Footworkdunitgreat - een dagje training

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Footworkdunitgreat - een dagje training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-18 19:19

De wedstrijden komen er weer aan!

Dus we zijn weer lekker aan het trainen, nu is daar afgelopen week ivm het weer niet heel veel van terecht gekomen, maar we hadden vandaag de mogelijkheid! Dus mams weer even de camera in d'r handen gestopt en lekker gaan rijden :)

Grace gaat top, gisteren wat met balkjes geoefend voor de trail, binnenkort weer een reininglesje meepakken en vandaag wat gewerkt aan het ontspannen in dr bovenlijn, zijgangen en buiging. Tussendoor ook een paar keer op 1 hand gepakt en hierin geoefend op het scherper maken in reactie op neck-rein.

Ik vind het heerlijk om lekker veelzijdig bezig te zijn, we zijn dan ook de ene dag met een stukje horsemanship bezig en de volgende dag leg ik weer een berg balken in de bak :D

De eerste wedstrijd staat op 2 september gepland en ik heb er in ieder geval heel veel zin in *\o/*

Na het serieuze bakwerk doen wij vaak nog een rondje om stal, daar loopt een baan met bruggetje en waterbak. Grace (en ik) vind het heerlijk om daar d'r beentjes nog even te strekken en daarna lekker uit te stappen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En zoals ik hierboven ook al aangaf, we houden van die baan *D *D

Afbeelding



Tot de volgende keer maar weer :):) :):)


xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 19:47

Yenni schreef:
Wauw! Prachtige combi zijn jullie! Gaaf paard heb je! Volgens mij sta je op een geweldige stal waar je veel mogelijkheden hebt! Ik snap dat je die baan erg leuk vind! Lijkt me heerlijk om lekker op te galloperen

Dankjewel! :D Jaa de stal is geweldig, alles klopt, je paard mag wanneer je wilt in het land/paddock en alle faciliteiten die ik kan dromen (op een reiningbodem na) zijn in perfecte staat aanwezig *\o/*


My_Little_P schreef:
Je hebt m lekker aan het lopen!

Jouw zadel lijkt wel heuuuul veul op dat van mij haha, Bob's custom?

Dankjewel :D We zijn echt onwijs naar elkaar gegroeid de afgelopen periode dus dat is leuk om te horen :D

Nee dit is een Ranchman :) Heb ik destijd helemaal op Grace d'r rug laten ontwerpen (koste een vermogen, duurde een eeuwigheid voor t er was maar nu weet ik zeker dat het altijd goed zal liggen :D)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-18 19:12

Fotsy schreef:
Leuk je met je andere paard te zien.

Wat loopt ze mooi zeg. Prachtigom te zien.


Dankjewel :D Ik hoop dat met Joy over 2 jaar ook bereikt te hebben :D


xLaraaj schreef:
Wat loopt ze goed! prachtig om te zien.

Ben je de enigste westernruiter op stal of niet?
Vroeg mij nu ook af: was je vroeger een klassieke ruiter of niet? ik dacht mij te herinneren van wel maar daar zie je helemaal niets van, wat bij mij wel het geval is. Zo rij ik beter op 1 hand dan op 2 .. :+


Thanks voor het compliment! *\o/* Ja inmiddels wel, er stond 1 western gereden KWPNer maar die hebben ze de afgelopen periode omgeschoold naar het engelse rijden. :)

Ja ik ben begonnen als 1 jaar oud meisje op een springpaard bij m'n moeder voorop, daarna tot ongeveer mijn 15e KWPNers en een gave Engelse volbloed gehad waar ik veel dressuurmatig mee deed. En daarna aangestoken (dmv verzorgpaarden waar toen ook mijn eerste western paardje Mea tussen bleek te zitten) in de westernwereld, sinds 2 jaartjes pak ik ook de reining erbij omdat Grace daar veel aanleg voor heeft, maar door de jaren heen ben ik meer ervaren in de andere onderdelen en is de reining nog hier en daar nieuw voor me. :D

Deze heb ik vanaf bij mn moeder voorop tot m'n 11e gehad, een Ramiro Z merrie, 21 jaar oud geworden :) Als je deze op een picknickbank afstuurde was t enige wat je moest doen een pluk manen vastpakken, dat paard zeilde werkelijk overal keurig overheen :Y) En opstappen? geen probleem, je zegt ho, klimt bovenop t hek (dat witte hek wat je erachter ziet) en dan kwam ik net met mn voet bij de beugel :')

Afbeelding

En tussendoor heb ik nog vanalles engels gereden :)

Afbeelding


Cowgirl83 schreef:
Knap paard, en je hebt ze echt mooi aan het lopen!

Wat ik mij afvraag, ik begrijp dat je reining start, maar op stal geen reining bodem hebt en dus je manoeuvres daar niet echt kan trainen. Neem je dan tijdens je trainingen op stal wel specifieke oefeningen mee om toch reininggericht te trainen (als voorbereiding van je reininglessen?) . Werk je bv. aan extra soepelheid om de spin te verbeteren, en op welke manier? Ik heb op stal ook geen ideale reiningbodem ter beschikking, en ben altijd op zoek naar andere basisoefeningen om te doen waarvan ik dan achteraf in de manoeuvres de vruchten van pluk.


Dankjewel *\o/* Ja ik vraag mijn instructeur ook altijd om wat oefeningen die ik thuis kan doen, zo heb ik nog wel eens wat moeite met opbouwen en gaan we dan van versnelling 1 naar versnelling 5. Veel oefen ik dat op de baan want dat is ideaal om te voelen hoe je goed kunt opbouwen en afbouwen.

Verder vooral veel aan het oefenen op het zo stil mogelijk sturen wat natuurlijk bij de reining flink beoordeeld wordt en de volte's zijn ideaal om te oefenen in de grote bakken hier, volte's rij ik dan overal zodat Grace niet voor zichzelf gaat denken haha. :)

Kwa buiging begin ik altijd met inbuigen beide kanten, achterhand naar buiten vragen, achterhand naar binnen, contrastelling (contragalop) en verder neem ik veel zijgangen mee om d'r voorhand soepeler te maken :)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-18 07:27

xLaraaj schreef:
Zo leuk om te zien. Je ziet er helemaal niets meer van!


Ja eigenlijk best grappig idd om het 'verschil' te zien :D

Haha toch merk ik in mn stops dat ik het nog heeeel gek vind om mn benen naar voren te gooien en echt te gaan zitten :P Zal nog wel ergens met de dressuur te maken hebben :Y)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 15:39

Abso_Beauty schreef:
Zit er goed uit! Het verschil is wel grappig.

Dankjewel :D :D


xXutopiaXx schreef:
Wat is het toch een gaaf paard!!! <3
Zo leuk om te zien trouwens dat je ook een Ramiro Z hebt gehad, mijn KWPN'er is er ook een van Ramiro Z haha en ik zie een duidelijke gelijkenis :P

Maar Grace is helemaal knap :+:

Haha onwijs bedankt :D Ja die Ramiro merrie was gaaf hoor, ook nog een hoop veulentjes uit gefokt, je blijft toch altijd zien dat het ramiro's zijn :) Daarna ook nog een Zuidhorn merrie gehad, was ook een plaatje maar wel flink sensibel :)


Fotsy schreef:
Mag ik trouwens ook opmerken hoe knap ik het van je vindt dat je met cap rijdt.
Zo een mooi voorbeeld voor onze kinderen +:)+

Valt me zelfs op dat je het op wedstrijd ook meer en meer ziet vooral onder de jeugd, vroeger zag je dit nooit. Goeie evolutie.

die foto's van vroeger zijn geweldig leuk. Wat vind je dan nu het leukste? western waarschijnlijk :o
ik heb alleen maar western gereden dus kan niet vergelijken.


Haha daar plaats ik gelijk een kanttekening aan, het is verplicht bij ons op stal haha :)
Nou rij ik buiten eigenlijk ook altijd met cap, 2 jaar terug wilde ik nog wel eens even zonder opstappen maar toen ben ik op de veluwe met Grace over de kop geslagen en sinds dien heb ik hem altijd (muv wedstrijden) op :) Op wedstrijden vind ik het op de een of andere manier gewoon om een hoed op te zetten, beetje aparte beredenering maarja :Y) :+

Hmm lastig! Ik vind een goed dressuur of springpaard nog steeds heel erg leuk om te zien, maar om te rijden vind ik het western toch wel veel fijner, de indruk die ik bij western heb gekregen is veel relaxter (ook op wedstrijden) en dat heb ik toch wel nodig denk ik. En ik moet eerlijk bekennen dat ik het onwijs coole van Quarters wel gaaf vind, in het begin zat ik nog te wachten tot ik achterstevoren stond (wat bij de laatste kwpner vrij regelmatig van alles gebeurde buiten) en dat gebeurt maar niet bij de Quarters die ik heb gereden dus vind het ook een stuk meer ontspannen rijden :D :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers