Rodeo, USA

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Rodeo, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-18 08:07

Het is weer de tijd van het jaar.. vanavond (of nouja gisterenavond) heb ik de jaarlijkse rodeo in Foley, AL weer vastgelegd. Het blijft toch altijd een bijzondere ervaring voor mij :)

Jammergenoeg kon ik maar 1 avond gaan en was het niet de meest succesvolle foto sessie (voor mij persoonlijk) maar uiteraard deel ik ze weer graag op bokt!
Het fotograferen ervan is dan ook een serieuze uitdaging en een beetje geluk hebben. Slechte lichtomstandigheden.. ISO naar omhoog.. en dan nog eens de frequentie van het kunstlicht(strepen) wat sommige beelden donker maakt. Maar goed, ik doe mijn best :+
Over de kwaliteit maak ik mij geen zorgen meer :o


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Rodeo, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 08:21

Zo gaaf weer!! :+:
Ik wil dit ook zo graag eens fotograferen...

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Rodeo, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 08:24

Erg gave foto's, goed gelukt hoor.

Hebben een aantal van die paarden nu een soort bijzet om? (v/d neusriem naar de singel?)

eilleen333

Berichten: 12842
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 08:29

Elisa2 schreef:
Erg gave foto's, goed gelukt hoor.

Hebben een aantal van die paarden nu een soort bijzet om? (v/d neusriem naar de singel?)

Een tie-down. Om te voorkomen dat ze hun hoofd te hoog in de lucht gooien. Zeker tijdens de rodeo wordt er niet echt gelet op netjes rijden, en je ziet ook dat er behoorlijk aan de (shank) bitten getrokken wordt. Daar zit een onwijze hefboomwerking in, dus die paarden lopen anders met hun hoofd zowat op hun kont zo hoog. Dan hangen ze er een tie-down aan, dan lijkt het nog wat.

Afgezien van het feit dat de rodeo niet mijn ding is, zijn het wel mooie platen die de sfeer goed weergeven! Ik heb erg veel moeite om door het dierenleed heen te kijken (ik zie werkelijk alleen maar ongelukkige of gestresste paarden op de foto's), maar qua fotografie zijn het mooie foto's!!
Complimenten voor de fotograaf!

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Rodeo, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 08:38

Wauw die eerste foto. Blijf ernaar kijken

Dat ponytje ook zo lief <3

Mooie foto's!

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 08:38

Ik sta er een beetje hetzelfde in als Eilleen, bijna elke foto zie ik dieren met angst en pijn in de ogen.

Maar er zitten wel hele gave foto's tussen die zeker in die omstandigheden erg knap gemaakt zijn!
En ook veel lef bij de ruiters, vooral die laatste die zich gewoon van het paard af laat vallen om die koe/stier te vangen.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Rodeo, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 09:11

Ben het er wel mee eens dat het er niet op alle foto's zo fijn uitziet voor de paarden, en vraag me toch altijd af hoe ze die paarden/stieren zo gek krijgen dat ze als een malle beginnen te bokken

ChefsSpecial

Berichten: 2681
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 09:14

Wat een prachtige serie!
Wat mij overigens opviel tussen al dat "geweld" is hoe keurig dat pony'tje loopt!

mirriezz
Berichten: 2010
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 09:20

antje_vip schreef:
Ben het er wel mee eens dat het er niet op alle foto's zo fijn uitziet voor de paarden, en vraag me toch altijd af hoe ze die paarden/stieren zo gek krijgen dat ze als een malle beginnen te bokken


Ik weet t ook niet precies hoor, maar ik geloof dat het ook in een paard zelf moet zitten.
Wij hebben in de usa een touristen-rit te paard gedaan en daarbij werd verteld dat mijn vader op een ex-'bucking horse' zat.
De gids vertelde dat dit paard van de ene op de andere dag was gestopt met bokken, dus dat hij toen niet meer bruikbaar was voor de rodeo en bij deze stal terecht was gekomen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 09:21

Volgens mij is er elk jaar discussie over de wijze van hoe de paarden gereden worden in haar jaarlijkse terugekerende topic en ik denk niet dat de mensen uit Amerika dit lezen en stoppen. Het gaat om de foto’s toch?

Hele mooie foto’s, ik kijk mijn ogen uit! _/-\o_

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 09:23

mirriezz schreef:
antje_vip schreef:
Ben het er wel mee eens dat het er niet op alle foto's zo fijn uitziet voor de paarden, en vraag me toch altijd af hoe ze die paarden/stieren zo gek krijgen dat ze als een malle beginnen te bokken


Ik weet t ook niet precies hoor, maar ik geloof dat het ook in een paard zelf moet zitten.
Wij hebben in de usa een touristen-rit te paard gedaan en daarbij werd verteld dat mijn vader op een ex-'bucking horse' zat.
De gids vertelde dat dit paard van de ene op de andere dag was gestopt met bokken, dus dat hij toen niet meer bruikbaar was voor de rodeo en bij deze stal terecht was gekomen.

Ze krijgen gewoon een strakke band om hun lies en dan gaan ze wel bokken.

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Rodeo, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 09:29

Prachtige, geweldige foto's! Wat een oog heb jij daarvoor en exact de juiste momenten... knap! Daar kunnen alle paardenfotografen hier op Bokt met keurig stilstaande modellen, idyllische achtergronden en compleet nabewerkt nog een puntje aan zuigen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 09:42

sureido schreef:
Volgens mij is er elk jaar discussie over de wijze van hoe de paarden gereden worden in haar jaarlijkse terugekerende topic en ik denk niet dat de mensen uit Amerika dit lezen en stoppen. Het gaat om de foto’s toch?

Hele mooie foto’s, ik kijk mijn ogen uit! _/-\o_

Als mensen voornamelijk pijn en angst in de ogen van de paarden zien ( ik ook), dan mag dat toch gezegd worden? Of de desbetreffende ruiters meelezen doet niet echt terzake. Als toeschouwer en fotograaf ben je er ook onderdeel van. Als er dan niets over gezegd zou mogen worden, zou het lijken alsof iedereen dit allemaal prima en leuk vindt.

Ik heb verder geen verstand van fotografie, maar de foto's op zich vind ik heel mooi.

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 09:48

hele mooie actie foto's die precies weergeven hoe de sfeer daar was, krijg gelijk heimwee

ik zie wel voor het eerst een gewone bit loos hoofdstel, dat zie je niet vaak inde wedstern wedstrijden in Amerika, buiten die met een bosal rijden

Gini
Berichten: 17898
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Rodeo, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 10:07

Confronterende foto's, juist door de scherpte en goede kwaliteit.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Rodeo, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 10:26

Kijk ik naar dezelfde foto’s als de commentaren hierboven?
Ik zie maar op een paar foto’s dieren die het minder naar de zin lijken te hebben.

Super mooie foto’s, Titanic. Mooi vastgelegd +:)+

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 10:31

Wat een gave foto’s weer! Zet dit ook op mn lijstje voor volgend jaar amerika

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Rodeo, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 10:55

Spectaculaire foto's, mooie stijl heb je

M_Jacky

Berichten: 366
Geregistreerd: 02-10-12
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 10:56

Mooie, gave actiefoto's. Knap gefotografeerd!

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Rodeo, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 11:02

Wat een ontzettend gave fotos!!! :D

salome
Berichten: 86
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 11:28

Citaat:
Afgezien van het feit dat de rodeo niet mijn ding is, zijn het wel mooie platen die de sfeer goed weergeven! Ik heb erg veel moeite om door het dierenleed heen te kijken (ik zie werkelijk alleen maar ongelukkige of gestresste paarden op de foto's), maar qua fotografie zijn het mooie foto's!!
Complimenten voor de fotograaf!


helemaal mee eens!

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 12:56

Wauw! Zeker de helft van de foto's zijn vol in actie, en ik zie daar ook heel erg gefocusde paarden tussen. Bijvoorbeeld die schimmel die die Penn uit stormt, of de twee paarden tussen de barrels.

Echt hele gave platen, en dat met kunstlicht!

Ik heb rodeos mee mogen maken en was verbaasd van de eagerness to work bij bijna alle dieren en het vakmanschap van de mensen. En ja, het gaat er best ruig aan toe soms....

Anoniem

Re: Rodeo, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 13:20

Het is ook niet mijn ding, maar wat heb je het ontzettende gaaf vastgelegd zeg, echt prachtige foto's! :D

Zie ik nu dat die met de lasso bitloos rijd? Dat wel een groot contrast met de rest haha, wel heel tof :D

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 14:44

antje_vip schreef:
Ben het er wel mee eens dat het er niet op alle foto's zo fijn uitziet voor de paarden, en vraag me toch altijd af hoe ze die paarden/stieren zo gek krijgen dat ze als een malle beginnen te bokken

Die krijgen een bokriem om. Ik vind er echt niets aan,ik vind het pesten van paarden en runderen.

Cinnepin

Berichten: 8927
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Rodeo, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 14:57

De foto's zijn knap genomen, maar hoe ze met de dieren omgaan kan niet imo. Je ziet bij bijna alle paarden idd zo als voorgangers zeggen, angst en pijn in de ogen. Dit wordt door veel mensen als niet waar gezien of weggewuifd, dat vind ik een kwalijke zaak.