Working cowhorse les Oosterwolde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mabotje

Berichten: 2112
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Brabant

Working cowhorse les Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-15 16:20

Een tijdje geleden ben ik mee geweest naar een les working cowhorse van Willem Odendaal.
10-jarige Aniek wilde dolgraag een les op I'm a Colonel Holidoc van Alexandra en zelf ging ze uiteraard ook nog even.
Aniek vond het allemaal super spannend en haar gezichtje stond dan ook behoorlijk serieus de hele tijd :D
(ik heb 2 foto's in linkjes geplaatst)

1. Eerst samen paardje in orde maken. Hier kon Aniek nog prima lachen ;)
Afbeelding

2. Uitleg van Willem
Afbeelding

3. Uhm ja..... en wat nu?
Afbeelding

https://flic.kr/p/xAJ8p4

4. Tijd voor wat aktie
Afbeelding

5. Gelukkig weet Co heel goed wat hij moet doen :)
Afbeelding

https://flic.kr/p/wDfjnK

6. en ja hoor....
Afbeelding

7. Tijd voor Alexandra zelf en haar kanjer Co
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

FB fotografie-pagina
Op zoek naar een supergave paardrijvakantie? Kijk snel op http://www.oosting-horseriding.com en vindt ons leuk op Facebook


Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Working cowhorse les Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 16:32

Leuke foto's!!

Horses are like shoes, you need one in every color!
[HTT] Volg de bouw van ons stalgebouw

alyel

Berichten: 2137
Geregistreerd: 11-06-08

Re: Working cowhorse les Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:43

toffe actie foto's !!!

anhighwood
Berichten: 377
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Amersfoort

Re: Working cowhorse les Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:08

gaaf!!!

Dier & Reform... de gezonde dierenwinkel online!
www.hoefdiertotaal.nl De natuurlijke voeding voor hond en kat!
www.hondendagopvangdehoef.nl De hond terug naar zijn natuur!

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Re: Working cowhorse les Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:53

Haha, cool om Willem te zien met zijn "koe"

Leuke foto's :)

xLaraaj

Berichten: 3679
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 08:29

Super leuk en mooie foto's !

Mag ik vragen waarom ze eerst bitloos gereden wordt en erna niet meer ? :)

https://rockingmills.weebly.com/ - Australian Shepherds

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Working cowhorse les Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 08:36

Wat zielig voor die koe!
:+

Haha, nee hoor, gave foto's! Co heeft dus wel een beetje cowsense?

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 08:37

Ongetwijfeld zodat de kleine meid niet per ongeluk een ruk aan het bit kon geven wanneer het paard een onverwachte beweging maakte. Want zo te zien weet ie prima wat de bedoeling is. Wat een gave ervaring zeg. Ben jaloers hihi.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Mabotje

Berichten: 2112
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-15 09:28

Co een 'beetje' cowsense? Zeg maar gerust een beetje boel. Meegedaan aan NK cowhorse

FB fotografie-pagina
Op zoek naar een supergave paardrijvakantie? Kijk snel op http://www.oosting-horseriding.com en vindt ons leuk op Facebook

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Working cowhorse les Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 09:29

Haha. Ok. Ik heb geen profielen zitten doorspitten oid. Ik reageer gewoon op de foto's :)

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Mabotje

Berichten: 2112
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-15 09:55

xLaraaj schreef:
Super leuk en mooie foto's !

Mag ik vragen waarom ze eerst bitloos gereden wordt en erna niet meer ? :)


Precies wat Iris82 zegt, behoud van het paard.

FB fotografie-pagina
Op zoek naar een supergave paardrijvakantie? Kijk snel op http://www.oosting-horseriding.com en vindt ons leuk op Facebook

xLaraaj

Berichten: 3679
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Working cowhorse les Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:49

ooh ok :) super dat hij op beide kan :)

https://rockingmills.weebly.com/ - Australian Shepherds

Wendy1708

Berichten: 149
Geregistreerd: 12-01-08
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:24

Dit gaat me vast niet in dank worden afgenomen maar ik vraag me serieus iets af. Als dit "spelletje" met een veulen gedaan zou worden zou heel Bokt er schande van spreken, nu wordt het met een kalf gedaan en is het helemaal geweldig. Ik begrijp oprecht niet hoe dat kan. Er komen nu vast antwoorden dat dit kalf eraan gewend is en er voor gefokt wordt maar ik durf met 100% zekerheid te beweren dat het diertje er zelf er geen plezier aan beleeft en zelfs behoorlijke stress ervan ondervindt. Ook niet als hij "na die paar minuten "plezier" weer lekker met zn vriendjes in de wei mag staan". Ik vraag me af of er iemand is die mij, op een nette, onderbouwende wijze, kan vertellen wat het hogere doel is, buiten het feit dat het plezier geeft aan de ruiter en eventueel het paard misschien.

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Working cowhorse les Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:32

Leuke foto's!

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Working cowhorse les Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:41

Leuk!

Love - language - leadership

Jetteke4

Berichten: 125
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:56

Geweldig, lijkt mij zo gaaf om eens te doen! knap ook van dat meisje!

"If you can't say something nice.....don't say nothing at all"

M_Jacky

Berichten: 366
Geregistreerd: 02-10-12
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Working cowhorse les Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:01

Mooie actiefoto's! Gaaf :D

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:10

Wendy1708 schreef:
Dit gaat me vast niet in dank worden afgenomen maar ik vraag me serieus iets af. Als dit "spelletje" met een veulen gedaan zou worden zou heel Bokt er schande van spreken, nu wordt het met een kalf gedaan en is het helemaal geweldig. Ik begrijp oprecht niet hoe dat kan. Er komen nu vast antwoorden dat dit kalf eraan gewend is en er voor gefokt wordt maar ik durf met 100% zekerheid te beweren dat het diertje er zelf er geen plezier aan beleeft en zelfs behoorlijke stress ervan ondervindt. Ook niet als hij "na die paar minuten "plezier" weer lekker met zn vriendjes in de wei mag staan". Ik vraag me af of er iemand is die mij, op een nette, onderbouwende wijze, kan vertellen wat het hogere doel is, buiten het feit dat het plezier geeft aan de ruiter en eventueel het paard misschien.


Dat is op zich een interessante discussie, al denk ik wel dat ts m niet graag in haar fototopic zou willen voeren. Misschien kun je er zelf een topic over aanmaken?

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Mabotje

Berichten: 2112
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-15 13:54

Iris82 schreef:
Wendy1708 schreef:
Dit gaat me vast niet in dank worden afgenomen maar ik vraag me serieus iets af. Als dit "spelletje" met een veulen gedaan zou worden zou heel Bokt er schande van spreken, nu wordt het met een kalf gedaan en is het helemaal geweldig. Ik begrijp oprecht niet hoe dat kan. Er komen nu vast antwoorden dat dit kalf eraan gewend is en er voor gefokt wordt maar ik durf met 100% zekerheid te beweren dat het diertje er zelf er geen plezier aan beleeft en zelfs behoorlijke stress ervan ondervindt. Ook niet als hij "na die paar minuten "plezier" weer lekker met zn vriendjes in de wei mag staan". Ik vraag me af of er iemand is die mij, op een nette, onderbouwende wijze, kan vertellen wat het hogere doel is, buiten het feit dat het plezier geeft aan de ruiter en eventueel het paard misschien.


Dat is op zich een interessante discussie, al denk ik wel dat ts m niet graag in haar fototopic zou willen voeren. Misschien kun je er zelf een topic over aanmaken?


Idd zeer interessante discussie en voer die ergens anders svp

FB fotografie-pagina
Op zoek naar een supergave paardrijvakantie? Kijk snel op http://www.oosting-horseriding.com en vindt ons leuk op Facebook

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:01

Prachtige foto's zijn en zowel paard als ruiter er erg veel plezier in lijken te hebben!

Sluit me wel aan bij Wendy1708.

Wendy1708 schreef:
Er komen nu vast antwoorden dat dit kalf eraan gewend is en er voor gefokt wordt maar ik durf met 100% zekerheid te beweren dat het diertje er zelf er geen plezier aan beleeft en zelfs behoorlijke stress ervan ondervindt.

Wendy1708

Berichten: 149
Geregistreerd: 12-01-08
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:18

Kon even niet reageren, ik was even naar stal om dit met onze veulens te proberen :Y)

Jammer dat er gelijk zo defensief gereageerd wordt. Ik had ook niet anders verwacht eigenlijk. Ik heb deze vraag gesteld om een antwoord te krijgen op iets wat ik me oprecht afvraag bij het zien van foto's als dit. Een discussie is al helemaal niet mijn bedoeling want net als met zoveel dingen zijn er voor-en tegenstanders. En je kunt nooit allemaal met je neus dezelfde kant op staan.
Wel had ik verwacht dat ik in alle redelijkheid een antwoord zou krijgen op een, naar mijns inziens, hele normale en bijna logische vraag. Op de vraag waarom het paard eerst bitloos en daarna met bit wordt gereden komt immers ook een antwoord, namelijk dat dat "voor het behoud van het paard" is. Dierenwelzijn staat blijkbaar hoog in het vaandel, het is dan toch niet gek dat ik me, en met mij meer mensen, afvraag hoe er gedacht wordt over het welzijn van de gebruikte kalveren. Als je deze tak van sport beoefend én je staat er helemaal achter, zou een net en onderbouwd antwoord toch niet lastig te geven moeten zijn en zou je mijn vraag ook al helemaal niet als storend ervaren in het topic lijkt me.

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Working cowhorse les Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:20

Het is niet dat jouw vraag verkeerd is, maar als mensen er antwoord op gaan geven gaan andere mensen er een discussie van maken, dus daarom kan je er beter een apart topic voor openen. En dan zullen wij echt wel reageren.

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

Mabotje

Berichten: 2112
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-15 17:31

BeSen schreef:
Het is niet dat jouw vraag verkeerd is, maar als mensen er antwoord op gaan geven gaan andere mensen er een discussie van maken, dus daarom kan je er beter een apart topic voor openen. En dan zullen wij echt wel reageren.


Precies. Ik heb foto's gemaakt die ik wilde laten zien. Niks meer en niks minder. Ik vind ze mooi en velen met mij.
@wendy 1708: Gelieve elders antwoord op je vraag te zoeken/vragen.

FB fotografie-pagina
Op zoek naar een supergave paardrijvakantie? Kijk snel op http://www.oosting-horseriding.com en vindt ons leuk op Facebook

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Working cowhorse les Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:56

Leuke en mooie actiefoto's!

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Re: Working cowhorse les Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 00:01

Leuke foto's! :j Maar ook ik zou wel graag een discussietopic daarover willen volgen. Ik was me precies het zelfde aan het afvragen namelijk. Niet leuk voor kalf, en waarom gebeurt het eigenlijk nog? @Wendy1708 ik zou zeggen, open ff topic en plaats het linkje even :D

"We are going to die, and that makes us the lucky ones. Most people are never going to die because they are never going to be born."


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers