Filmpje Eclipse onder DE man uit Drenthe... :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Filmpje Eclipse onder DE man uit Drenthe... :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-10 21:08

Speciaal voor Sonja, ein-de-lijk eens een filmpje van mijn 'baby' (oke, stoere man van 8 inmiddels) die gereden wordt door Jan Olthof :) . Eclipse is feitelijk nog vrij groen omdat hij het overgrote deel van zijn bestaan een luizenleventje heeft mogen leiden :D .



belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Filmpje Eclipse onder DE man uit Drenthe... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:10

Ziet er heel ontspannen uit.
Mooi paard hoor.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-10 21:33

Fijn beeld he :) . Ik mag echt van geluk spreken dat Jan zo aardig is geweest (en nog steeds is) Eclipse te rijden en lekker kuikenmak te maken. Hij is de enige ruiter die aan wie ik Eclipse ook blind toevertrouw in het bos... :D

En ja, knappe man he <3 . Of eigenlijk 2 knappe mannen aan het werk in dat filmpje ;) .

_Moonwalker_

Berichten: 1394
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: On the prairie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:36

Ziet er idd lekker ontspannen uit :j
Jammer dat je camera soms erg wazig is :D

You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Re: Filmpje Eclipse onder DE man uit Drenthe... :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-10 21:38

We gaan binnenkort maar even voor de herkansing met de camcorder die mijn mams vorige week voor haar verjaardag heeft gekregen... :D Dit filmpje is gemaakt met de foon van Jan's vriendin.

Alasse

Berichten: 319
Geregistreerd: 16-10-06
Woonplaats: België

Re: Filmpje Eclipse onder DE man uit Drenthe... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:09

Wat een prachtbeest is het toch jas!! <3

'This is worse than I knew it was going to be.' Victor Frankenstein

Sammy_Jo

Berichten: 1447
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Haaksbergen

Re: Filmpje Eclipse onder DE man uit Drenthe... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:36

He Jasja, kan me nog herinneren dat ik dit knappe mannetje nog heb leren longeren..zo wat gaat dat hard zeg..ziet er zeer goed uit..Toppie!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101366
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Filmpje Eclipse onder DE man uit Drenthe... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 04:28

Eclipse is toch zo wijs!! :))
Hij is zo onder de man toch wel heel gaaf hoor Jasja!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Re: Filmpje Eclipse onder DE man uit Drenthe... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 08:22

Dé man uit Drenthe?! >;)

Ziet er goed uit hoor, lekker ontspannen! +:)+
Ik vind Jan altijd een fijne, rustige ruiter om naar te kijken! Jammer dat hij niet meer zoveel showt!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-10 08:32

XoNo schreef:
man uit Drenthe?! >;)

Ziet er goed uit hoor, lekker ontspannen! +:)+
Ik vind Jan altijd een fijne, rustige ruiter om naar te kijken! Jammer dat hij niet meer zoveel showt!


:j Jan dé man die alles kan :D . Hij heeft trouwens weer 2 erg leuke jonge paarden (een hele knappe gekocht in de US of A) dus ik vermoed zomaar dat hij wel weer in de showring gaat verschijnen... :D

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:59

Zo! Dat ziet er nog eens ontspannen en professioneel uit zeg. Vaak ben ik huiverig voor dit soort filmpjes van paarden 'in training', je ziet toch vaak dingen die je niet wilt zien zal maar zeggen. Maar dit is echt super zeg. En je paard heeft een enorm lieve uitstraling. Ik HOU van zulk soort lieve, ontspannen, luisterende oortjes :D

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-10 12:16

Roosje1987 schreef:
Zo! Dat ziet er nog eens ontspannen en professioneel uit zeg. Vaak ben ik huiverig voor dit soort filmpjes van paarden 'in training', je ziet toch vaak dingen die je niet wilt zien zal maar zeggen. Maar dit is echt super zeg. En je paard heeft een enorm lieve uitstraling. Ik HOU van zulk soort lieve, ontspannen, luisterende oortjes :D


Leuke reactie Roos, dat is een heel leuk kompliment voor Jan :) . Ook een zeer verdiend kompliment imho, ik ben echt een zeikerd met mijn paardjes, maar Jan (en zijn -en mijn :D - vriendin) vertrouw ik echt volkomen (hij mag ook met Eclipse het bos in, en dat zegt heel wat uit mijn mond). Ik heb zelden zo'n fijne, rustige en eerlijke ruiter meegemaakt en wrijf echt in mijn handjes dat ik hem heb leren kennen. Als mens is hij al even sympathiek, dus nog blijer ben ik dat mijn vriendin hem heeft leren kennen :D .

Eclipse is trouwens nog liever dan hij er uit ziet (hij is de plaatselijke stalknuffel := ), ik heb het echt getroffen met mijn eigen fokproductje <3 .

woldhoeve

Berichten: 1819
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Foxwolde

Re: Filmpje Eclipse onder DE man uit Drenthe... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:25

Wow dat gaat fijn zeg!
Jan is een leuke vent, met een eerlijke manier van rijden. Kunnen vele ruiters / trainers een voorbeeld aan nemen.
Doe hem de groeten maar :D

NessaX

Berichten: 3080
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: België

Re: Filmpje Eclipse onder DE man uit Drenthe... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:56

Ziet er heel ontspannen uit. :D Binnenkort een filmpje van jou ;)

Na 18 jaar...eindelijk een eigen paard! *\o/*
Fotoshoots voor dieren en mensen Ieva Fotografie

Krista

Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Filmpje Eclipse onder DE man uit Drenthe... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:09

Super hoor, wat een rust! Fijn om zo'n filmpje te zien!

DPS :o? D: ik snap de vraag niet -:)
STAR*K Western Riding ..... STAR*K Graphic Design
You don't scare me... I ride an Arabian // If a cowgirl wakes up in the morning & nothing hurts, she's probably dead

Wranglerbutt

Berichten: 10369
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:41

Dat ziet er heerlijk ontspannen uit +:)+
Je paard heeft ook een fijne galop zo te zien!

storrum

Berichten: 2157
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:58

Even wat tegengas.... ;)
Als ik het goed zie wordt dit paard met shanks gereden, en dan vind IK het er weer niet zo ontspannen uitzien...
Ik zie geen enkele keer dat het paard losgelaten wordt, met een shankbit rijdt je normaliter op 1 hand. Dan wordt ook verwacht dat het paard inmiddels op eigen benen kan lopen toch?
Dat je hem loslaat om te kijken hoe hij reageert en hem dan tijdelijk weer oppakt omdat zijn frame nog niet korrekt is kan ik me indenken.
Maar dat zie ik hier absoluut niet gebeuren..... ik zie een paard rondgalopperen dat kontinu - door de ruiters handen - in frame gehouden wordt.

Dus mijn vraag is, wáár zien jullie die ontspanning die ik blijkbaar niet zie ? Ik moet zeggen het is een wazig filmpje, dus misschien zie ik dingen niet of wel die jullie dan weer wel of niet zien... :D

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-10 20:49

Dit was de eerste keer dat hij met shanks gereden werd (ik moet heel eerlijk toegeven dat mijn eigen hoofdstel uit elkaar was gehaald -waarom is me een kompleet raadsel aangezien ik zelf helemaal niet rijd- en dat ik deze niet in elkaar kon zetten omdat ik niet alle onderdelen had...dat moet ik voor de volgende x wel even regelen natuurlijk). Wellicht was het ook even wennen voor Eclipse om met een ander bit te worden gereden. Het live beeld was zeer ontspannen, ik heb Eclipse ook wel eens met spanning zien lopen, maar dat gaf echt een heel ander beeld. Dan gaat hij krabbelen en loopt hij niet in een stabiel tempo / ritme etc.

Maar goed, dat kan ik natuurlijk makkelijk zeggen, ik kan het alleen niet laten zien :D . Maar ik ken mijn paardje wel goed genoeg om ontspanning in hem te herkennen. Mijn vertrouwen in deze ruiter is dusdanig groot dat ik ook zeker weet dat de dingen die hij doet een goede reden hebben (ik zal eens vragen of hij aanvulling heeft op mijn post :) ).

Ik zal ook eens proberen een filmpje te maken met een betere camera :) .

artist

Berichten: 35
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:13

Vikky, natuurlijk meteen even jouw/Jan's filmpje (Jan inderdaad een hele hele nette ruiter!!!) gekeken, inderdaad jammer dat het zo wazig is, verder ziet het er prima uit!! Doe Jan maar de groeten (Francis/buckskin hengst/Braam quarterhorses, dan weet ie het misschien nog wel).
:wave: :wave:

Sixey
Berichten: 73
Geregistreerd: 18-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:42

storrum schreef:
Even wat tegengas.... ;)
Als ik het goed zie wordt dit paard met shanks gereden, en dan vind IK het er weer niet zo ontspannen uitzien...
Ik zie geen enkele keer dat het paard losgelaten wordt, met een shankbit rijdt je normaliter op 1 hand. Dan wordt ook verwacht dat het paard inmiddels op eigen benen kan lopen toch?
Dat je hem loslaat om te kijken hoe hij reageert en hem dan tijdelijk weer oppakt omdat zijn frame nog niet korrekt is kan ik me indenken.
Maar dat zie ik hier absoluut niet gebeuren..... ik zie een paard rondgalopperen dat kontinu - door de ruiters handen - in frame gehouden wordt.

Dus mijn vraag is, wáár zien jullie die ontspanning die ik blijkbaar niet zie ? Ik moet zeggen het is een wazig filmpje, dus misschien zie ik dingen niet of wel die jullie dan weer wel of niet zien... :D


Ik zie niet anders dan dat hij het paard loslaat zodra het kan. Het paard wordt continue gecorrigeerd waar nodig op een vriendelijke manier. Het paard valt hierdoor geen enkel moment uit elkaar en loopt precies waar hij moet lopen en wordt wel degelijk losgelaten op het moment dat het kan. Ik denk inderdaad dat het ook misschien lastig is te zien op het filmpje. Ook seniorenpaarden worden nog steeds gecorrigeerd, maar dan zal minder nodig zijn dat met dit paard nog. Het is niet zo dat als je met een shank of correctional rijdt, je dan standaard met 1 hand rijdt. Integendeel, showen doe je met 1 hand, trainen kun je met 1 hand, maar corrigeren gaat makkelijker met 2 handen, dus train je vaak met 2 handen. Ik ben vaak naar de grote reining shows in Amerika geweest en zie niets anders in de inrijhallen.

Uriah

Berichten: 1677
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: beilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:25

wat heerlijk om een paard op zn beste moment van zn leven aan het 'werk'te zetten echt super zie je niet vaak! +:)+

en ff een vraagje beleerd deze meneer ook paarden?

Kinkie je was mn alles R.I.P lieve clown [IM] Dag lief vriendje van me.

thillie
Berichten: 705
Geregistreerd: 04-01-08

Re: Filmpje Eclipse onder DE man uit Drenthe... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:55

leuk filmpje. Ik vindt het er ook heel vriendelijk uitzien. En ja dat gezeur altijd over wel of niet shanks en dan wel of niet op 1 of 2 handen. Ik zie niet in hoe je moet corrigeren op 1 hand. Dus mischien uitleg??

I'm a cowgirl on a quarter horse i ride
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 09:52

thillie schreef:
leuk filmpje. Ik vindt het er ook heel vriendelijk uitzien. En ja dat gezeur altijd over wel of niet shanks en dan wel of niet op 1 of 2 handen. Ik zie niet in hoe je moet corrigeren op 1 hand. Dus mischien uitleg??


Gewoon een flinke jengel aan die shanks geven...Gebeurt genoeg. Helaas :(

storrum schreef:
Even wat tegengas.... ;)
Als ik het goed zie wordt dit paard met shanks gereden, en dan vind IK het er weer niet zo ontspannen uitzien...
Ik zie geen enkele keer dat het paard losgelaten wordt, met een shankbit rijdt je normaliter op 1 hand. Dan wordt ook verwacht dat het paard inmiddels op eigen benen kan lopen toch?
Dat je hem loslaat om te kijken hoe hij reageert en hem dan tijdelijk weer oppakt omdat zijn frame nog niet korrekt is kan ik me indenken.
Maar dat zie ik hier absoluut niet gebeuren..... ik zie een paard rondgalopperen dat kontinu - door de ruiters handen - in frame gehouden wordt.

Dus mijn vraag is, wáár zien jullie die ontspanning die ik blijkbaar niet zie ? Ik moet zeggen het is een wazig filmpje, dus misschien zie ik dingen niet of wel die jullie dan weer wel of niet zien... :D


Daar heb je een punt. Al blijf ik erbij dat ik liever dit rustige beeld zie dan zoals hierboven genoemd het gejengel aan die shanks. Natuurlijk zijn er ook nog tussenwegen, maar even om een voorbeeld te geven. Ik ben het met je opmerkingen eens, maar ik vind het er wel heel rustig uit zien. Paard moet hard werken, maar het is voor hem duidelijk wat hij moet doen.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-10 10:08

Het paard wordt idd wel gewerkt en gecorrigeerd, maar dat heeft natuurlijk wel een hele goede reden. Met de juiste 'ondersteuning' leert het paard om zijn lichaam correct te gebruiken tijdens het werken, waardoor lichamelijke problemen voorkomen kunnen worden. Wanneer je dit (ondanks zijn leeftijd dus vrij groene) paard uit elkaar gevallen zou laten lopen, zou dat zijn rug en derhalve ook de ontspanning imo niet ten goede komen :n .

Ik zal eens vragen of ik misschien een filmpje mag plaatsen van een paard dat een stuk verder in de training is bij dezelfde ruiter, dan is denk ik goed te zien waar deze training toe leidt :) .

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-10 10:53

Ik heb een filmpje gekregen van dezelfde ruiter op een paard van 4,5 dat op het moment van het filmen iets langer in training was :) . Hier streven we ook naar toe met Eclipse... :)



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 3 bezoekers