Ik zou in de toekomst heel graag western lessen willen gaan nemen en western leren rijden met Ducky. Ik kan zelf niet met de trailer rijden dus voor nu ligt het even stil. Maar dit zadel is natuurlijk heerlijk voor lange ritten (die wij dagelijks maken).
Gisteren (8 maart) zijn wij op Ducky zijn verjaardag (hij is 11 jaar geworden) naar Arthur’s Westernstore gereden in Vorstenbosch. Na 2 uur rijden (120 km) kwamen we rond half 1 aan. We moesten door een smalle deur en door een rood gordijn naar de poetsplaats. Dit deed Ducky zonder ook maar op of om te kijken!
We hebben verschillende zadels gepast en uiteindelijk zijn we ook in een hogere prijsklasse gaan kijken (

Vandaag een rondje gereden wat ik best nog wel spannend vond. Van oornetje, neusriem, martingaal, borsttuig en zweep naar enkel zadel en hoofdstel zonder neusriem. Maar wat was Ducky toch mega braaf! Het heeft al die tijd echt tussen mijn oren gezeten dat ik al die spullen nodig had om te rijden.
Ik moet wel nog even wennen aan de hele lange teugels en het feit dat ik zelf nog wat meer ontspannen moet gaan zitten. Maar hoe heerlijk zit een westernzadel!

Ik ben helemaal verkocht! Misschien zien jullie mij over een jaar wel western rijden haha!
Wat foto’s van gisteren en vandaag:
Ducky stond helemaal gepoetst en gevlochten klaar om de trailer in te gaan. Wel even een zweetdeken omgedaan voor in de trailer.

Heel blij dat na veel passen ik eindelijk een super mooi zadel heb gevonden die perfect past en nog eens heel mooi is!

Uiteindelijk naar huis gegaan met een complete set!

Ik moest hem vanochtend helemaal opgezadeld wel even op de foto hebben. Duck wilde alleen niet echt heel leuk kijken. Die dacht ook van; mens schiet op.

Tijdens het rijden. Dit uitzicht is zoveel mooier dan normaal!

En het resultaat. Ik vind het hem echt heel stoer staan!

(Heel stom van mij maar ik heb dus met het kinriempje boven de teugels gereden ipv onder de teugels. Ik heb het bij terugkomst gelijk veranderd. Domme beginnersfout

Ik ga heel veel sparen en dan zeker terug zonder paard! Wat een super fijne mensen. Ik heb echt alleen maar goede dingen te zeggen! Heel fijn geholpen en ik ben heel erg blij!

Bedankt voor het kijken en lezen!