Trainingsfoto's alpenquarter Jim

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Trainingsfoto's alpenquarter Jim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 23:33

Na [ITP] Alpenquarter Jim door Verity op de foto gezet zijn we ook nog de bak in gegaan. de laatste trainingsfoto's die ik heb, zijn alweer van een jaar geleden. En in dat jaar is er zoveel gebeurd en zijn we zo gegroeid. Dus gevraagd of Vera ook foto's wilde maken van het rijden. En dat wilde ze.
Hij liep lekker relaxt vandaag. Was fijn te rijden.
Tips: altijd welkom, maar hoeft niet.
Ik ben bij lange na geen perfecte ruiter, heb regelmatig les en krijg de laatste tijd veel complimenten van osteopaat, masseur en andere mensen dat hij zo los in zijn lijf voelt en ze er weinig/geen werk aan hebben. Dus ergens zijn we toch wel goed bezig :D

Ik stap altijd uitgebreid in. Vaak wat langer, lager en ronder, zodat de bovenlijn mooi los komt en hij zijn buikspieren wakker moet schudden. Ik schakel wat in tempo, neem veel buigingsoefeningen meer. Een daarvan is afwisselend schouderbuitenwaards, travers, schouderbinnenwaards, renvers. Oftewel, continu de buiging en het dragend achterbeen wisselen. Pittig, maar hij doet het heel fijn.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit doe ik ook in draf en dan ga ik ook wat meer schakelen. Terugrijden en weer vooruit.
Dit was iets teveel terugwerken. Zodra ik dat voel, rij ik er meteen weer uit.
Afbeelding

En ook weer het loswerken in wisselende buiging.
Afbeelding

Afbeelding

Als hij los voelt in stap en draf, is de galop aan de beurt. Of nou ja, vandaag was dat zo. Er zijn ook regelmatig dagen dat het beter is om eerst in galop los te werken, voor de draf en stap goed is.
Dan passen we ons daar gewoon aan aan :D
In de galop werk ik veel op de cirkels. Groot, klein, schakelen in tempo, lange zijde stelling en contrastelling.
Afbeelding

Afbeelding

Mijn houding is soms echt om te janken :o
Jim loopt wel erg fijn gelukkig :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na het warm rijden hebben we wat oefeningen mee gepakt. Zo vindt hij het erg leuk om te stoppen. Gezien het gebrek aan een goede bodem en plates, zijn het stopjes vanuit draf of hooguit een verzamelde galop en zeker niet met de bedoeling een spoor van een paar meter te trekken. Wel vind ik het belangrijk dat hij achter goed onderbrengt en los van voren komt.
Dat laatste is heel lastig, want hij heeft nog de neiging om er af en toe wat in te duwen van voren. Maar soms gaat het echt al heel netjes :j
In dit geval vanuit draf.
Afbeelding

De rollback is ook een uitdaging. Doe dat 2x en de 3e keer is hij bloedfanatiek.
En dan krijg je dit soort uitbarstingen, om vervolgens de turbo aan te zetten. Jiehaa 8-)
Jim is reteslim. Bij dingen die hij niet zo leuk vindt, denkt hij 6 stappen achteruit en voert het met een diepe zucht uit. De dingen die hij wel leuk vindt gaan vaak 6 stappen vooruit in de turbo. Zoals de rollback dus :D
Dat oefenen we dus niet zo vaak en meestal draai ik rustig in stap om en galoppeer opnieuw aan. Maar soms probeer ik ook even hoe het gaat als ik sneller draai en meteen weg galoppeer. Ja, zo dus :+
Afbeelding

We rijden zoveel mogelijk allround. Pakken van alles wat mee. Vooral ook om het leuk te houden.
Zo vindt Jim trail echt geweldig (speeltuin :):) ), dus ook dat nemen we af en toe mee in de training.
In dit geval de sidepass, zonder balk.
Afbeelding

En tot slot even mijn nieuwe sporen waar ik echt heel blij mee ben. Zacht wieltje en prachtige bewerking.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 07-04-17 23:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Trainingsfoto's alpenquarter Jim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 23:50

Jim klinkt in veel dingen best wel hetzelfde als Olina :D
Jullie zijn een super combi en wat een verschil met een paar jaar geleden :) Ziet er goed uit allemaal :)

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: Trainingsfoto's alpenquarter Jim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 03:33

Ziet er goed uit joh! En die sporen heb ik ook maar dan met een ander wieltje volgens mij :) ga vooral zo door met je knappe vent!

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Trainingsfoto's alpenquarter Jim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 06:50

Goed bezig hoor! Gaaf

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Trainingsfoto's alpenquarter Jim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 07:23

Ziet er goed uit Amanda, ik heb natuurlijk 0 verstand van Western maar ik kan wel zien dat hij lekker aan het werk is! En gelukkig was daar ook weer een stukje jeugdige ondeugd :D

Keep up the good work! Jullie groeien elke dag meer naar elkaar toe en samen naar een mooi plaatje waarin rust ontspannen en plezier duidelijk te zien is! <3

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: Trainingsfoto's alpenquarter Jim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 10:21

Ziet er goed uit! Je hebt hem fijn voor elkaar +:)+

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Trainingsfoto's alpenquarter Jim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:28

Heerlijk die foto van de rollback, zo lekker fanatiek! Fijne foto's blijf jullie een mooi team vinden passen zo goed bij mekaar :)

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Trainingsfoto's alpenquarter Jim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 20:36

Dank jullie wel!

Olina: ja wat een verschil hè :D
Zeker het laatste jaar zijn er een hoop kwartjes gevallen bij ons allebei :j

Saskia: jeugdige ondeugd? :oo
Hij is 12 jaar oud. Tijd om volwassen te worden :D

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Trainingsfoto's alpenquarter Jim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 16:57

Wat een toffe foto's weer van jullie! Ziet er goed uit en mooi moment gefotografeerd bij je draf/stop.

Vind de galop ook echt al goed geworden!!

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Trainingsfoto's alpenquarter Jim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:09

Begin instant te kwijlen van je sporen :D :~