Dutch Dynamite goes western

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Dutch Dynamite goes western

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-21 16:23

Dutch Dynamite is een 11 jarige ruin van ongeveer 1.63. Hij is een Draver. Wij rijden vooral recreatief met elke week een dressuurles en wanneer het mogelijk is Endurance wedstrijden. Dit vinden wij geweldig om te doen! Maar toch zeg ik al sinds dat ik Ducky gekocht heb (augustus 5 jaar geleden) dat ik graag western wil gaan rijden. Dus ik heb de afgelopen jaren veel gespaard en kon ik nu eindelijk een westernzadel kopen!

Ik zou in de toekomst heel graag western lessen willen gaan nemen en western leren rijden met Ducky. Ik kan zelf niet met de trailer rijden dus voor nu ligt het even stil. Maar dit zadel is natuurlijk heerlijk voor lange ritten (die wij dagelijks maken).

Gisteren (8 maart) zijn wij op Ducky zijn verjaardag (hij is 11 jaar geworden) naar Arthur’s Westernstore gereden in Vorstenbosch. Na 2 uur rijden (120 km) kwamen we rond half 1 aan. We moesten door een smalle deur en door een rood gordijn naar de poetsplaats. Dit deed Ducky zonder ook maar op of om te kijken!

We hebben verschillende zadels gepast en uiteindelijk zijn we ook in een hogere prijsklasse gaan kijken (thanks mam en pap voor het lenen :o) waar we het perfecte zadel gevonden hebben. We zijn super goed geholpen en het was echt een hele leuke en gezellige dag!

Vandaag een rondje gereden wat ik best nog wel spannend vond. Van oornetje, neusriem, martingaal, borsttuig en zweep naar enkel zadel en hoofdstel zonder neusriem. Maar wat was Ducky toch mega braaf! Het heeft al die tijd echt tussen mijn oren gezeten dat ik al die spullen nodig had om te rijden.

Ik moet wel nog even wennen aan de hele lange teugels en het feit dat ik zelf nog wat meer ontspannen moet gaan zitten. Maar hoe heerlijk zit een westernzadel! <3

Ik ben helemaal verkocht! Misschien zien jullie mij over een jaar wel western rijden haha!

Wat foto’s van gisteren en vandaag:

Ducky stond helemaal gepoetst en gevlochten klaar om de trailer in te gaan. Wel even een zweetdeken omgedaan voor in de trailer.
Afbeelding

Heel blij dat na veel passen ik eindelijk een super mooi zadel heb gevonden die perfect past en nog eens heel mooi is!
Afbeelding
Afbeelding

Uiteindelijk naar huis gegaan met een complete set!
Afbeelding

Ik moest hem vanochtend helemaal opgezadeld wel even op de foto hebben. Duck wilde alleen niet echt heel leuk kijken. Die dacht ook van; mens schiet op.
Afbeelding
Afbeelding

Tijdens het rijden. Dit uitzicht is zoveel mooier dan normaal!
Afbeelding
Afbeelding

En het resultaat. Ik vind het hem echt heel stoer staan! <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

(Heel stom van mij maar ik heb dus met het kinriempje boven de teugels gereden ipv onder de teugels. Ik heb het bij terugkomst gelijk veranderd. Domme beginnersfout 8)7)

Ik ga heel veel sparen en dan zeker terug zonder paard! Wat een super fijne mensen. Ik heb echt alleen maar goede dingen te zeggen! Heel fijn geholpen en ik ben heel erg blij! :D

Bedankt voor het kijken en lezen!

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101350
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Dutch Dynamite goes western

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 16:34

Ik vind je pad echt super mooi! <3
Hele set staat hem goed hoor!!

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Dutch Dynamite goes western

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 16:37

Staat hem echt super goed! Heb je toen met proefrijden metvons western of engelse zadel gereden? Weet ik niet meer eigenlijk :o

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Sintara

Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 16:44

Zo stoer! Wat betreft dat kinriempje, dat had ik dus ook met mijn nieuwe teugels _O- gelukkig had ik de teugels aan clips gezet hahaah.

Mel wordt later als ze groot is een recreatief western paard :P

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-21 17:41

ruitje schreef:
Staat hem echt super goed! Heb je toen met proefrijden metvons western of engelse zadel gereden? Weet ik niet meer eigenlijk :o


Engels. Maar jullie hebben hem toen wel een keer laten zien met westernzadel, als ik het me goed kan herinneren!

Dankjulliewel! <3

Sintara - Leuk!! Dat is ook mijn plan! Mijn teugels zitten helaas met van die schroeven. Maar ik heb het kinriempje los gemaakt en weer in elkaar gezet. Dat was ook even puzzelen hoor :')

Bellatrix - Ze hadden ook deze en daar ben ik ook echt verliefd op. Als ik ooit weer wat over heb dan is dit de volgende <3
Afbeelding

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101350
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Dutch Dynamite goes western

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 17:50

Ohja die super mooi! Wat kost ie??

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-21 17:53

Bellatrix schreef:
Ohja die super mooi! Wat kost ie??


Deze zijn allemaal 100 euro. Ze hebben echt heel veel verschillende kleuren en patronen! Die eronder lagen waren langer en volgens mij helemaal van wool, die waren 150 euro.

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101350
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Dutch Dynamite goes western

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 18:01

Waar was je? Arthur?

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Dutch Dynamite goes western

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 18:17

Oh supergaaf! Ik kan vertellen dat hij regelmatig met westernzadel gereden werd :+

Je hebt echt een mooie set gekocht joh!! Gefeliciteerd en onwijs veel plezier ermee !! :D

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Dutch Dynamite goes western

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-21 18:26

Bellatrix - Yes! Het is daar echt een paradijs. Ze hebben zooooo veel spullen :oo We liepen door de winkel en het leek maar niet op te houden, zoveel ruimtes waren er. Echt heel gaaf!

Cer - Dankjewel!! :D Ik kan me nog wel jouw westernzadel herinneren, echt zo gaaf!

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101350
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Dutch Dynamite goes western

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 19:11

Ja, ik ken Arthur haha!
Was er met de sale.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Dutch Dynamite goes western

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-21 21:16

Was zeker wel heel erg druk daar met de sale?
Als het weer een beetje normaal is aankomende kerst en ze weer een sale mogen houden dan ga ik ook echt daarheen!

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Dutch Dynamite goes western

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 21:54

Staat hem prachtig!

Tijdens de sale is het alleen leuk als je heel vroeg of heel laat komt, anders is het koppen lopen!

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Dutch Dynamite goes western

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 23:36

Wat een gave set! In welke regio zoek je een instructeur?

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 23:51

Wat staat het hem mooi! En wat is hij netjes verzorgd.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Dutch Dynamite goes western

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 02:42

Wat een leuk paard en wat staat dit hem goed!

Arthur is ook een hele fijne winkel met de leukste en goede spullen en veel keus. Moie pad ook!!

Beginners foutje kan gebeuren. Mensen rijden zonder kinriempje, dat is erger.
Enne, geen clips aan je teugels doen hoor. Dat is echt heel naar voor een paard dat getik tegen het bit. Je hebt nu 1 hoofdstel en 1 bit, dus is wisselen ook niet nodig.

Meeste western ruiters hebben een hoofdstel per bit, dus in de toekomst, kan je weer los met shoppen dan :)

Wij hebben ook een draver gehad en omgeschoold naar western. Ging super en er zijn er nog veel meer.

Waar ga of wil je lessen? Soms is het ook mogelijk je paard ergens een tijd te stallen en daar dan op je paard te lessen bijv.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Dutch Dynamite goes western

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 07:43

Staat hem gaaf hoor! :j
Arthur heeft inderdaad véél, daar kun je zo een maandsalaris achterlaten ;)

Heel veel plezier van je nieuwe set, en wie weet wijst iemand in dit topic je wel op een fijne instructeur ook! (Ik weet dat er in NH wel zijn, en in Brabant heb ik er zelf bij een paar getraind, maar ZH weet ik er geen zelf.)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Dutch Dynamite goes western

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-21 08:09

Heel erg bedankt allemaal! <3

Ik heb gisteren via het westernruiters topic iemand in de buurt gevonden waar ik onder het zadel naar toe kan rijden met Ducky. Ik heb haar een mailtje gestuurd. Het lijkt me heel erg leuk om les te krijgen!

Superpony - Dankje voor de tip! Als het goed is zit het hoofdstel zo goed en ga ik er niet meer aan zitten. Ik heb expres een bit erbij genomen ipv mijn oude bit want dan moet je elke keer alles omzetten en dat is zo’n gedoe.

Wie weet gaan de lessen zo goed dat we in de toekomst gewoon andere hoofdstellen/bitten kunnen gaan proberen!

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 10:46

Wat fijn dat je zo goed geholpen en wat een mooi zadel!! (En wat een blinkende parel onder het zadel <3 )

Vroeger altijd zelf dressuurruiter geweest, na eigen paarden een verzorgpaard gehad met westernzadel en eerlijk is eerlijk .. ik heb nooit zó lekker gezeten!
Dus ik snap je keuze volledig :=

Véél plezier ermee!!!

Zelf vroeger ook thuis ineens de omschakeling gemaakt van volledig opgetoomt, naar uiteindelijk bitloos en zelfs op de neckrein.
In het begin héél eng, maar zo bevrijdend! (In het tijdperk zonder youtube en waar info omtrent "natuurlijk omgaan" nog niet zo bekend waren ..:') ) De extra band die je opbouwt met je paard is zo leuk!
Ik geloof dat westernrijden daar ook een mooi begin in kan zijn, omdat je beter op mekaar leert regaeren zonder al te veel "geknutsel".
Heb altijd opgekeken naar westernruiters op dat gebied ..

Het enige waar je spijt van krijgt zijn de risico's die je niet neemt
All men will be sailors, untill the sea shall free them

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:58

_mjwb schreef:
Heel erg bedankt allemaal! <3

Ik heb gisteren via het westernruiters topic iemand in de buurt gevonden waar ik onder het zadel naar toe kan rijden met Ducky. Ik heb haar een mailtje gestuurd. Het lijkt me heel erg leuk om les te krijgen!

Superpony - Dankje voor de tip! Als het goed is zit het hoofdstel zo goed en ga ik er niet meer aan zitten. Ik heb expres een bit erbij genomen ipv mijn oude bit want dan moet je elke keer alles omzetten en dat is zo’n gedoe.

Wie weet gaan de lessen zo goed dat we in de toekomst gewoon andere hoofdstellen/bitten kunnen gaan proberen!


Als een bit bevalt, is het goed hoor. Maar clips zijn echt vreselijk naar voor een paard, dus die zou ik niet aan je teugels doen.

En met een fijne trainer straks kan je altijd nog wat uitproberen mocht dat nodig zijn.

Sintara

Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:06

Ik wissel nog wel eens met mijn teugels, en geloof me als Mel de clips vervelend zou vinden dan zou ik dat weten :+ ze vindt nu alleen de uiteinden van de teugels wennen (aan een kant draait die verkeerd en kriebelt soms bij haar buik).

Maar als je niet wisselt is het natuurlijk niet nodig :D

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:22

Sintara schreef:
Ik wissel nog wel eens met mijn teugels, en geloof me als Mel de clips vervelend zou vinden dan zou ik dat weten :+ ze vindt nu alleen de uiteinden van de teugels wennen (aan een kant draait die verkeerd en kriebelt soms bij haar buik).

Maar als je niet wisselt is het natuurlijk niet nodig :D


Dat jij het niet merkt, betekent niet dat het niet zo is. Het is overigens wel algemeen bekend dat het echt heel naar is voor paarden, dus vandaar dat je het bij de ervaren western ruiters niet zal zien.

Paarden accepteren veel teveel, dus dat is helaas geen graadmeter. Maar je kan het ook zelf testen.

Sintara

Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Dutch Dynamite goes western

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:30

Ja klopt, het is goed dat je het zegt want niet elk paard is zo duidelijk

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-21 15:41

Ik heb er nog totaal geen verstand van maar hoe mijn hoofdstel nu zit vind ik het goed!

Ik vind het wel nog lastig die lange teugels, maar vandaag ging het al een stuk beter dan gisteren! Ik weet niet wat het is maar het lijkt alsof ik veel meer vertrouwen heb in mezelf en in Ducky zonder al die frutsels. Hij loopt ook een stuk minder met zijn hoofd te trekken en zijn tong naar buiten met dit hoofdstel. Kan natuurlijk ook tussen mijn oren zitten, maar ik ben verliefd! <3 Galop zit echt heerlijk!

Afbeelding

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western


lantern

Berichten: 44
Geregistreerd: 04-12-20
Woonplaats: Den Haag - Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:04

Aah wat leuk! Heel knap paardje ook!

trust on horses, cause people will always let you down


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 28 bezoekers