NK van de DPHC (Paints) met champagne merrie Jamy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

NK van de DPHC (Paints) met champagne merrie Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-17 20:50

En het was me toch een weekend...

Op vrijdagavond vol goede moed de paarden (Jamy en haar jaarling zoon) op de trailer geladen zodat we alvast op wedstrijd terrein waren en ik mee kon doen aan de clinic van judge Daren Wright.
Echter was Jamy tijdens het inrijden alleen maar in paniek aan het hinniken naar haar zoon, en lukte het me niet om haar te laten concentreren. Helaas de clinic dus niet mee kunnen doen :+ en Jamy een andere stal gegeven zodat ze haar zoon niet kon horen/zien/ruiken. Dit hielp gelukkig en de rust keerde weer terug.

Op zaterdagochtend hadden we maar één wedstrijd:

Showmanship
Voor mij was het de eerste keer in deze discipline, en daardoor voor de verandering was ik eens een keer extreem zenuwachtig :+ (daar heb ik anders echt nooit last van). Helaas moest ik als eerst, dus ik kon ook niet stiekem voorbereidend kijken naar anderen :') Maar goed... Thuis de hele tijd geoefend met de jury die eerst achterlangs het paard langsloopt, dus rechtsom. Helaas voor mij liep de jury dit keer linksom, waardoor ik helemaal in de war was en ontzettend ging twijfelen... Gevolg: niet vaak genoeg 'overgelopen' naar de overkant := Ik dacht dat ik gediskwalificeerd zou zijn, maar wonder boven wonder toch nog door een jury een 2e plaats, en door de ander een 3e plaats gekregen. Daarnaast hebben wij in de Showmanship een bronzen medaille gewonnen *\o/*

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. 2e plaats, 3e plaats en BRONS!
Afbeelding

5. De video, hier zie je dus ook mijn stomme fout :+



Op zondag moesten we drie keer aan start. De problemen begonnen meteen al :+ want.... Ik paste niet zo goed meer in mijn beige chaps, die twee jaar terug nog perfect om mijn bovenbenen en heupen pastten := Met veel moeite en mankracht heb ik ze toch aangekregen, maar toen kon ik mn benen niet zo goed meer buigen. Iemand anders heeft mij dus op het paard getild :+ Ik heb alleen de eerste (trail) proef ermee gereden, en toen maar besloten om de andere disciplines in een andere outfit te rijden die een maatje groter is :D

Trail
De ochtend begon met een trail proef, welke begon met het hek. Per ongeluk had ik Jamy iets te ver van de paal geparkeerd, waardoor ik hem bijna niet meer dicht kreeg :+ En elke keer als ik haar been probeerde te geven om dichterbij te gaan staan, ging ze een pasje verder (touw van het hek hing ook bijna in haar gezicht). Het kostte me welgeteld een hele minuut om het touw weer op het hek te krijgen _O- maar de rest van de proef verliep heel goed gelukkig! Toen ik de ring uit reed kreeg ik ook opmerkingen hoe ik het voor elkaar gekregen had bij het hek :+ blijkbaar zag het er hilarisch uit vanuit het publiek.
We hebben twee keer de 1e plaats behaald in de trail! Maar helaas geen officieel NK omdat er te weinig deelnemers waren, en dus ook geen medaille.

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding


Pleasure
Het tweede onderdeel was de Pleasure. Tijdens het inrijden zou de bak van de showarena worden gesleept, maar Jamy schrok van de sleepmachine en toen ging ze er even met mij vandoor. Heel fijn, want ja, drie minuten later moesten we de showring in :+ Dus ik was helemaal in de stress en daardoor was Jamy dat natuurlijk ook. De hele pleasure hebben we gereden alsof we haast hadden. Was niet helemaal de bedoeling, maar blijkbaar toch goed genoeg voor twee keer een 3e plaats en onze tweede bronzen medaille!

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding


Horsemanship
Het laatste onderdeel deze dag was de Horsemanship. Deze proef verliep eigenlijk prima, zonder poespas of stomme fouten van mij. We werden 2e en 3e geplaatst en hebben onze derde bronzen medaille gewonnen!

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding


Na ons laatste onderdeel zijn de paardjes alvast naar huis gegaan, en ben ik zelf nog even gebleven voor de allround uitreiking. Jamy en ik hebben de hoogste score behaald in de walk & trot en zijn daarmee Allround Kampioen Walk & Trot geworden! *\%/* Dus toch nog een eerste plaats in iets :D

Al met al een heel leerzaam, maar ook stressvol weekend :') Eigenlijk ben ik van mening dat we vaker wedstrijden moeten rijden want de laatste keer is voor ons samen alweer twee jaar geleden en ik merkte aan mezelf zenuwen die ik nog nooit eerder ervaren heb. Hoe vaker je het doet, hoe meer je eraan went toch? Dus wie weet wat ons komend jaar brengt... :j

Spoiler:
Respect als je de hele tekst hebt gelezen :D

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: NK van de DPHC (Paints) met champagne merrie Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 04:51

Het was dus een bewogen weekend. :') Maar je hebt wel plezier gehad hoop ik? Dat is wel het belangrijkste...is Isabelle nog gestart?

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Re: NK van de DPHC (Paints) met champagne merrie Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 06:14

Gefeliciteerd met je prijzen. Wat een knap paardje ook en joh.. dat overstappen, dat doe je de volgende keer gewoon goed! :D

Mooie foto op de brug overigens! (Zegt een western-leek hihi)

Goedkoop mooie foto's?
http://www.SenZfoto.weebly.com

Tinniie

Berichten: 4661
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: NK van de DPHC (Paints) met champagne merrie Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 08:08

Proficiat met de behaalde resultaten! Het is toch echt een mooie merrie <3

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024

Sheeltje2

Berichten: 1766
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: NK van de DPHC (Paints) met champagne merrie Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 09:10

mooi overzicht :) super mooie foto's was leuk om je te ontmoeten daar :) gefeliciteerd met je behaalde resultaten :D :D knappe paardjes <3

rust in de groene weides jasmine en Yuri we gaan je missen. ***** Johnny ******

Lumi

Berichten: 4429
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: NK van de DPHC (Paints) met champagne merrie Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 09:15

Wat een leuk overzicht!
Ik heb geen verstand van western, maar vind het wel knap dat je in alle disciplines zo hoog geeindigd bent!

En dat met die chaps, dat zou mij ook kunnen gebeuren :')


Nargles don't believe in you either!

• / • / • / •
There are still good people in this world. And if you can't find one, be one.

Cintaria

Berichten: 105
Geregistreerd: 31-01-12

Re: NK van de DPHC (Paints) met champagne merrie Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 09:39

Knap paard <3
Proficiat met je mooie resultaten!

“I just want to be healthy and happy. I don't want to hurt anybody or make them mad. If that's a philosophy then that's my philosophy.”

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-17 10:54

Bellatrix: Ja, Isabelle is met murphy gestart in de futurity klassen en de color class, en met Jamy de In Hand Trail :)

Tinniie: Haha dankjewel!! :) Helaas is het drachtig worden niet gelukt dit jaar :( Dus geen champagne baby komend seizoen



Verder bedankt iedereen :D En inderdaad, van fouten maken leer je... Overstappen zal ik nooit meer verkeerd doen :+

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: NK van de DPHC (Paints) met champagne merrie Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-17 11:15

Leuk, uitgelicht! :D

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: NK van de DPHC (Paints) met champagne merrie Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 11:29

Gefeliciteerd! *\o/* Goed gedaan hoor! Weer een concurrent erbij haha ;) :=

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

xLaraaj

Berichten: 3668
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: NK van de DPHC (Paints) met champagne merrie Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:48

Mooi zo ! Gefeliciteerd :D

https://rockingmills.weebly.com/ - Australian Shepherds

Noisy

Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:41

Leuk verslagje en een prachtig bijrijpaard heb je :)

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Sugarcut

Berichten: 8
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:37

Emita leuk dat je succes en plezier hebt met je bijrijdpaardje {:}


Sugarcut

Berichten: 8
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:43

Sugarcut schreef:
Emita leuk dat je succes en plezier hebt met je bijrijdpaardje {:}

Gr sam en jazz


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers