Trainen bij Jean Claude Dysli

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Trainen bij Jean Claude Dysli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 16:15

Deze zomer hebben we een paar weken getraind bij Jean Claude Dysli ( http://www.jcdysli.de/jcdysli/Willkommen.html ) op de L&B ranch ( http://www.lbranch.de/philosophie ) in Lalling, Beieren, Duitsland. Jean Claude is in Nederland niet zo bekend, maar hij is voor mij een van de weinige trainers die aan mijn paarden mag komen en waar ik echt heel veel van geleerd heb. Ik train nu, met regelmaat, sinds een jaar of 5 met hem. Dat is niet altijd even makkelijk omdat hij de winters in Spanje, Andalusie, woont en de zomers in Duitsland waarvan de laatste jaren in Lalling. Ik ben nu 2 x in Andalusie geweest om op zijn paarden te trainen en heb in Dld en Ned. clinics van hem bezocht en heb bij hem persoonlijk getraind met eigen paard. Van hem heb ik nog eens extra geleerd hoe belangrijk het is om met respect je paard te behandelen, met een zachte hand en "balance, feeling en timing". Kort geleden heb ik zijn boek gelezen, veel verhalen kende ik al uit 1e hand, maar ook daarvan heb ik intens genoten. Deze man, die bekende paarden als Johnny Tivio en Smart Little Lena gereden heeft, die zijn kennis heeft opgedaan bij George en Harry Rose, Tom Dorrance en Ray Hunt, die o.a. paarden heeft getraind in Spanje voor Alvero Domecq is nu bijna 77, zijn hengst Okie Isma Dad is 27.

JC lachend op mijn Paint hengst Sweet Spot of Cash ( Spot) , "he's a funy horse" zegt hij altijd;
Afbeelding

JC en mijn man Ben. JC op Spot en Ben op Ultramar, onze Lusitano hengst.
Afbeelding

DE merrie/ veulen groep op de L&B ranch; vrije uitloop naar de wei met schuilmogelijkheid;
Afbeelding

JC en zijn maatje, de Quarter hengst Okie Isma Dad ;
Afbeelding

Vlak voor het dekken van Little Aprillena; een 20- jarige dochter van Smart Little Lena:
Afbeelding

Jammer genoeg heb ik geen rijfoto's van mijzelf met Spot, dat krijg je als je zelf de fotograaf bent :o Wel een foto van Spot, vlak voordat ik ging opstijgen, door een stagiare daar gemaakt:
Afbeelding

troi
Berichten: 17005
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Trainen bij Jean Claude Dysli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:21

Ziet er goed uit!

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Trainen bij Jean Claude Dysli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:26

He wat leuk. Een kennis van mij gaat naar spanje om les van hem te krijgen. Hij geeft een of andere instructeursopleiding geloof ik. Hij is superzacht en vriendelijk voor de paarden.

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 17:33

Dinopino schreef:
He wat leuk. Een kennis van mij gaat naar spanje om les van hem te krijgen. Hij geeft een of andere instructeursopleiding geloof ik. Hij is superzacht en vriendelijk voor de paarden.


Hij heeft inderdaad sinds kort de JC Riding Academy waar hij ook trainerscursussen geeft. Het is echt een hele fijne man met paarden, vriendelijk voor mens en dier. Ik ben dan ook heel blij dat ik hem ken en dat hij de tijd heeft genomen om mij zijn manieren van rijden bij te brengen, ik geloofde altijd al in een respectvolle bejegening van paarden, het nemen van tijd en geduld hebben, maar hij heeft dat bij mij nog eens extra bevestigd. Met Okie heeft hij in de cutting heel wat prijzengeld bij elkaar gesprokkeld ( ca. & 70.000), dus zijn benadering werkt prima.
http://www.facebook.com/jeanclaude.dysl ... ingAcademy / http://www.jcdysli-riding.com/

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Trainen bij Jean Claude Dysli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:49

Wanneer ik het geld ervoor had dan wist ik het wel ;-).

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 18:31

Dinopino schreef:
Wanneer ik het geld ervoor had dan wist ik het wel ;-).


Sparen? ;) Maar zonder gekheid, het is zeker de moeite waard; wie weet win je binnenkort de lotto o.i.d. Hij geeft volgende maand weer een clinic in de buurt van Keulen....

Jessx

Berichten: 199
Geregistreerd: 12-12-11
Woonplaats: Epse

Re: Trainen bij Jean Claude Dysli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:35

Wat gaaf zeg! en wat een leukerd is Spot. Aan zijn blik te zien is het inderdaad een grappig paard :-)

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:04

Zal eens kijken wanneer volgende maand, dan ben ik misschien in de buurt en manlief effe lief aankijken ;-)

Sjors
Berichten: 13117
Geregistreerd: 06-01-11

Re: Trainen bij Jean Claude Dysli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:07

Jeetje zeg, 77 jaar en dan nog paardrijden vind ik wel heeeeeeeel knap :j

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 09:37

Dinopino schreef:
Zal eens kijken wanneer volgende maand, dan ben ik misschien in de buurt en manlief effe lief aankijken ;-)


Die clinic staat niet op zijn site, die wordt particulier georganiseerd. Als je meer wil weten kan ik het informeren bij JC. Ik hoor het wel.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Trainen bij Jean Claude Dysli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:58

Graag

spotless

Berichten: 421
Geregistreerd: 12-09-02
Woonplaats: Bispgården, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:29

Oooh wat zien ze er goed uit allebei +:)+ *\o/* (Okie en JC bedoel ik dan vooral, al geldt hetzelfde voor jouw paardjes, hoor ElCid ;) Y;( )

Voor alle anderen: ik heb zelden zóveel waar voor m'n geld gekregen als bij de clinics van JCD! (3x meegedaan, zowel basis als reining)
Mijn oudste merrie was ook helemaal <3 met Okie; na 3 dagen met Okie in de buurt was ze hengstig of het nou tijd was of niet! Kon je de klok op gelijk zetten :D
Sjors schreef:
Jeetje zeg, 77 jaar en dan nog paardrijden vind ik wel heeeeeeeel knap :j
Hij beweegt zich beter óp het paard dan ernaast :Y)

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Trainen bij Jean Claude Dysli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:27

Ook ik heb een aantal clinics van hem gevolgd. Een man met veel kennis en inzicht. Vond het erg mooi hoe hij aan de hand van het paard vertelt hoe de ruiter is. En dat zag hij dan binnen een paar minuten.
Ook ik heb veel van hem geleerd!

PaolaPromise

Berichten: 661
Geregistreerd: 18-10-05
Woonplaats: Herentals, Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:27

Gaaf!!!

Meijer1990

Berichten: 610
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Nieuw vennep

Re: Trainen bij Jean Claude Dysli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:12

Ziet er leuk uit, mooie hals op de 4de foto.

Sammy_Jo

Berichten: 1447
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Haaksbergen

Re: Trainen bij Jean Claude Dysli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:48

Leuke foto met Jean!

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re: Trainen bij Jean Claude Dysli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:22

Leuk om JC weer eens te zien!
Zo te zien hebben jullie het weer behoorlijk naar jullie zin gehad, je schrijft behoorlijk enthousiast...Haha. Top!