De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:29

Als je bij Ella dit zadel probeert, kan je het dan daarna wel bij kifra testen?

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:33

Anoniem schreef:
Als je bij Ella dit zadel probeert, kan je het dan daarna wel bij kifra testen?

Waarom zou dat niet kunnen? Wat nog wel iets is om te onthouden: wanneer je bij Ella een pasconsult hebt gehad en daarna een nieuw zadel bestelt, dan krijg je (uit mijn hoofd 50 euro) korting. Ik weet niet hoe dat zit als je ook nog eerst een zadel wil testen, maar dat kan je beter aan Kitty zelf vragen :D

Anoniem

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:37

Oh. T zadel staat hoog op m’n kwijl lijstje maar eerst maar eens passen haha..
Ik meende dat kitty alleen laat testen als je t zadel gepast hebt, maar vroeg me af of dat dan ook voor Ella geldt ( dus als je m door haar laat passen).

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:48

Ja dan geldt het ook, moet je gewoon dan even bij Kitty aangeven dat Ella het gepast heeft.

lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 23:00

Ik heb voorheen met een barefoot zadel gereden. Ik die erg lange buitenritten en dit zadel zorgde toch uiteindelijk voor drukplekken.. daarnaast heeft mijn paard een weke rug hier ben ik hard mee bezig om de buikspieren sterker te krijgen.

Ik rij nu dus alweer 2 jaar met een boomzadel (crates westernzadel) fijn zadel en vrije zit (ik hou niet van westernzadels die je in een 'lazy' houding drukken, ik moet een beetje vrijheid hebben) en door de boom naar mijn idee ook een goede drukverdeling
maar.....
Ik vind een boom westernzadel toch wel erg zwaar, zeker ivm zijn gevoelige rug en zeker nu ik met hem in training ben, veranderd zijn rug continu. Even op internet gaan zoeken naar een lichter en aanpasbaar alternatief en kwam ik dus ook uit bij de zadels van kifra.

Ziet er voor mij erg goed uit , zijn deze zadels inderdaad lichter dan een doorgaans boom westernzadel?
Zijn ze ook geschikt voor lange ritten (+3 uur) en iemand ervaring hiermee?
En is het geschikt voor een paard met zwakke rug ivm de drukverdeling?
En hoe zit het qua houding? Sommige lijken op de foto iets een 'lady seat' te hebben (dat de voorkant iets omhoog loopt) daarmee lijkt het dat je bekken naar achteren gedrukt wordt, is dat ook zo?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen! Vooral met gewicht, drukverdeling en lange ritten

Ps ikzelf weeg 64 kg

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 23:14

Zijn prima voor lange ritten. Wij rijden alleen maar buiten en vaak lange afstanden. Heb er vorige week de Eper Paarden4daagse mee gereden waaronder een rit van 5,5 uur en nergens last van gehad terwijl ik vorig jaar met mijn Barefoot toch wel blij was als we de pauzeplek bereikt hadden om even af te kunnen stappen :) Het is echt een heerlijk zadel, ben er super blij mee!

Eveyy

Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 23:37

Vandaag mijn nieuwe Freemax binnen gehad! Na 2 jaar met de buffel gereden te hebben heb ik dan nu de prachtige cow versie
<3

@lissie_zigor, ze zijn idd lichter dan boomwesterzadels, zeker de buffel, de cow is iets zwaarder. Alle info staat op de website van Kifrahorse. Zolang je de juiste pad gebruikt is de drukverdeling top naar mijn ervaring. Voor lange ritten zijn ze heerlijk en de zit vind ik heel vrij
*\o/*

Afbeelding
Afbeelding

En nu inrijden.. oef
-O-
Maar wat issie moooooi!!

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 23:42

wauw eveyy mooi hoor ik heb de buffel, em morgen de donker roze pad erbij van kifra.. nu tzt nog een andere of langere singel welke gebruik jij?

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 06:56

Mooi Evyy!

Lissie, ik sluit mij aan bij Jetske, ik heb namelijk dezelfde ervaring. Ik gebruik hem nu al bijna 2 jaar en ben super tevreden. Ook ik heb ritten van meer dan 5 uur gemaakt en nergens last van gehad en mijn paard ook niet. Ik vind het zadel geen gedwongen zit geven. Ik zou zeggen, test er gewoon 1 via Kitty of Ella, want wat voor de ene combinatie werkt, werkt voor een ander weer niet. Het ligt ook erg aan de pad en singel, bij ons werkt het zadel het fijnst met een kifrapad en fra singel.

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 08:47

mooi evy!!
heb zelf ook de cow nieuw gekocht en moet zeggen dat hij best wel snel gaat vormen!

het is zoals nanda verteld ,verschillend per combinatie ik had een tijd geleden de buffel tweedehands gekocht en daar kreeg ik vreselijk last van pijntjes....
zadel verkocht en tijdje ander zadel gereden, maar freemax bleef me trekken, dus een nieuwe cow gekocht en daar heb ik helemaal nergens last van! paardlief loopt er ook goed onder, maar dat deed die onder de buffel ook. dat zal wel aan mijzelf gelegen hebben, dat hij anders ingereden was of weet ik het! ik ben blij met mijn huidige koe zadel!!

ik rijd met een fra singel en een csf pad daar zitten soort van vaste inlagen in verwerkt *dat kan op mijn paard aangezien hij een redelijk verzonken ruggengraat heeft*, kifra ligt er ook goed onder !

Afbeelding

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 08:50

Erg mooi Eveyy :~ Zeker met die schaap singel erbij :j

Lissie_zigor: als ik naar je oude berichten kijk dan kan ik niet echt een duidelijke oorzaak vinden van de drukplekken waar je het over hebt, en ook geen foto of iets dat een beetje beeld kan geven. Ik lees alleen dat je een oudere Barefoot zonder VPS had, daaronder met 2 verschillende pads hebt gereden wel / niet met Heavy Duty inlages, en dat de drukplek aan 1 kant aan de achterkant van het zadel zat en dat je je afvraagt of het kan komen van scheef zitten en dat je paard een holle rug heeft.

Heb je niet toevallig nog ergens een foto waar de plek op zichtbaar is? Dat denkt ook beter mee voor bvb. Kitty qua advies over of een Freemax een goede kanshebber is :)

Als de plek eigenlijk een schuurplek was dan is dat goed om te weten, of als de plek ontstond doordat je op 1 of andere manier teveel op de cantle kwam te zitten...dat soort dingen.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:16

Prachti Eveyy! Die pad ook. Die wil ik ook. Mooi kleurtje!

Lissie: hij is niet super licht, maar wel lichter dan een boomzadel. Ik heb er alu beugels aan hangen die 'm wat zwaarder maken. Ik maak ook vaak langere ritten van +3 uur en dat zit prima!

Kitty is woensdag geweest en zadel past gewoon *\o/*
Jim kreeg witte plekken. Dat had hij al eens van een boomzadel gehad, voor ik de Freemax kocht. Dus ik schoot in paniek. Maar er is niks geks te voelen, dus dat is mooi.
Gelijk even met pads gepast. De gewone Kifra past er heel mooi onder, dus dat wordt even sparen, maar die komt er wel.
Even kijken of het er 1 wordt met die kleine inlage vlakken omdat hij wat ongelijk bespierd is of een gewone. Die met vlakken komen ook in kleurtjes O:)

Eveyy

Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:16

Thnx allemaal! Ben ook heel blij met de combi!

Ik gebruik een simpele singel met syntethisch schapenvacht van Arthurs Westernstore, borstel hem goed op na gebruik en elk half jaar/drie kwart jaar ofzo koop ik een nieuwe, dan is hij aardig op. Ze zijn maar €30,- dus dan is dat wel te doen.

Van pads blijf ik bij de Kifrapds, vind ik zo fijn. Dit is de Royal Blue.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 08:47

Ik twijfel tussen de Royal blue en de Navy blue. Maar moet wel deze week bestellen, want heb nu eigenlijk geen fijne pad om te rijden. De Diamond wool is net te dik (kan wel, maar idee is toch niet helemaal lekker), de kifra budget gescheurd, de JV kruipt omhoog onder de singel.

Eveyy

Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 08:49

Ik zeg Royal! *\o/*

Of.. Laat Kitty kiezen, dan is het een verassing :D

Anoniem

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 08:53

Ik zeg ook Royal Blue, maar ik ben bevooroordeeld want ik heb hem zelf ook besteld :D

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 08:55

Ik vind de navy net iets sjieker, maar de royal veel sprankelender. Dilemma :+

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:16

Neem allebei ;)

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:21

Iets met :$ :$ :$ :$
:')

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:21

Detail... :(:)

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:22

Ik zou voor royal gaan, navy is zo standaard :)

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:25

DubbelDun schreef:
Detail... :(:)

Kleintje maar :D

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:08

zou ook royal blue doen, heb zelf de donker roze dies ook zoo mooi

vind jammer dat er geen groen is

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:09

Ja, groen is ook mooi :+:
Roze komt er hier niet in :o
Dan wordt het echt een barbiepaard :D

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:10

haha verder heb ik alles bruin vind juist leuk wat kleur.. heb ook nog een bruine christ roundskirt die gaat tzt weg maar is nog zo goed als nieuw.

ja groen mis ik ook