Beeb eerste keer koeienclinic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Petpet

Berichten: 273
Geregistreerd: 29-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:46

Ik had het filmpje juist heel graag willen zien. ik zit er over te denken om een clinic te gaan volgen bij wendy, en ik zou het heel leuk vinden om te zien hoe het ongeveer gaat.. Jammer dat het eraf is. Iedereen heeft altijd zo snel een mening, en als je dit op internet typt, dan lijken sommige dingen ongenuanceerd, dat is jammer. Ik heb het idee dat je heel goed met je paard bezig bent! Ga zo door, de foto´s geven in ieder geval een fijn beeld.


Gineke
Berichten: 368
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Vlakbij de Drunense Duinen, de Efteling en mijn pony!

Re: Beeb eerste keer koeienclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:54

Wat een gedoe weer. Iedereen weet toch ondertussen wel dat de meningen over wat goed is voor een paard erg uiteen lopen? Ik persoonlijk vind dat je nooit op een paard moet gaan zitten voor hij iig vier en liefst vijf is, maar ik weet ook dat veel mensen het niet met mij eens zijn. Dus ik vind het te jong, en een ander niet.

Verder kon ik het filmpje niet zien en kan ik dus niet zeggen wat ik daarvan vond.
Wel heb ik een keer een gewone westernles bij Wendy gevolgd op een van haar paarden en dat vond ik erg leuk. Had ook niet het idee dat dat nou te veel van de paarden vergde of dat Wendy niet wist wat ze deed.

Wat dus ook niet wil zeggen dat ik het altijd met haar eens zou zijn als ik haar beter zou kennen.

Spaar geen centen, maar mooie momenten.
En paarden.
Oh en misschien wel een beetje centen.

Nibbit

Berichten: 10412
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:57

Het leek me leuk om eens te zien, een andere tak van sport... helaas doet het filmpje het niet meer... :(

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 14:09

Vooruut dan maar. Omdat ik hem nu ook niet aan fam. kan laten zien, staat het filmpje weer online.

Ik heb beelden bij de muziek gekozen. Dit filmpje is +/-3 minuten lang, en dit zijn de enige momenten
van de hele clinic waar 'actie' in was. Ik heb meer als een uur aan stap materiaal, en koe-snuffel materiaal.
Dit stond eerst ook in het filmpje (een klein deel ervan) maar omdat ik hem niet fatsoenlijk ge-upload kreeg heb
ik het helaas zo moeten oplossen.

Dit was voor beide partijen een eerste keer (Beeb en mij) Beeb was héél relaxed, maar ik heb haar toch in
de gaten gehouden. Voor mij was het ook allemaal nieuw en spannend, en ik zit inderdaad niet netjes alles uit.
Doe hier en daar zeker dingen die anders had gekund, en wellicht had er ergens ingegrepen moeten worden. Dat
is allemaal weer een leer voor de volgende keer.

Beeb staat nu te genieten van een welverdiende vakantie.

Als je iets hebt wat je afschuwelijk vind, heb ik liever dat je me hier voor Pb't, dan kunnen we er normaal over praten.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Rianne11_42

Berichten: 1510
Geregistreerd: 10-12-07
Woonplaats: Malden (Nijmegen)

Re: Beeb eerste keer koeienclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:11

Hartstikke leuke foto's en gaaf filmpje! Koeien drijven is helemaal zo makkelijk nog niet, dus zeker voor een eerste keer ziet het er prima uit!

En wie ben ik nou -of ieder ander die jullie niet persoonlijk kent- om te oordelen over je paard en jou. Je mag gewoon hartstikke blij zijn en trots op deze ervaring :)

Horse in Mind - het kennisplatform over paardenwelzijn
Blogs, podcast & een uniek membership

alyel

Berichten: 2137
Geregistreerd: 11-06-08

Re: Beeb eerste keer koeienclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:39

Heel fijn dat jullie er zo van genoten hebben. Koeienwerk is echt iets heel specifieks... Maar ik moet Kirr gelijk geven. Het ziet er rommelig uit en dat kan liggen aan meerdere factoren. Jouw eerste keer, jouw paard haar eerste keer, de combinatie, etc. ... Maar eerlijk..dat zou geen excuus mogen zijn :-)
Ik vind ook dat de lesgever er zich gemakkelijk van af heeft gemaakt.

Op deze manier met koeien werken, kan je wekelijks bij ons op de manege ook tijdens het uurtje team penning. Gelukkig weten die koeien wat ze moeten doen (ongelofelijk hoe slim galloways zijn!!!!) en is stress hen bijna onbekend :p

Van een clinic zou ik zelf ook andere dingen verwachten.

DaniellaF

Berichten: 561
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:42

Nou meid, voor een eerste keer ziet het er heel netjes uit hoor. Ik zie een paardje dat graag werkt, en zeker op bepaalde momenten íets te fanatiek werd op de koeien, maar nergens wordt het ruw. Ik zie ook geen gestresste koeien. En dat bijdrijven en bijsturen, tsja... het was jullie eerste keer.

Never judge a Kerstmuts by its cover.

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Beeb eerste keer koeienclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 14:43

We hebben nu ervaring hier op gedaan, en wellicht is onze ervaring bij iemand anders weer heel anders. Dat zullen we wel zien als het weer op onze pad komt :)

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

daphneM

Berichten: 3647
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Ane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:51

Ik heb er geen verstand van.
Maar vind dit er gewoon heel naar uitzien.

Je schopt, en trekt.

een jong paard weet al niet wat het allemaal betekend, en zal hier er echt niet op vooruit gaan..

Je geeft been, paard wil draven en jij trekt heb weer om..

Je kan zien steeds verder in het filmpje dat je paard als slechter gaan reageren op het been..


Als dit de sport is, vind ik het een nare sport.

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 14:57

Dankjewel :)

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

cp112Jarig

Berichten: 14721
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Beeb eerste keer koeienclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:41

Bij mij zegt ie dat de video privé is -O-

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

Jadybabe

Berichten: 655
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Beeb eerste keer koeienclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:36

Vind het altijd leuk om op het profiel te kijken van mensen die veel commentaar geven.
Zie daar ook dingen waarvan ik denk nou ja....mhm..

De beste stuurlui staan aan wal en de beste ruiters aan de rand van de bak

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:44

daphneM schreef:
Ik heb er geen verstand van.
Maar vind dit er gewoon heel naar uitzien.

Je schopt, en trekt.

een jong paard weet al niet wat het allemaal betekend, en zal hier er echt niet op vooruit gaan..

Je geeft been, paard wil draven en jij trekt heb weer om..

Je kan zien steeds verder in het filmpje dat je paard als slechter gaan reageren op het been..


Als dit de sport is, vind ik het een nare sport.



vind dat je niet zo moet doordrammen
tis haar eigen paard zoek lekker zelf een paard, of neem je eigen paard als je die hebt, waarop jij het volgens jou veeeeeeeeel beter kan en ga je daar druk om maken

en ts. wis het filmpje maar hebben ze nix meer om over te miepen ook

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Beeb eerste keer koeienclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 16:48

Filmpje is al weg, werd hier een beetje héél naar van.

Ik nodig iedereen van harte uit om mij een keer les te komen geven, dan kan ik rijden zoals het wel moet, want blijkbaar bak ik er niets van. Heel jammer dit, echt gewoon verschrikkelijk.

Bedankt voor de mensen die wél fatsoenlijk kunnen reageren en nadenken :)

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:49

heb je ondertussen al wel les ?
je was toen, net als ik, nog zoekende. valt niet mee in de buurt.
Laatst bijgewerkt door spicegirl op 14-11-13 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

** Alive & kicking ! **

DaniellaF

Berichten: 561
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:50

Jadybabe schreef:
Vind het altijd leuk om op het profiel te kijken van mensen die veel commentaar geven.
Zie daar ook dingen waarvan ik denk nou ja....mhm..


Vind ik leuk :D

Never judge a Kerstmuts by its cover.

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:50

ach blijkbaar is er op bokt een nieuwe sport ontstaan... iemand afzeiken

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Rianne11_42

Berichten: 1510
Geregistreerd: 10-12-07
Woonplaats: Malden (Nijmegen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:50

Als je nog meer wil leren en je eens voor iets langere tijd weg wil kun je eens kijken of Domaine Rurhof in België iets is voor jullie.

Horse in Mind - het kennisplatform over paardenwelzijn
Blogs, podcast & een uniek membership

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 16:51

spicegirl schreef:
heb je ondertussen al wel les ?


Als ik er geld voor heb, heb ik inderdaad les.
Binnenkort zelfs iemand anders, waar we veel grondwerk mee gaan doen, en werken in vrijheid etc etc.

Rianne11_42 schreef:
Als je nog meer wil leren en je eens voor iets langere tijd weg wil kun je eens kijken of Domaine Rurhof in België iets is voor jullie.


Ik ga eens googlen :)

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:53

heb je geen geld voor les dan ?
en van wie, en waar ?
(mss wat voor moi ook, al les ik nu op de GWS , geweldige accomodatie daar, alleen niet naast de deur)

** Alive & kicking ! **

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 16:56

speurneusc schreef:
ach blijkbaar is er op bokt een nieuwe sport ontstaan... iemand afzeiken


Dat was toch altijd al zo? Weet nog wel hoe erg ik gisteravond twijfelde om een topic te openen, had ik maar naar mezelf geluisterd.

spicegirl schreef:
heb je geen geld voor les dan ?
en van wie, en waar ?
(mss wat voor moi ook, al les ik nu op de GWS , geweldige accomodatie daar, alleen niet naast de deur)


Mijn stalling is behoorlijk wat duurder geworden nu ik een binnenbak accommodatie hebt. Op de andere stal ging het dusdanig
niet goed dat ik ben verhuisd. Betreft voeren etc. Nu sta ik eigenlijk all inclusive, maar heb niet zoveel uren om te werken. Dus dan
is het even kijken wat ik elke maand over houd. Een rijbewijs is namelijk ook echt een must aan te worden gezien mijn gezondheid.

Heb een les van Jessica Izelaar gehad, net voor mn vakantie. Toen ik terug kwam was Beeb enorm in de groei dus geen vervolg les
afgesproken maar een vakantie voor Beeb ingelast. Dat zijn we de laatste weken weer aan t opbouwen, en nu heeft ze weer even
een vakantie tussendoor.
Verder ben ik in contact met Angels Horse Coaching, deze is vlakbij mijn stal. Dus ben heel benieuwd.
Is trouwens allemaal gewoon bij mij op stal uiteindelijk.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Beeb eerste keer koeienclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:58

Wat super gaaf zo'n clinic!
jammer dat het filmpje offline is, had hem graag willen zien :)
Vond je paard het niet onwijs eng? Was hij gelijk braaf of ging het 'met moeite?'

ik ga me niet bemoeien met de discussie, beetje moeilijk oordelen vanachter een beeldscherm :)

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 17:01

Lizzyy schreef:
Wat super gaaf zo'n clinic!
jammer dat het filmpje offline is, had hem graag willen zien :)
Vond je paard het niet onwijs eng? Was hij gelijk braaf of ging het 'met moeite?'

ik ga me niet bemoeien met de discussie, beetje moeilijk oordelen vanachter een beeldscherm :)


Ze vond het spannend, die beesten zwiepen natuurlijk met hun staart en zien er héél vreemd uit.
Maar als er ééntje terug naar de kudde schoot ging ze er gelijk achteraan en rende ze ook gewoon de kudde in.
Was echt een kwestie van wennen, en zien dat ze niets deden. Als Wendy met haar paard er bij liep, nam ze uiteindelijk
zelf het stokje over en liep ze gewoon midden in de kudde. Alleen af en toe er terug naar toe was en bleef vreemd.

Maar dat kan nooit in een paar uurtjes geleerd worden lijkt me :) Niets overigens.

Als wij dan stonden te wachten, en een ander groepje was bezig en er kwam een koe onze richting op, dan ging ze
er wel helemaal klaar voor staan, was erg leuk om dat te zien :)

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

WoodyThePug
Berichten: 149
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Beeb eerste keer koeienclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:02

Jeetje wat een prachtig paardje heb je! Ik vind de foto's er juist erg vriendelijk en ontspannen uitzien, leuk!

You are never too old to set another schoentje or to dream a new dream.
C. S. Lewis

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:06

Gewoon topics blijven maken TS je moet alles met een korreltje zout nemen, jij rijd je paard en niemand van hier heeft erop gezeten zover ik weet.

Dames we zijn allemaal wel eens begonnen aan iets wat we niet eerder gedaan hebben heb hier een beetje begrip voor, mijn dank is groot! _/-\o_ +:)+

Broken crayons still color


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers