Eerste keer koeienclinic met Ace

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Eerste keer koeienclinic met Ace

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 10:35

Je moet dan de Facebook pagina van hun in de gaten houden voor nieuwe data.

Deze meeting had ik georganiseerd.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:25

gaucho schreef:
superpony schreef:
Wat leuk! Had wel meegekregen dat je dit paardje had, maar wist niet dat het deze kruising was. Dat is wel heel toevallig en lijkt me heel goed bij jou passen.
Wat merk je van beide rassen??

En gaat het rijden nu?


Heel blij met Ace :j Ace is heel chill, maar daarnaast wel flink voorwaarts met rijden. Hij is enorm extrovert en snel afgeleid :D dat had Fuego allemaal ook, weet niet of het specifiek criollo is. Daarnaast vind Ace alles leuk en is echt enorm werkwillig, bijna in paniek als ie niet hoe hij iets goed moet doen. En het is een heel sociaal paard, zowel naar andere paarden als naar mensen. En de spieren heeft hij zeker van de quarter kant.

Hij is nu 5 en begint nu wat volwassener te worden, laatste maanden gaat rijden ineens met sprongen vooruit.


Oke, leuke combi voor jou. Wat je gewend bent en goed mee kan werken en wat nieuws, meer quarter.

Vroeger kwamen er wel wat criollo's naar Nederland en weleens naar gekeken. Meesten waren wel braaf, maar gevoelig.
En groot naar mijn beleving.......... ;) :+

Jij kon toch zelf niet rijden las ik vorig jaar? Dat is helemaal goed? Kwam dus ergens wel goed uit om hem nog wat tijd te geven.

gaucho

Berichten: 9517
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-20 14:44

Enkel gebroken, dus heb er zelf echt ruim een half jaar uitgelegen. Weer helemaal goed nu gelukkig.

De 'echte' criollos zijn kleiner dan quarters, Fuego was met 1.48 al best groot.

Life begins at the end of your comfortzone.

gaucho

Berichten: 9517
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-20 15:48

He wat leuk, we staan in uitgelicht :D

Life begins at the end of your comfortzone.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 15:52

gaucho schreef:
Enkel gebroken, dus heb er zelf echt ruim een half jaar uitgelegen. Weer helemaal goed nu gelukkig.

De 'echte' criollos zijn kleiner dan quarters, Fuego was met 1.48 al best groot.


Ow echt?

Ik moet in mn geheugen graven, maar 25jr geleden importeerde een stal criollo's en voor mijn gevoel waren ze wel groot daar. Had toen al een draver van 1.55m, maar ze waren ongeveer gelijk denk ik.

Heb ook een tijd iemand lesgegeven met een criollo, maar was wel ook 1.55m? Maar misschien dan geen 100%??

Komt palomino ook voor bij de criollo?

Blub001
Berichten: 44
Geregistreerd: 04-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 15:52

Fantastisch! Heel gaaf

gaucho

Berichten: 9517
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-20 16:00


Life begins at the end of your comfortzone.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 22:18

Prachtige foto's en wat heeft ie een mooi sprekend hoofdje <3

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 09:47

gaucho schreef:
Enkel gebroken, dus heb er zelf echt ruim een half jaar uitgelegen. Weer helemaal goed nu gelukkig.

De 'echte' criollos zijn kleiner dan quarters, Fuego was met 1.48 al best groot.

Dat is wel klein. En quarters zijn ook al niet zo groot. Heb nog nooit op een quarter gereden overigens.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 11:31

gaucho schreef:
Waarschijnlijk een Mestizo inderdaad, de rasstandaard: https://en.wikipedia.org/wiki/Criollo_horse Criollo's komen voor in alle kleuren van de regenboog, Dun komt het meest voor, maar palomino zeker ook :j


Oke, ligt aan mij. Als een paard een beetje ramshoofd heeft, ze scheren de manen af en zeggen mij; het is een criollo geloof ik het :)

Maar ik ben onder de 1.50m gewend en quarters dragen hun hals/hoofd vaak laag. Dan heb je minder naast je voor het oog dan een paard die wat meer toont ook. En bij quarters zie je het ook niet altijd. Mn ruin is breed en lijkt het grootst, maar is het niet hier.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers