Alpenquarter Jim @ les

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Alpenquarter Jim @ les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 09:49

Afgelopen zondag hadden we weer les. Momenteel lessen we bij 2 trainers: Paulette Zorn en Karel Bauer.
Wat een onwijs fijne combinatie is dat zeg! Jim verbetert enorm en ik hobbel daar in iets langzamer tempo achter aan :+
Zondag hebben we op mijn verzoek vooral aan de galop gewerkt. Dat was zwaar. Maar goed om te voelen dat ook dit weer verbeterde.
Ook hebben we weer een nieuw zadel, waar ik zelf erg aan moet wennen. Alles is nog stug. Met name de beugels draaien makkelijk terug en gezien ik al minder spierspanning in mijn benen heb, floepen mijn voeten er steeds uit. Het is lang geleden dat ik daar last van had :+
Uiteraard is dit nog steeds voor verbetering vatbaar en zijn we nooit uitgeleerd. Wees een beetje lief voor ons in commentaar. Ik weet dat we er nog lang niet zijn :D
Met dank aan bokker Smart voor de foto's.

Klaar voor de les!
Afbeelding

Afbeelding

Backup is lastig. Het verbetert wel elke keer, dus dat is fijn. Maar daar moeten we nog veel aan doen.
Afbeelding

Loswerken op een kleine cirkel
Afbeelding

Ook de zijgangen gaan steeds beter nu. Een paar maanden geleden kon hij achter echt niet scharen en liep een beetje achter de voorkant aan. Uiteraard was ik zelf het probleem en met hulp van Paulette is dat een stuk verbeterd. We zigzaggen nu regelmatig door de bak om lekker los te werken.


Galop
Afbeelding

Omdat hij zijn achterbeen wat stijf houdt, hebben we gekeken naar hoe we hem konden stimuleren om meer te buigen. Jim denkt van zichzelf wat terug, dus viel de keuze op een aantal cirkels vooruit rijden om meer bodem te grijpen en achter meer te activeren en daarna weer terug te rijden.
Afbeelding

Omdat mijn balans wat te wensen over liet (nieuw zadel, beugel die steeds uit schoot, verminderde spierspanning in mijn benen), maar in verlichte zit gaan zitten. Voor mij heel zwaar, voor Jim iets makkelijker.
Afbeelding

Je ziet op het filmpje echt duidelijk verschil tussen begin en einde. Hij ging er beter van lopen. Wel was het enorm zwaar en dan is het natuurlijk makkelijk om terug in draf te vallen. Gelukkig pakte hij het daarna weer prima op.
Laatst bijgewerkt door Animal op 08-11-14 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Puntjes uit naam weggehaald

Anoniem

Re: Alpenquarter Jim @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:54

Altijd leuk, jullie topics :j Jim ziet er beter uit dan een tijdje geleden en ik heb het idee dat jij in dit zadel ook veel lekkerder zit, of niet?

Qua draaiende beugels, geen idee of het fijn werkt voor je, maar ik zag laatst deze -->
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Nieuw ... er-90.html

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Alpenquarter Jim @ les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 09:57

Ja klopt, de zitting is veel fijner. Veel opener. Hou ik wel van :j
Jim komt wat beter in zijn vel. Is behoorlijk wat kilo's kwijt inmiddels en hij wordt steeds gespierder.

Interessant die draaiers! Ze draaien nu terug omdat het leer nog stug is. Als het goed is moet dat goed komen met soepeler worden en invetten. Zo niet, ga ik je link even terug zoeken. Handige dingen!

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Alpenquarter Jim @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:00

Gaaf Amanda, Jim ziet er ook goed uit! Jullie komen er wel! :)

Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:07

Inderdaad al een heel verschil met jullie vorige foto's. Fijn beeld!
Veel rijden dan zijn de beugels snel soepel :+.

gaucho

Berichten: 9522
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:17

Jullie gaan goed vooruit :j

Wbt beugels: fenders olieen of natmaken, op een steun of kruk, beugels indraaien en bezemsteel ofzo er doorheen om te zorgen dat deze ingedraaid blijven zitten. En zo zeker een nacht laten staan.

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:24

gaucho schreef:
Wbt beugels: fenders olieen of natmaken, op een steun of kruk, beugels indraaien en bezemsteel ofzo er doorheen om te zorgen dat deze ingedraaid blijven zitten. En zo zeker een nacht laten staan.

Je was me net voor :D

Jullie gaan heel goed vooruit. En het verschil is goed te zien met de vorige foto's.

_Carien

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Alpenquarter Jim @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:56

Halfingers vind ik zo stoer in de western, ziet er fijn uit!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Alpenquarter Jim @ les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 11:35

Dank jullie wel :o :)

Ja, de truc met de bezemsteel heb ik gedaan. Het leer van de fenders is al wel erg soepel, alleen onderin nog niet echt. Daarom draaien ze terug. Misschien nog maar een nachtje laten staan. En inderdaad, veel rijden :))

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Alpenquarter Jim @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:42

Ziet er super uit Amanda! Blij koppie heeft Jim toch. :D
En wat een mooi nieuw zadel <3 Wauw!

_Dressage

Berichten: 721
Geregistreerd: 13-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:53

Leuk leuk leuk! Knap stel samen!

Equilibria
Berichten: 292
Geregistreerd: 18-10-14

Re: Alpenquarter Jim @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 19:48

Je ziet inderdaad het verschil tussen begin en einde goed op je filmpje. Leuke draf heeft hij trouwens! :)

Smart

Berichten: 1630
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Wenum Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 00:06

Jim <3 ... Wat een lieverd...

Was een hele fijne les en jullie hebben het super gedaan... Volgende keer bij ons :D...

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Alpenquarter Jim @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:13

Plaats ik die van mij, kom ik die van jou tegen :')

Ik zie jullie niet vaak rijden, maar als ik de eerste les met Paulette vergelijk met hoe jullie nu rondtuffen... Wat een verschil *\o/*
En zelf voel ik het ook aan Jim :D

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 15:00

Bedankt allemaal!

Haha ja Muur, die andere lag echt niet goed meer. Maar goed, dat bleek ook wel met de vakantie.

Smart: deal :D
Ik zal je nog even zaterdagen appen. Dat was ik alweer vergeten :o

Melissa :')
En met bijna dezelfde titel. Ik dacht echt dat ik dubbel zag _O-
Mooi dat jij het ook voelt. We werken er hard genoeg voor alle 3!

Edit. Het zadel is een nieuwe Pools Denver. Niet het zadel dat ik voor ogen had om te kopen (idee was een 2dehands A merk :+ ), maar dit paste gewoon het beste. Zowel voor Jim als voor mij. Dus dan maar een nieuwe Pools... Geld voor maatwerk was er simpelweg niet.
Maar het zit stiekem toch wel erg lekker en Jim loopt er fijn onder. Dus dat het wat lelijker geverfd leer is kijken we dan maar doorheen. In de basis is dit gewoon een prima en degelijk zadel en daar gaat het om.
Afbeelding

Anoniem

Re: Alpenquarter Jim @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:50

Jimmie! :D Jullie zijn echt zo in je element nu met Western, vind ik zo leuk om te zien! :)

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Alpenquarter Jim @ les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 11:52

Bedankt :D
Het is ook zó leuk om te doen :D