extreme Mountain Trail Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 12:23

Gaaf om te zien en waarschijnlijk nog gaver om te doen. Jullie zijn echt een mooi team.

Ik wil hier in september een keer naar toe. Wil dan 2x de trail aan de hand doen want we rijden niet.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Shine Like A Star terug in t Extreme Mountain Trail Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 14:59

Hele gave foto’s!

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Shine Like A Star terug in t Extreme Mountain Trail Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 15:42

Super tof :D

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Shine Like A Star terug in t Extreme Mountain Trail Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 15:46

Gaaf! Maar die bovenop de waterval lijkt me doodeng. Wat zou er gebeuren als je ernaast stapt?

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-22 18:23

Beeb is inderdaad haar gewicht in goud waard en meer <3


Gnome schreef:
Gaaf! Maar die bovenop de waterval lijkt me doodeng. Wat zou er gebeuren als je ernaast stapt?


Ik zou het eigenlijk niet weten maar ze waarschuwde wel dat het erg smal is en omdraaien of dergelijke niet handig is, sowieso niet óp de waterval. Ik ga er van uit dat het best wel iets kan hebben, maar een paard in paniek niet gok ik zo.

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Shine Like A Star terug in t Extreme Mountain Trail Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 20:02

Wauw ziet er gaaf uit! :D
Vraag me af wat er dan gebeurd als je paard schrikt?

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-22 20:37

Zertab schreef:
Wauw ziet er gaaf uit! :D
Vraag me af wat er dan gebeurd als je paard schrikt?


Er zal wel iets van mogelijkheid zijn maar net als op een buitenrit met een brug heb je ook maar beperkte mogelijkheden. Je kent zelf je paard het beste dus een kwestie van inschatten en wel of niet doen :)

Jenara

Berichten: 1558
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Re: Shine Like A Star terug in t Extreme Mountain Trail Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 10:05

Leuke reportage!! Wat knap dat je ook zoveel ohz doet!!
Ik ben er een paar weken geleden ook geweest met mijn merrie, superleuk :D

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Shine Like A Star terug in t Extreme Mountain Trail Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 11:07

Leuk om we zien!
Ik ga volgende week met mijn jonge merrie, ben heel benieuwd hoe ze het zal doen.
Ze is nog niet ingereden dus we doen alles aan de hand.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 11:29

Super stoer jullie!! <3

Nickeltje

Berichten: 28244
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Shine Like A Star terug in t Extreme Mountain Trail Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 13:52

Wat een gave reportage!

Ik ben hier zaterdag voor het eerst met mijn jonge paard geweest en heb ook veel van deze oefeningen kunnen doen. Het is een erg mooi terrein met fijne begeleiding. Ondanks dat het twee uur rijden is, denk ik dat ik er nog een keer heen wil...

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-22 19:59

Bedankt voor jullie lieve woorden! Misschien dat ik binnenkort nog onze WE clinic van januari plaats :D

Aan de hand is ook heel leuk hoor! Maar lichamelijk red ik dan geen 1,5/2uur. Ik vind aan de hand beginnen wel heel belangrijk, en ik weet dat Beeb mij dan in principe blindelings volgt. Dus nieuwe dingen oefenen doe je op de grond. Maar daarna ook bevestigen onder het zadel in ons geval. En ook om mijn lichaam even te ontlasten haha.

Ik denk dat dit park zelfs heel goed is voor jonkies en nog-niet-ingereden-paarden. Daar mag best meer aandacht voor komen! **\O/**

kanjerroos
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-07-07

Re: Shine Like A Star terug in t Extreme Mountain Trail Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 22:48

Wat een gave foto’s en super stoer van jullie beiden!