[HK]Startende westernruiters?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Amber__

Berichten: 565
Geregistreerd: 22-07-10
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:44

Bedankt voor de ervaringen! :)

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 21:59

Ook ik heb het samen met het paard gedaan!

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:04

Ik ook! Als was mijn paard wel beleerd als westernpaard, maar toen ik hem kocht was hij al een paar jaar dressuurmatig gereden.

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:19

BrittS schreef:
Ik ook! Als was mijn paard wel beleerd als westernpaard, maar toen ik hem kocht was hij al een paar jaar dressuurmatig gereden.

Precies zoals bij mij. Laatste 3 jaar engels gereden en ik leer nu met hem western.

Afgelooen weekend meegereden met een clinic en oefenwedstrijd op Goldenway in Woubrugge.
2de (van de 5) in de Ranch Riding en 4de (van de ong 15) in de trail. Uiteraard beginners.

Afbeelding

Afbeelding

Hobbyhorse

Berichten: 1318
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 14:37

Gefeliciteerd Marg! Leuke foto's ook van jou en je paard.

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 15:52

Leuke foto’s! Zit te denken om daar ook een keer een les te nemen al ben ik net weer wezen lessen bij Wendy van Osch en dat is toch wel heel erg gaaf

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101724
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 16:11

Lessen bij Wendy is idd gaaf!!

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 17:14

Ik ga morgen :D

heb er zo'n zin in. Ik hoop dat het allemaal goed gaat. Als het zo leuk is als iedereen zegt dan wil ik echt nog een keer.

Heb er echt zin in, als ik er aan denk zit ik hier te stuiteren haha.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101724
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 17:42

Oh tof!! Ze heeft zulke leuke paarden!!

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 20:19

Toffe paarden en ze is zelf echt geweldig heel relaxt, ik weet wel waar ik over 3 jaar mijn paardje in training ga zetten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27970
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 20:36

Daan is voor de verkoop ook gereden door Wendy, hij stond toen daar op stal. Met proefrijden was het al een hele ervaring :))

iza_things

Berichten: 128
Geregistreerd: 04-06-16
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 11:28

@Marg Gefeliciteerd. Mooie paint heb je.

Ik wil ook nog een keer naar Wendy toe. Ik ben er 1x geweest om te kijken naar een quater. De quater hebben we uiteindelijk na lang twijfelen niet gekocht, maar ik vond haar wel heel goed lesgeven. Ik hoop het binnenkort een keer te combineren met iets anders.(Omdat het te ver is om effe te rijden voor een lesje)

Heb ik verteld dat ik een nieuwe instructise heb? Volgensmij niet. Ik ben al een hele tijd op zoek naar een instructeur die bereid is om naar Venlo te komen. Het probleem is dat de meeste western mensen niet in Limburg of in het zuiderlijkste puntje van Limburg wonen. Maar het is gelukt! In de buurt van Venlo zit een zorgboerderij/ manege waar western les gegeven word aan gehandicapten. Ik heb een twee van mijn vriendinnen aangestoken met het westernvirus *\%/* en zij zijn nu hun pony's zelf aan het omscholen naar western. 1x in de 2 weken hebben we nu western les bij mij thuis in de bak. Verder heb ik ook nog iemand gevonden om mij reining les te geven. Dus nu krijg ik ook nog eens 1x in de 2 maanden priveles.

Ik heb helaas geen foto's van tijdens de les, maar ik heb wel een video van dat ik doe oefenen. Mocht je het leuk vinden om dat te zien:
Als je doorspoelt naar 5.53 kun je zien dat ik op Spike doe oefenen. We doen zelfs al een beetje spinnen. :):)
https://youtu.be/XkzCJPa5xp0

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 21:53

Zou je de gegevens kunnen doorgeven. Misschien ook wel wat voor mijn verzorgpaard die staat ook in Limburg.

Clinic was erg leuk, maar wel weer gerealiseerd waarom ik poco gaucha heet en niet gaucha, want ik lag bij de eerste koe al in het zand. Ik zat op Pino en die maakte een blijheid sprong waarop ik, denk ik, haar perongeluk heb geschopt met de sporen en toen kreeg ik er nog wat bokken achteraan en dat was niet zo'n succes. Sporen uitgedaan en daarna nog een paar keer verschoten maat toen is het niet meer geëscaleerd tot een val gelukkig. Maar heb 't verder gewoon lekker rustig aan gedaan. Denk dat als ik het nog een keer ga doen dat ik het dan toch met bv mijn verzorgpaard zou willen doen omdat je dan toch eerder een signaal oppikt. Ik vond het wel echt geweldig leuk en de drie uur zijn omgevlogen.

Jeroen1977
Berichten: 51
Geregistreerd: 24-04-13

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 15:59

Gefeliciteerd Marg, misschien kom je ons ooit nog tegen als concurentie :P

PinaKoala
Berichten: 104
Geregistreerd: 04-11-17

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 22:32

Goede avond allen. Ik sta ook aan de start van een nieuw avontuur. Het heeft me altijd al getrokken, die western sport... maar nooit de stap 'durven' zetten. Ik wil hier nu toch graag verandering in brengen. Vooral trail en cutting lijken me super. Ik vroeg mij even af of jullie sites/facebook groepen of pagina's kunnen adviseren voor meer informatie?

Ook vroeg ik me af waar je moet zijn voor westernsport met een niet 'amerikaans paard'?
Alvast bedankt!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27970
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 22:45

Welkom! Facebookgroepen snap ik nooit zo als je echt wilt leren. Dan kun je beter bij trainers gaan kijken, of op shows. Dan zie je wat de bedoeling is en hoe de jury dat waardeert. Trailtrainers zijn er genoeg. Cutting een stuk minder, maar je zou in de gaten kunnen houden of er binnenkort weer koeienclinics zijn; Bellatrix hier organiseert die regelmatig. Zelf ook gedaan , gewoon voor de lol en toen superleuk gehad.

Met een non-qpa kun je altijd bij de WRAN terecht, een ruitervereniging ipv een rassenvereniging. Tenzij je toevallig een Arabier hebt, in that case, zie mijn onderschrift :D

PinaKoala
Berichten: 104
Geregistreerd: 04-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 23:02

Voor het praktijk gedeelte heb je inderdaad minder tot niks aan facebook (al is het wel handig voor events/datums etc. vandaar de vraag).
De WRAN had ik zojuist toevallig gevonden evenals de NCHA. Bedankt ook voor de tip van de clinics! Geen arabier hier helaas ;)

Zerena

Berichten: 3887
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 13:46

Hallo iedereen, mag ik me stiekem ook hier melden :)
Ik denk dat wij ook richting de western willen gaan.
Mijn moeder krijgt sinds kort les van Paulette en het spreekt me allemaal heel erg aan.
Vooral het hele erge ontspannen beeld wat er eerst bij komt kijken.
Nu eerst even kijken of een Freemax bij ons gaat passen, volgende week komt de zadelpasser :)

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:19

Welkom Marieke, enne het hoeft niet stiekem hoor. Leuk dat je ook de western kant op wilt. Paulette geeft fijn les :j

Ik heb mij opgegeven voor een trail clinic op 6 januari. Volgende week zaterdag weer les met Felix en grondwerk met Fedde.
Afgelopen zondag een heerlijke rit gemaakt van ruim 25km op de Veluwe, dat was weer genieten.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:28

Welkom!
Paulette geeft zeker fijn les :j

Hier druk met verhuizing voorbereiden, tussen werk en alle dagelijkse dingen door. Ik rij Jim nu nog 3x per week. Meer zit er even niet in helaas. Maar goed, zo houdt hij in ieder geval zijn basisconditie.

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 08:28

Mag ik me ook melden hier!
De eerste les staat gepland met twee weekjes als het weer meewerkt tenminste.
Ik wou/wil hem bitloos omscholen,
Lees dat welke de freemax hebben of gaan testen ! Leuk zadel, helaas was het niks voor mij kreeg vreselijk veel last van mijn bekken en rug (bekkeninstabiliteit), verder lag ie goed hoor! Maar hij is inmiddels weer verkocht. Maar dat is persoonlijk natuurlijk .

Ik heb een tinker

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:49

Van wie krijg je les Anita? :)

Zerena

Berichten: 3887
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:17

Hier dus net als Anita een Tinker :)

Kan niet wachten tot de zadelpasser er is.
Heb er zo'n zin in.
Nu hopen dat het niet tegen gaat vallen ;)

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:26

Ik heb ook een Freemax op mijn haflinger. Super fijn zadel!

Zerena

Berichten: 3887
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:56

Dat dacht ik al.
Ben jou wel in het Freemax topic "tegen gekomen" toch?

Merk je veel verschil van een boomzadel?
Ik heb tot nu toe alleen nog maar een paar keer op mijn moeder haar boomzadel gezeten (westwood?)
Maar omdat mijn Tinker van 6 het afgelopen jaar al zoveel veranderd is (en vast nog meer gaat veranderen) wil ik liever (nog) geen boomzadel.
Want dat komt met een western zadel nog weer preciezer dan bijv een dressuurzadel? (Heb ik gelezen)