De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Manifesto

Berichten: 373
Geregistreerd: 24-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:50

Hoi allemaal, mijn freemax short buffel 16” fork 5 ligt al ruim een jaar op zolder na verkoop paard. Hij is eind 2016 gekocht en dus amper gebruikt. Er zitten ook edges bij, en evt een Equine featherflex memory foam singel.
Met pijn in mijn hart overweeg ik hem te verkopen, als iemand echt geïnteresseerd is. Let me know per PB.
(€ 800,- incl edges en singel)

The wind of heaven is that wich blows between a horse's ears.


Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 09:20

Manifesto schreef:
Hoi allemaal, mijn freemax short buffel 16” fork 5 ligt al ruim een jaar op zolder na verkoop paard. Hij is eind 2016 gekocht en dus amper gebruikt. Er zitten ook edges bij, en evt een Equine featherflex memory foam singel.
Met pijn in mijn hart overweeg ik hem te verkopen, als iemand echt geïnteresseerd is. Let me know per PB.
(€ 800,- incl edges en singel)

Is het een short of de andere ?

Manifesto

Berichten: 373
Geregistreerd: 24-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 10:20

Marlis schreef:
Manifesto schreef:
Hoi allemaal, mijn freemax short buffel 16” fork 5 ligt al ruim een jaar op zolder na verkoop paard. Hij is eind 2016 gekocht en dus amper gebruikt. Er zitten ook edges bij, en evt een Equine featherflex memory foam singel.
Met pijn in mijn hart overweeg ik hem te verkopen, als iemand echt geïnteresseerd is. Let me know per PB.
(€ 800,- incl edges en singel)

Is het een short of de andere ?


Short, dat staat erbij :-)

The wind of heaven is that wich blows between a horse's ears.

Irene793
Berichten: 267
Geregistreerd: 04-08-17

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 20:40


Induna

Berichten: 702
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 09:58

Irene793 schreef:
Hoi allemaal, ik ben van plan een Freemax Short te kopen. Ik heb nu twee verschillende pads op het oog. Welke raden jullie me aan qua formaat en kwaliteit?
EDIX Tiamo Tequiro
https://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-5 ... mple-sale/
of
Grandeur Roundskirt
https://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-5 ... t-gemaakt/


Ik vind beide pads persoonlijk niet geschikt. Ze zijn veelste dun, en dan maar met 1 inlagen der in. Ik vraag me ook af of ze geheel onder het zadel passen (je moet ook wat ruimte overhouden).
Op de side van kifrahorse staan veel pads (en foto's van pads onder de freemax, erg handig!).

Kom je ook in onze FB groep? Boomloos/ bitloos etc

https://www.facebook.com/groups/3490688437692790/?ref=share

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:44

kifrapad! Afbeelding

Ollytje
Berichten: 478
Geregistreerd: 16-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:18

Mezelf goed verwend met een paars Kifrapad en een paarse lamsvacht seatsaver...er komen nog paarse concho's voor op het hoofdstel...Heerlijk ff Penny...

Afbeelding

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 08:37

Leuk :D

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 08:38

Irene793 schreef:
Hoi allemaal, ik ben van plan een Freemax Short te kopen. Ik heb nu twee verschillende pads op het oog. Welke raden jullie me aan qua formaat en kwaliteit?
EDIX Tiamo Tequiro
https://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-5 ... mple-sale/
of
Grandeur Roundskirt
https://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-5 ... t-gemaakt/


Ik zou voor een grandeur gaan..Echt hele degelijke kwaliteit en stevig en mooi gevormd..

www.paardweerinbalans.com
boomloze zadelpasservice
Acupressuur en (chinese) kruiden
Jaaropleiding Acupressuur paard (en hond)

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:09

mooie paarse set! denk dat ik turquoise nog ga bestellen of oranje

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 18:44

Dit is misschien een hele stomme vraag maar ik ben al een tijdje echt verliefd op dit type zadel... Alleen heb ik nog geen eigen paard.
Nu zie ik het zadel van Manifesto hier op de boktmarkt staan en jeukt het toch wel heel erg. Is het een goed idee zo'n zadel 'alvast' te hebben, omdat het toch aan te passen is?

(Help me asjeblieft uit deze illusie, eigenlijk weet ik dondersgoed dat je éérst een paard koopt, dán het zadel)

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 18:50

Maddoxx schreef:
Dit is misschien een hele stomme vraag maar ik ben al een tijdje echt verliefd op dit type zadel... Alleen heb ik nog geen eigen paard.
Nu zie ik het zadel van Manifesto hier op de boktmarkt staan en jeukt het toch wel heel erg. Is het een goed idee zo'n zadel 'alvast' te hebben, omdat het toch aan te passen is?

(Help me asjeblieft uit deze illusie, eigenlijk weet ik dondersgoed dat je éérst een paard koopt, dán het zadel)


Op een zadelbok staat hij vast ook heel mooi in je woonkamer _O-
Of gewoon een paard kopen wat onder je zadel past ;-)

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 19:19

_O-

Helaas ben ik ook best wel van de Ijscos. Denk niet dat dit zadel daarvoor geschikt is?

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 19:22

Maddoxx schreef:
_O-

Helaas ben ik ook best wel van de Ijscos. Denk niet dat dit zadel daarvoor geschikt is?


Ligt aan je Ijsco, heb meerdere IJsco's met een Freemax of Silverado zien lopen.

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 19:25

Ik probeer mezelf te overtuigen het niet te doen hé _O-

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Tinkermuts

Berichten: 9379
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 05:24

M'n prachtige kifra pad binnen. Let niet op m'n gezicht, trek nogal snel rare bekken.

Afbeelding

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 07:55

Maddoxx: Ik zou het niet doen. Het zadel past op veel paarden, maar niet op alle paarden. Plus dat jij er ook maar net lekker in moet zitten. Ik zou dus toch echt wachten tot je een paard hebt en dan de zadelpasservice laten komen met meerdere merken zadels. Dan weet je wat er bij je paard past en bij jou. Maar ik snap de verleiding heel goed :D

Ik ga mijn Kifrapad verkopen. Ik vind het een onwijs fijne pad, maar helaas denkt mijn haflinger daar anders over en loopt hij een stuk fijner onder de Lakota pad :x
Het is een blauwe en hooguit een stuk of 10x gebruikt. Mocht iemand interesse hebben....
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Em_

Berichten: 2174
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 07:59

Amanda schreef:
Maddoxx: Ik zou het niet doen. Het zadel past op veel paarden, maar niet op alle paarden. Plus dat jij er ook maar net lekker in moet zitten. Ik zou dus toch echt wachten tot je een paard hebt en dan de zadelpasservice laten komen met meerdere merken zadels. Dan weet je wat er bij je paard past en bij jou. Maar ik snap de verleiding heel goed :D

Ik ga mijn Kifrapad verkopen. Ik vind het een onwijs fijne pad, maar helaas denkt mijn haflinger daar anders over en loopt hij een stuk fijner onder de Lakota pad :x
Het is een blauwe en hooguit een stuk of 10x gebruikt. Mocht iemand interesse hebben....
[ Afbeelding ]


Oeh, mooie pad! Misschien heb ik interesse. Ik heb volgende week een pasconsult bij Kitty, en als ik een Freemax neem dan wil ik natuurlijk ook een leuke pad :D
Mocht niemand me voor zijn tot die tijd, wil je hem dan bewaren? :)

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 08:03

Ja hoor. Hij staat niet actief te koop. En moet 'm nog even afspoelen, en duurt nu wel even voor hij droog is haha. Dus voorlopig is hij er nog wel.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 09:01

amanda heb je pb gestuurd heb ook veel interesse

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 09:01

mooie tinkermuts!

Tinkermuts

Berichten: 9379
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 09:55

Thanks, paard liep er gelijk ook heel fijn onder


Eveyy

Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 10:58

Amanda schreef:
Maddoxx: Ik zou het niet doen. Het zadel past op veel paarden, maar niet op alle paarden. Plus dat jij er ook maar net lekker in moet zitten. Ik zou dus toch echt wachten tot je een paard hebt en dan de zadelpasservice laten komen met meerdere merken zadels. Dan weet je wat er bij je paard past en bij jou. Maar ik snap de verleiding heel goed :D

Ik ga mijn Kifrapad verkopen. Ik vind het een onwijs fijne pad, maar helaas denkt mijn haflinger daar anders over en loopt hij een stuk fijner onder de Lakota pad :x
Het is een blauwe en hooguit een stuk of 10x gebruikt. Mocht iemand interesse hebben....
[ Afbeelding ]


Nu baal ik wel een beetje dat ik je de royal blue heb aangepraat!
Die heb ik al :')

Whatever works

Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 08:53

Mijn oog is gevallen op de freemax, wat een prachtige zadels zijn dit!
Had op mijn vorige paard een boomloos western van am reitsport en die was heerlijk. Lag helaas niet goed op mijn huidige paard. Nu heb ik een ghost barocco. Ook heel mooi en rijd ook heerlijk, maar ik mis het western.. barefoot valt af, dat schuift alle kanten uit en zit veel te breed.
Maar ik heb dus een tafelmodel had, gok dat ze een fork 7 nodig heeft.
Zelf zou ik een 15 inch mogen.
Nu zie ik dat Ella en Kitty geen zadels in die maten hebben om te passen.
Zou dan liever tweedehands kopen en een nieuwe fork erin.
Tevens is een pasconsult niet zo evident, woon in België richting Maastricht en dan wordt dat een erg duur grapje, terwijl ik dan nog niet kan testen hoe een passend zadel ligt.

Don't Worry, Don't cry, Drink Vodka and fly

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:29

in België zijn geen pasconsulten?

freemax bevalt voor mijn tinker echt super!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers