Recreatief veelzijdig, dus ook Western moet geproefd worden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Recreatief veelzijdig, dus ook Western moet geproefd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-17 17:14

Heel eerlijk stond het nog niet op mijn lijstje om al eens te proberen, maar het kwam zo op mijn pad. Het aanbod paardrijlessen op het eiland zijn zo summier, en deze instructrice had ik vorig jaar al op het oog. Het kwam er nu gewoon van. Ze gaf aan dat ze wel dressuurles kon geven, maar haar paarden western geschoold waren.

Dressuur, springen, carrousel, buitenritten en natural horsemanship heb ik allemaal al gedaan (op recreatief niveau), en alles is leuk. Dus waarom zou ik dan ook niet western eens uitproberen?

Zo geschiedde dat ik vanmorgen mijn allereerste westernles had, op het paardje Ary.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

Ik zie nu pas dat alle foto's linksom zijn :D

Mijn instructrice was ook zo lief om nog video's te maken, zowel in stap als in draf:




Het was een ontzettend leuke les en ik vind het een erg prettige manier van rijden. Wel nog een beetje zoeken, maar dat lijkt me niet meer dan logisch. Ik vermoed dat mijn toekomstige merrie ook wel oren heeft naar western, dus zeker leuk om dat nu nog even mee te pakken!

Over twee weken weer een lesje *\o/*


Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-17 20:19

Bedankt voor jullie leuke reacties! Ik vond het paardje ook onwijs knap. En ook nog eens een Echte Merrie, daar houd ik wel van :D

Jans, leuk is dat. Moet ik allemaal nieuwe spullen aan gaan schaffen :D Ik vermoed ook wel dat Sneeuw*kuch*witje het wel wat vindt. Haar favoriete onderdeel van de FNRS proeven is halsstrekken :+

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Recreatief veelzijdig, dus ook Western moet geproefd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-17 00:57

Jazeker, op 2 september mijn tweede les. Nog even zo veel mogelijk ervaring op doen voor ik verhuis, want het is maar de vraag of ik dit kan blijven doen in Catalonië :D


Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-17 12:54

Bedankt voor jullie reacties!

Happypaardje, het is inderdaad zo kaal := Het regent hier bijna niet, dus er groeit ook vrij weinig. Als het een week zachtjes regent is ineens alles groen :D

Jennyxx, dat is picón, kleine zwarte lavasteentjes. Dat is overal op Lanzarote te vinden. Deze finca bestond helemaal uit picón dus ook de paddocks hadden het. :)

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Recreatief veelzijdig, dus ook Western moet geproefd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-17 19:41

Haha ja, zeker als het bewolkt is (en dat is het vaak in Tinajo), dan is alles grauwig bruin. Ary heeft een goede schutkleur :))

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-17 15:07

Erg leuk! Alleen zo jammer dat ik nét al mijn dressuur/springspullen bij elkaar heb en dacht voorlopig klaar te zijn _O-

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Recreatief veelzijdig, dus ook Western moet geproefd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 10:32

Bedankt voor de reacties :D

Gimme_Spurs.. één les gehad en heb al voor mijn eigen paard een westernstal gevonden waar ik eventueel heen kan :+ haha!
Ze zit wel lekker, maar ze loopt inderdaad erg kort van achteren. Viel mij ook al op. Ze was wel goed losgewerkt van tevoren en echt niet stijf, deed met gemak zijgangen aan de hand. Het is natuurlijk niet mijn paard, dus ik kan er ook niet zoveel aan doen verder. Paard schijnt trouwens al 16 te zijn!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Recreatief veelzijdig, dus ook Western moet geproefd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 11:07

Haha maar dan heb je ook wel wat :D :))


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Compri en 18 bezoekers