Rodeo, USA

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 12:56

Wauw! Zeker de helft van de foto's zijn vol in actie, en ik zie daar ook heel erg gefocusde paarden tussen. Bijvoorbeeld die schimmel die die Penn uit stormt, of de twee paarden tussen de barrels.

Echt hele gave platen, en dat met kunstlicht!

Ik heb rodeos mee mogen maken en was verbaasd van de eagerness to work bij bijna alle dieren en het vakmanschap van de mensen. En ja, het gaat er best ruig aan toe soms....

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....


Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 20:25

DezeNaam schreef:
Om ook nog niet te spreken van de foto met het kalfje, die dieren worden op volle snelheid plots stil getrokken met een lasso rond de nek... Ja, echt diervriendelijk...


Ik dacht je mening te delen tot ik zag hoe een stierkalf zich liet omgooien en met de pootjes omhoog vastbinden.
Hij stond hierna op, liet zich even kort aaien, schudde zich uit en liep vervolgens op een drafje naar zijn Penn. Dat was zijn enige taak voor die dag. En hij wist wat hij moest doen... Hij wist het....

Het is nooit diervriendelijk om vol in actie te gaan en daarbij je dier te moeten afremmen, omtrekken of te gebruiken voor spel en wedstrijd.
Wat me opviel aan deze high action sport, was dat dieren er vrijwel allemaal gezond en fit bijstond en vol will to work zaten. Ik zie in de meeste foto's geen angst maar concentratie en werklust.

Werk dat nog vrij dicht staat bij het ooit oorspronkelijk doel als werkpaard op een ranch. En waar horsemanship je brood is. Nu is het ook sport, en vermaak. Evenals het paardenrennen, de spring, men marathons en de rustigere dressuur.

Er zijn ook echt wel te hardhandige lieden tussen daar in North America. En onnodig leed komt ook echt voor.. Commercie en ouderwetse denkwijzen etc.

Maar het algemeen beeld, dat heb ik echt bijgesteld na het zien van dit werk en deze sport.

Oordelen kan eigenlijk niet... Het is namelijk niet zwart of wit...

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers