Quince en ik samen 60 jaar! Tijd voor de VUT :-)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CowgirlStore

Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-12-02

Quince en ik samen 60 jaar! Tijd voor de VUT :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 10:17

Dit jaar zijn Quince en ik samen 60 jaar geworden! Quince is 18 en ik dus.... :D
Ik zat al een tijdje te dubben om dan te stoppen met het wedstrijdgebeuren, want dit leek mij een mooi moment :j

Quince laat me al een jaar, met zo nu en dan wat hints en signalen op wedstrijden weten, dat hij het niet meer zo leuk vindt om wedstrijden te rijden en ja: daardoor vind ik het ook niet meer zo leuk ;)
Als ik die signalen nu niet ter harte neem, ben ik óf blind óf egoïstich en dat heeft Quince niet verdiend. Hij heeft me zoveel gegeven en we hebben al zoveel bereikt dat hij nu met de VUT mag :D
We gaan nu alleen lekker buiten rijden, trailride's, puzzelritten of wellicht nog een FFT, maar geen Westernwedstrijden meer.

Het was goed, het was mooi en nu is het tijd voor Quince om lekker van z'n "oude dag" te genieten en dat gun ik hem van harte! :+: Hij is/wordt nu professioneel buitenrijpaard :D

Bij deze wil ik iedereen die ons heeft gesteund, aangemoedigd, gecomplimenteerd of op welke manier dan ook met ons heeft meegeleefd, ontzettend bedanken voor de belangstelling en lieve woorden! :*
Ook namens Quince :D ;)

Onze carrière in vogelvlucht:
In 2001 heb ik Quince gekocht, hij was toen 9 jaar. We zijn begonnen bij de toen nog "beginners" eerst allround, maar later alleen in de Trail.
In 2007 ben ik heb hem laten registreren in Amerika bij de ApHC en ben lid geworden van de Ned.App.Club, de AAHCH. Ik deed dat jaar ook voor het eerst mee met het ApHC NK en werd toen, geheel onverwacht door mij, Nederlands Kampioen ApHC Open Trail! *\o/*

Afbeelding

Hierdoor kreeg ik natuurlijk vleugels :D en het jaar daarop werd ik opnieuw Nederlands Kampioen in de ApHC Open Trail.
Afbeelding

Toen ook maar de stoute schoenen aangetrokken en naar EK ApHC in Aken gegaan en ik behaalde het Brons in 2008 en in 2009 opnieuw Brons! *\o/*
Afbeelding

Ik heb ook nog vele Wran wedstrijden gereden en hierbij heb ik het "geschopt" tot de L1.
Dus wat wil je nog meer? Een prima afsluiting van een "paardencarrière" dacht ik zo :D

Nu gaan we alleen nog dit soort dingen doen (deden we natuurlijk al, maar dat worden er wellicht nog meer ;) )

Afbeelding

en met mijn vriendin en haar paard Rose op stap:
Afbeelding

Natuurlijk samen de Nothern Trailride:
Afbeelding

En de Farmers Field Trail niet te vergeten! Dat zijn dingen die hij écht leuk vindt :D 8-)
Afbeelding

Afbeelding

Quince is nog in volle gezondheid en geniet van het buiten rijden samen met z'n vriendin Rose, die twee zijn echte maatjes. Dus daar gaan wij ons alleen nog mee bezig houden :D

Iedereen bedankt en wellicht tot ziens! Je ziet me vast nog wel eens op een wedstrijd als ringsteward, groom en/of bakrandridder of natuurlijk in het bos :D

:wave:

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Quince en ik samen 60 jaar! Tijd voor de VUT :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:20

Wat een onwijs eerlijk besluit tegen over je paard.
"Hij heeft veel voor me gedaan, vind het niet meer leuk, dus we stoppen".

Gefeliciteerd met alles wat je behaald hebt, je hebt een enorm leuk paard & onwijs veel succes en plezier nog saampjes!

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Quince en ik samen 60 jaar! Tijd voor de VUT :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:24

Da's echte liefde: horen en weten wat je paard wil en daarnaar handelen. Veel plezier met jullie buitenactiviteiten!

crow
Berichten: 2426
Geregistreerd: 12-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:26

Veel moois om op terug te kijken en veel moois om naar uit te zien.

SusanW
Berichten: 1911
Geregistreerd: 17-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:27

Hey MF! Mooie carriëre zo toch? ;)

Ik wens jullie héél veel onwijs leuke buitenrij uren nog en puzzelritten enzo :j En dan zien we jullie vast nog wel weer op de FFT :+

Blijf vooral van hem genieten!

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:29

wat een mooi overzicht van een geweldig paard!
je hebt samen zoveel bereikt en dat jullie nog veel samen mogen genieten van jullie rides

silvester

Berichten: 2275
Geregistreerd: 29-12-04
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:29

MF: Ik vind het jammer dat ik je in de ring niet meer ga tegen komen; ik vond jullie altijd een hele mooie combinatie.
Maar ik vind het tegenover Quince een heel eerlijk besluit.
Geniet lekker samen van alle leuke dingen die jullie nog gaan doen.

woldhoeve

Berichten: 1819
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Foxwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:30

Hey MF!
Weet niet wat ik moet zeggen. Maar je zat al zolang te dubben. En het is goed zo, ik zal je wel missen op het Appie NK. Maar de bossen onveilig maken is ook heel gaaf, en koetje pestten e.d.
Geniet van jullie oude dag :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:31

Wat een fijn topic! :j Wat hebben jullie samen al veel bereikt en wat zullen jullie samen nog veel plezier gaan hebben! :):) Veel geluk met jullie VUT! ;) Geniet ze!

Jullie worden vast gemist de showring, maar al die leuke Trailrides maken dat zeker goed!

Boyzone

Berichten: 621
Geregistreerd: 11-05-06
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:35

Wat een mooie beslissing om te maken.
Je merkt aan je paard dat hij het niet leuk meer vind en nu gaan jullie alleen nog maar leuke dingen doen.
Geniet van deze nieuwe stap.

Kukkie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:36

Mooie beslissing en mooie woorden en een mooi paard! Lucky birds!

janique

Berichten: 3053
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Friesland/ groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:36

Wat een mooi en eerlijk overzicht Carla, ik heb altijd heel veel bewondering voor jullie gehad (en nu nog steeds natuurlijk :D).
Je hebt heel wat bereikt met Quince, daar mag je met recht trots op zijn. Hij zal nu vast genieten van zn oude dagje met hier en daar een mooie bosrit :j

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:38

Een eerlijk en wijs besluit MF. Als de lol er af gaat voor een van beiden dan is't tijd om te bedenken of je door moet gaan. En er valt nog zó ontzettend veel leuks te doen buiten die westernshowring om! Ik verwacht je ook nog wel een keer op een TREC wedstrijd te zien hoor ;) Wedden dat jullie dat leuk vinden!

CowgirlStore

Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 10:42

Jongen bedankt! Ik krijg er natte ogen van.... :o het voelt toch als een soort "afscheid"........
Maar spijt heb ik niet hoor! We gaan/blijven gewoon genieten :D

_Moonwalker_

Berichten: 1394
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: On the prairie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:00

Wat een mooi overzicht van jullie 2! *D
Ik denk dat jullie nog veel lol gaan hebben door de bossen onveilig te maken :D

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:01

Goed besluit zus :)

__Suzanne__

Berichten: 4296
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: Quince en ik samen 60 jaar! Tijd voor de VUT :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:07

Wat een goed besluit, MF! Ik wens jullie nog heerlijke lange buitenritten toe samen :D

bagage

Berichten: 146
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:09

Wauw, respect MF!! Blij dat er ook mensen zijn die voor hun paardje kiezen. Ik hoop dat je nog jaren van hem kan genieten in het bos en op andere activiteiten die hij wel leuk vindt.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Re: Quince en ik samen 60 jaar! Tijd voor de VUT :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:33

Super MF, wat een heerlijke beslissing! Dat jij en Quince nog maar heel veel van elkaar mogen genieten, jullie hebben laten kunnen zien wat jullie kunnen, en nu mogen jullie alleen nog maar genieten van elkaar!

smax
Berichten: 3139
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:36

MF Heel wijs besluit voor jullie samen!!!

Het moet niet voelen als een eind, maar als een nieuw hoofdstuk!!!
Je gaat nu dingen doen waar jullie samen lol en plezier in hebben ;)

Ik kom jullie vast tegen in het bos en op buitenritten ;)

Dodgejr
Berichten: 430
Geregistreerd: 19-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:42

Na een prachtige wedstrijdcarriere nu een andere weg in die volgens mij minstens zo leuk gaat worden!
Heel veel plezier samen, mooi dat je zo naar je paard kunt kijken

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:43

gewoon lekker blijven genieten en slimme keus dan

CowgirlStore

Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 11:44

Bedankt allemaal!
Je hebt gelijk Smax: een nieuw hoofdstuk! :D enne...wanneer zou je ook alweer langs komen met Watch? ;)

Anoniem

Re: Quince en ik samen 60 jaar! Tijd voor de VUT :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:50

Heerlijk om jouw verhaal te lezen & te bekijken :j Ik wens jullie veel buitenrij-plezier!

Anoniem

Re: Quince en ik samen 60 jaar! Tijd voor de VUT :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:59

Jullie gaan absoluut gemist worden in de ring want jullie waren altijd een erg fijne combinatie om te zien.
Petje af voor deze uiterst sportieve beslissing. Ik wens jullie nog héél veel heerlijke recreatieve kilometers toe samen!