Stoere Spike zijn eerste western wedstrijd!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iza_things

Berichten: 128
Geregistreerd: 04-06-16
Woonplaats: limburg

Stoere Spike zijn eerste western wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 14:43

Zondag 3 juni heb ik samen met mijn stoere paint Spike voor het eerst meegedaan aan een officiële wedstrijd. We hebben meegedaan aan de trail, ranch trail en ranch riding van de WRAN bij de Diamond League. Ik ben zo trots op Spike dat ik graag een paar foto's en een video ervan met jullie wil delen.

Afbeelding

We hebben als eerste meegedaan aan de trail. Dit hadden we heel goed geoefend en dit was het onderdeel waar ik het meest vertrouwen in had. De eerste twee onderdelen van het pattern gingen heel goed. Spike was geconcentreerd. Hij luisterde perfect naar mijn hulpen, ik kon precies zeggen welk been hij op moest tillen en hij tilde zijn benen hoog op. Toen we bij het derde onderdeel, de L, kwamen hinnikte er een paard buiten. Normaalgesproken kan hem dit niet veel schelen, maar deze keer was ik hem helemaal kwijt. Heel zonde, want hij kan heel mooi vloeiend door de L achteruit. Daarbij kwam ook nog eens dat ik zijn achterhand door de spanning te vroeg opzij stuurde. Daarna miste we nog een balk bij een onderdeel en stopte we te laat bij het vierkant, waardoor zijn vorbenen uit het vierkant waren. Het laatste onderdeel was de poort, maar Spike lette totaal niet op. In plaats van zijn achterhand naar de poort te draaien, draaide hij hem van de poort weg. Heel jammer, maar ik was uiteindelijk wel tevreden met hoe het gegaan was. We zijn op wedstrijd gegaan als controle en voor de fun, niet om te winnen.


https://youtu.be/qIng-GPZMaE

Tussen de Trail en de Ranch Trail zat ongeveer 3 uur, dit hebben we gebruikt om uit te rusten en opnieuw warm te rijden. Deze keer zijn we in plaats van heel sirieus bezig te zijn lekker rondjes gaan galopperen in de gigantische buitenbak. Blijkbaar werkte dit goed, want de Ranch Trail en Ranch Riding gingen geweldig!

Afbeelding

Bij de Ranch Trail moesten we zijwaart, achterwaart, een halve spin, een bruggetje, wat balkjes, een stukje met een tijdschrift in een hand rijden en afstappen om 2 blokjes te verplaatsen van ene emmer naar de andere emmer. Alles ging perfect, tot het laatste onderdeel met de 2 emmers. Ik had geoefend om de teugels over Spike zijn hals te doen. Maar alle andere deelnemers die voor mij waren hadden de teugels over de hals laten liggen. Ik besloot op het laatste moment om het net zo te doen als de rest. Omdat ik wel de teugels moest vasthouden, had ik ze vlak bij het bit vast. En toen dacht Spike: In die emmers zit vast lekker eten. Hij bleef wel netjes stilstaan, maar strekte zijn hals uit en deed hem naar beneden. Net nadat ik afgegroet had, viel dokr mijn domme fout een teugel op de grond. Heel jammer, want dat was slordig.

Afbeelding

Daarna hadden we Ranch Riding. We moesten achterwaarts, zijwaarts over een balk, over een paar balkjes stappen en beide kanten op een stukje stap, draf en galop laten zien. Deze proef ging perfect. Spike was heel rustig en braaf. Het enige wat niet helemaal perfect was, was zijn hoofd. Deze was een beetje hoger als netjes is. Ik heb deze tijdens de proef niet omlaag gevraagd, omdat ik het belangrijker vond om te laten zien hoe goed wij samen kunnen werken en dat we ontspannen het pattern kunnen rijden.

Afbeelding

Zowel bij de Ranch Trail als bij de Ranch Riding hadden we 70 punten. Spike en ik zijn bij de Ranch Trail tweede geworden met evenveel punten als degene die eerste was. En bij de Ranch Riding zijn we eerste geworden. Ik ben super trots op Spike en alhoewel we gingen voor de fun, begint wedstrijden rijden nu wel een beetje te kriebelen.

https://youtu.be/qIng-GPZMaE

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Stoere Spike zijn eerste western wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 14:56

Gefeliciteerd met je prijzen! Heel leuk ook je filmpje, met plezier naar gekeken.

iza_things

Berichten: 128
Geregistreerd: 04-06-16
Woonplaats: limburg

Re: Stoere Spike zijn eerste western wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 18:06

@zwartbeessie Bedankt :)

monnikenburg

Berichten: 2448
Geregistreerd: 03-09-10

Re: Stoere Spike zijn eerste western wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:24

gaaf paardje en gefeliciteerd met je resultaten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27973
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Stoere Spike zijn eerste western wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 22:22

Wat een mooie resultaten! Proficiat! En wat ziet het er goed uit voor een eerste wedstrijd, petje af hoor! Ik heb volgende week show in Someren, mooie locatie zeg!

Let wel op dat je je paard nooit mag belonen in een proef ;) En als je ooit weer af moet stappen kun je het best één rein met een slag om je knoop draaien en de andere als lead gebruiken dus gewoon in je hand houden.

Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 00:55

Gefeliciteerd! Gaaf paardje zeg! En ook leuk vastgelegd zo, heb met plezier naar je vlog gekeken. :)

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Re: Stoere Spike zijn eerste western wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 13:46

Gefeliciteerd! Leuk paard ook.

Dorothylucky

Berichten: 15
Geregistreerd: 03-02-17

Re: Stoere Spike zijn eerste western wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:48

Super gaaf! Knappe prestatie!