Impressie Cowhorse clinic Jeff Sanders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ElCid

Berichten: 9219
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Impressie Cowhorse clinic Jeff Sanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 22:12

Afgelopen weekend was Jeff Sanders (http://californiabridlehorse.com/ ) voor de 5e keer in Nederland voor een clinic Californische ( western) rijstijl. Een 3-daagse clinic met op vrijdag theorie en Vaquero Horsemanship lessen. Op zaterdag en zondag werd er gewerkt met een groep "lieftallige" koeien dames van een jaar of 2.......met hoorns. Hele fijne koeien om mee te werken maar van sommige ruiters ( en paarden) vergde het wel even wat moed maar de dames wilden snel meewerken dus dat kwam goed.

De clinic vond plaats in Pesse en we verwachten Jeff weer in december, voor een clinic zonder koeien, en volgend jaar juni voor een clinic met koeien.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:25

Gaaf! Wat een mooie koeien ook. Ze tonen heel groot?

Spot lijkt weer helemaal in z'n element. Prachtg die blik van hem naar de koeien!

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: Impressie Cowhorse clinic Jeff Sanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:29

Jeetje wat is dat stoer zeg! Ik zou het echt niet durven :o

Rust zacht lieve Pebbles [o]

ElCid

Berichten: 9219
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 22:46

Het waren inderdaad flinke dames maar ik heb deze liever dan de kleintjes. Deze kunnen wat meer hebben en zijn niet zo snel geneigd om hard te gaan rennen ( we willen nl. altijd de rust bewaren). Maar ze zijn wel wat groter en sterker en je moet ze goed kunnen "lezen" want ze willen ook wel eens zien wie er nu het snelst aan de kant gaat........het paard of zij. De paarden waren echt niet bang, in het begin even maar daarna was het goed en Spot, tja, die lustte ze wel weer rauw............. }:0

Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:48

Gaaf! Grote koeien ook, maar lijkt me wel super vet om te doen!

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Impressie Cowhorse clinic Jeff Sanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 08:30

Prachtig om te zien hoeveel rust jullie erin brengen. Op de meeste foto’s van koeienwerk ziet het eruit als een racepartij..

ElCid

Berichten: 9219
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 10:48

troi schreef:
Prachtig om te zien hoeveel rust jullie erin brengen. Op de meeste foto’s van koeienwerk ziet het eruit als een racepartij..


Inderdaad, hier gaat het om de rust en vooral ook om het rustig houden van de paarden en koeien dus geen racepartijen maar gecontroleerd werken met de koe met gebruik van bijv. zijgangen en vooral zorgen dat je op de juiste plek bent op het juiste moment.
In volle galop achter een koe aan doen we eigenlijk nooit ( is ook een compleet zinloze actie) , sterker nog, er wordt vaker gedraafd en gestapt en dan krijg je sneller. makkelijker en zonder stress het resultaat.
Als een koe echt weg wil is die toch sneller dan een paard en daarbij, waar kan die koe heen }:0 in een binnenbak. Dus geen oververhitte paarden, geen gestreste koeien en vooral geen kans op ongelukken want koeien zijn niet altijd even lief :o

Overigens is dit vrij kenmerkend voor de Vaquero/ Californische rijstijl; rust, kalmte en werken aan een paard wat goed opgeleid is en aan de hulpen staat.

Of zoals de Californios wel zeggen; "manana, manana" en California is niet zo groot :o en aan de ene kant loopt de oceaan en aan de andere kant de Rockies dus de koe kan niet zo ver :+ .

Of zoals mijn oud mentor Jean Claude Dysli zei: "Never chase the cow".

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: Impressie Cowhorse clinic Jeff Sanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:02

Super gaaf zeg!
Mijn paard kreeg deze week een rolberoerte van een paar kleine koeien die op hem af renden. Ik denk dat zo een koeien training hem en mij goed zou doen :-) Ik ga de clinic data in de gaten houden.

ElCid

Berichten: 9219
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 11:59

Wij organiseren 25 augustus een koeienclinic/ workshop/ oefendag in Pesse. Dat is laagdrempelig ( en een stuk goedkoper ;) ). Misschien een optie om eerst zoiets mee te doen? Dat is ca. 1,5 uur in alle rust met koeien werken. De clinics van Jeff zijn 3 -daagse met ca. 10 uur les ( theorie en praktijk).
[WN-EV] Koeienclinic 25 augustus

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 11:37

troi schreef:
Prachtig om te zien hoeveel rust jullie erin brengen. Op de meeste foto’s van koeienwerk ziet het eruit als een racepartij..


Hier helemaal mee eens. Ik vind het soms ook jammer te zien dat het werken van de koeien niet met beleid gebeurt. Hier ziet het er al heel anders uit, imo zoals het hoort!

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 25 bezoekers