Dekhengst merrie Steady WR Diamonds x TL Kings Twenty Doll

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl83
Berichten: 386
Geregistreerd: 16-05-11

Dekhengst merrie Steady WR Diamonds x TL Kings Twenty Doll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 13:09

Hallo bokkers,

Wij hebben een 6-jarige quarter merrie, afstamming Steady WR Diamonds x TL Kings Twenty Doll. Aangezien wij graag een opvolger uit onze merrie willen fokken, zijn wij aan het nadenken over een dekhengst die bij haar zou passen, reining gericht.

De merrie zelf heeft een fijn karakter, ze werkt graag. Ze is redelijk snel nerveus maar kan dat meestal goed laten afvloeien. Haar sterke punten zijn haar cirkels, spins en rollbacks, haar stops gaan wat moeilijker. Ze is mooi stevig gebouwd, maar voor een reiner aan de grote kant, dus we zoeken geen grote hengst.

Wat we dus zoeken is een coole hengst, reining gericht. Compact gebouwd. Het veulen zou een opvolger worden voor onze huidige paarden, met de bedoeling om reining te trainen en leuk mee te kunnen komen op de kleinere wedstrijden (type PRAB, Charity reining, evt. VLP).
Kleur is voor ons niet belangrijk, dus het hoeft zeker geen hengst te zijn die specifieke kleuren doorgeeft. We zijn alleen niet gecharmeerd door de witte hoofden van de Gunners.

The Rumble Bee spreekt ons bv. als hengst aan, maar we kennen een aantal nakomelingen van hem waarvan we dan weer niet gecharmeerd zijn.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:54

Ken een nakomeling van de rumble bee met een zeer moeilijk karakter.

Ba superjac geeft geweldige stoppers en typisch kleinere paarden. Heb er dochter van en die is ook zeer cool.

Gp mister dual Jac geeft leuke karakters en mooi correct gebouwde paarden. Heb er twee veulens van maar kan nog niet zeggen hoe ze onder het zadel zijn.

Heb je ook foto van je merrie?

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:08

BA Superjac, inderdaad.
CJ Whiz zou ook een optie kunnen geweest zijn, maar die is jammergenoeg overleden en de eigenaars hadden geen sperma op voorraad laten invriezen.
Smart N Sparkin is ook een klein compact paardje. Wimpy Little Black is ook een klein paardje.
Wat is je budget? What A Wave zou ook een optie kunnen zijn, die is ook niet zo groot.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:17

Idd sevke budget is belangrijk om te weten want er zit groot verschil op :=

Oh CJ whiz is overleden, wist ik niet das die hengst waar er altijd reclame van verschijnt toch als je een artikel van de quarter magazine wil lezen.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:18

ja, die is het. Echt jammer. Wij verwachten nog dit jaar een veulentje van CJ Whiz, uit onze Broadway BH X Hollywood Dun It merrie. Ik vind het echt jammer dat hij er niet meer is. Ik vond het zo'n toffe hengst, met een enorm hart... |(

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:45

Extra speciaal veulen zal dat worden dan sevke.

En WoW een rechtstreekse dochter van Hollywood dun it :9 :~ _/-\o_ was toch echt een knappe goeie hengst met mega nakomelingen.

What a wave doet het echt goed nu dus das wel een match natuurlijk

Wimpys little black heeft eigenlijk alleen zijn naam mee en sorry :o maar ik vertrouw het zaakje met zen oog niet.
Eerst hadden ze een hengst met zomerschuren dan eentje die heel heel slechte brokkelvoeten had en nu oog mmm
Net als ik nooit met gunner zou fokken, die is zo doof als wat, dat willen we nu toch echt niet, Het fokken van dove paarden. En ik ken er al veel wiens veulen doof is. Allez dit komt de kwaliteit van de qh toch niet ten goede ondanks hun goeie prestaties.

Smart n sparkin leuke hengst ook

En smart spook?

Ik ga men superjacske dit jaar laten dekken door Twisten Two step DR, smokey grullo, zoon van dun it with a twist en zijn moeder is dochter van wimpys little step. Hij doet het ook zeer goed in de Duitse reiningcompetitie en is nog betaalbaar. :o
Jonge hengst nog, wel korte rug maar das net goed voor een reinertje en is 1m50.

Moest ik er meer geld willen tegenaan gooien ik koos of dun it with wizkey of wizkey N Diamonds.
Ben ook echt fan van cromed out Mercedes.
Oh eigenlijk zijn er zoveel :D dus budget zal alles bepalen.

Cowgirl83
Berichten: 386
Geregistreerd: 16-05-11

Re: Dekhengst merrie Steady WR Diamonds x TL Kings Twenty Doll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 21:37

Bedankt voor jullie reactie! The Rumble Bee valt af, de nakomelingen die wij daarvan kennen spreken ons zowel qua uiterlijk als qua karakter niet aan.

BA Superjac spreekt me inderdaad wel aan, die gaan we eens verder bekijken. De Golden Paint Ranch had vroeger wel een minder goede reputatie, maar dat is precies sterk gebeterd de laatste jaren?

Ik ben intussen ook in contact met de eigenaren van GP Mister Dual Jac, die gaan we zeker ook eens bekijken.

CJ Whiz had ik ook nog naar gekeken, maar ook gelezen dat hij overleden is, zo jammer.

Het budget dat we voor ogen hadden ligt in principe rond de 1000 EUR. Er zit wel een beetje stretch op, maar sowieso niet hoger dan 1500 EUR. What a Wave vinden we prachtig, maar die ligt dus boven budget.

Fotsy, ik ben de hengsten die jij vermeldt ook eens gaan opzoeken, die Cromed out Mercedes vind ik geweldig! Ik ga jouw veulentopics mee volgen :D

Ik hou jullie op de hoogte!

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:14

Leuk dat je al in contact staat met een aantal hengstenhouders.

En idd zeker eens gaan bekijken.
Gp mister Dual Jac is echt helemaal het einde, heb hem zelf ook al paar keer gezien en prijs kwaliteit heel correct.
En die zijn veulens worden gewoon, halster, trailer en misschien zelfs zadelmak geboren. Zo makkelijke lieve rustige veulens. Ze hebben ook veel cow sense, jeetje hoe de mijne soms achter de schapen aangaan.

Ken niks van de reputatie van the golden paint ranch dus kan er niks van zeggen.

Cromed out Mercedes <3 nou ja iets te hoog voor me gegrepen.

Ben ook zeer benieuwd naar je uiteindelijke keuze. Spannend.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 10:49

Smart Spook heeft een dekgeld van 4000, dus dat zal ietsiepietsie boven budget liggen :D Met alle respect, maar ik zou zo'n dure dek ook niet op de merrie zetten van TS (non producing en zonder duidelijk showrecord)
Wij hebben dit jaar ook een dek gekocht van Shiners Voodoo Dr, omdat die nu overduidelijk vererver is, en zijn bloed erg gewild is, maar dekgeld is ook 3000, dus die valt ook af voor TS.
What A Wave is dan ook inderdaad boven budget, Smart N Sparkin is ook 1500.

Ik ken Wimpy Little Black persoonlijk, heeft op training gestaan bij de trainer van twee van mijn paarden en deed het echt heel goed. Probleem is dat hij ondertussen ook nog live moet dekken, en dan kun je niet verwachten dat hij er braver van wordt. ;) Persoonlijk zou ik er niet van verschieten als hij eens een hele goede nakomeling zou geven. Hengst heeft een super papier, zijn moeder was ook performing, en is een rechtstreekse WLS.

Wij hebben voor dit jaar een Shiners Voodoo Dr, twee What A Wave, een Exxcaliber, een Ricochet Rooster al vastgelegd. Voor mijn twee merries die vers zaad nodig hebben, heb ik nog niet beslist. Als ik kleur heb van de Triple Jet Cee Jay dek, dan kies ik terug voor die. Anders wordt het waarschijnlijk weer een Superjacske 8-)

Met de reputatie van de Golden Paint Ranch is niks mis, hoor. Ze hebben drie goede hengsten en zijn ook eigenaars van Missedouttinseltown en Spook N Perla, twee paarden die in de top meelopen met Ann en Bernard. Dries doet het ook niet onverdienstelijk met zijn Smart N Sparkin en RTR Schic Magnetic. De mensen van GPR zijn goede vrienden van ons en alles is daar dik in orde. :o

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 08:32

Soms kan je dekkingen via vroegboekkorting of bij opbod krijgen aan heel goedkope prijzen.
Alleen is het daarvoor nu te laat bij sommige. Normaal 2000 dollar en in Europa 2750 nu 995


Afbeelding


Weet alleen niet of dit ook voor Europa geldt, das soms nogal onduidelijk.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Dekhengst merrie Steady WR Diamonds x TL Kings Twenty Doll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 12:21

meestal niet, omdat je ofwel via een erkend KI station in Europa moet gaan, ofwel rechtstreeks uit de USA, maar dan ben je ook een zak geld kwijt aan transport en collect van het semen, en komt het alsnog erg duur uit.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:44

Sommige wel en andere misschien niet idd, alleszins even op de site gekeken en die vroegboekkorting geldt ook bij infoal partners, staat op hun site bij de hengst zelfs vermeld, dan is het 995 euro en 500 frozen fee in plaats van 2000 en 500 frozen fee.

Das altijd interessant bij vroegbeslissers maar ik denk dat je wel snel moet zijn want is de eerste 75 merries dus dat lijkt wel veel maar wie weet hoeveel dekken heeft die per jaar :D

Nou ja nog boven budget voor ts natuurlijk maar wil maar zeggen dat je vaak mooie kortingen krijgt maar snel en vroeg moet beslissen.