friese power samen aan het werk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

friese power samen aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-19 10:06

Hallo allemaal,

18 mei reedt ik mee met een kennismakings clinic bij Wendy van Osch en dit gaf weer een mega boost voor het trainen met Floor. Omdat ik merkte dat ik te veel met de teugels wil oplossen ben ik steeds vaker haar op een hand aan het rijden, dit was puur om haar niet te veel te willen babysitten maar gek genoeg pakte ze dit zelf ook heel goed op! Floor is een paard wat snel met je meedenkt en echt voor je wil werken, maar die combi maakt dat het soms te gehaast of gestrest wordt. Adem in, adem uit en weer rustig opnieuw.

Gisteren zijn er weer foto's gemaakt, ze liep zo fijn en kon dan ook niet wachten om te delen :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


We zijn echt nog beginners hierin maar ben zelf wel heel trots op hoe het gaat, waar ik mezelf ook echt steeds weer op betrap is het niet rechtop zitten en te veel naar beneden kijken.. Maar he wat wil je dan ook met zo'n knappe dame :P
Afbeelding

Bedankt voor het kijken, tips mogen altijd maar blijf netjes en graag opbouwend. We hebben les, werken hard aan fijne en duidelijke samenwerking en daarnaast just for fun :D

‘’Working with horses is a gift, who can learn you more than your own reflection’’


chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-19 10:22

Amanda schreef:
Nice! Ik vind jullie altijd zo'n fijne combi om naar te kijken! Ze gaat echt zo fijn zitten in galop. Power!
Wat me wel opvalt in draf is dat je je een soort lijkt af te zetten op de beugels, waardoor je meer achterin je zadel zit. Klopt dat?

Dankjewel :D Jah doorzitten blijft soms lastig, ik probeer me zo zwaar mogelijk te maken maar hoe langzaam ze ook gaat ik blijf soms niet zitten haha :P Wissel het ook wel af met lichtzijden en dan zo min mogelijk uit het zadel komen

‘’Working with horses is a gift, who can learn you more than your own reflection’’

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-19 10:29

Amanda schreef:
Ze gooit hoog op zeker? :D
Lichtrijden doe ik ook nog steeds. Doorzitten doe ik eigenlijk pas na de galop als we beiden warm zijn en echt kunnen ontspannen. Ik doe namelijk hetzelfde als jij: balans zoeken op de beugels en dan een soort van afzetten, waardoor je achterop je zadel komt.
En dan gooit die van mij nog niet eens zo hoog op :+

haha jah nogal, is al vele male minder maar als ze der power knopje heeft aanstaan is het toch best lastig :') Ik moet echt kijken hoe ze is, meestal is ze na de galop nog explosiever dan ervoor en dan is doorzitten echt niet fijn! Ze is ook erg gevoelig op mijn been of als ik de teugels tegen der hals leg, dan is het hup opzij of yes galop haha

fleurtjeuh schreef:
Ik vind je paard echt gaaf.
Weinig mensen die het voor elkaar krijgen om hun Fries écht rond te rijden, dus petje af voor jou!

Dankjewel!

‘’Working with horses is a gift, who can learn you more than your own reflection’’


chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-19 15:59

Melissa0304 schreef:
Ziet er goed uit hoor! Echt een powerfries <3

Dankjewel!

Robijntjah schreef:
Wat gaan jullie weer goed zeg.

Ik vind jullie geconcentreerde blikken echt fantastisch om naar te kijken, zo leuk!
Ik blijf fan!

Haha dankjewel :D

xLianneZorro schreef:
Daar is je topic!! Kon al een beetje spieken op insta. :D super mooie fotos en je rijd haar heel fijn, maar dat heb ik al vaker gezegd haha!

Haha jah klein voorproefje op insta, dankjewel!

xXutopiaXx schreef:
Ze is zó gaaf!! :+: En wat een power inderdaad <3 Love it! :):)

Power heeft ze zeker :') Dankjewel :)

‘’Working with horses is a gift, who can learn you more than your own reflection’’

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-19 20:53

justkid schreef:
Heel knap hoe jullie dat doen. je bent echt geen beginner hoor als je haar al zo mooi aan het lopen hebt.
Als je kijkt waar je heen wil ipv naar beneden zal je dat ook enorm helpen. Ik gok zo maar eens dat ze je dan op je zit gaat volgen en dan heb je die teugels al bijna helemaal niet meer nodig :)
Probeer dat maar eens.

Ah dankjewel! Jah ik betrap mezelf er steeds vaker op tijdens het rijden, ze is ook heel fijn op mijn benen te sturen maar blijf naar der knappe koppie kijken haha :P Maar ga er zeker mee aan de slag!

WesternWay schreef:
Wat zijn jullie vooruit gegaan zeg!

Dankjewel :D Leuk om te lezen

‘’Working with horses is a gift, who can learn you more than your own reflection’’

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-19 06:28

Retjethorse schreef:
Prachtige Floor! Jullie zijn zo'n leuk duo! <3

Dankjewel :)

gett schreef:
Wat leuk om weer van jullie te horen.

Wat zijn jullie toch een goede combinatie, ze ziet er echt geweldig uit en het lijkt zo gemakkelijk!!

Hahah here we are :D Leuk om te lezen, kan nu ook wel zegge dat het steeds gemakkelijker gaat :)

PRD schreef:
Zo gaaf! En vind het erg knap dat je een fries zo mooi rond weet te rijden! Petje af!

Dankjewel!

elsa91 schreef:
Ziet eruit alsof je heerlijk hebt gereden. Mooie foto’s en wat loopt ze lekker!

Dat heb ik zeker, ze liep echt top! Dankjewel :)

superpony schreef:
Jullie zijn echt een hele mooie combinatie. Ik begrijp heel goed dat je in draf wat meer moeite hebt, maar zoals jij haar aan het lopen hebt, zie je echt maar weinig.
Je zou inderdaad meer moeten kijken waar je naartoe gaat en dan kom je ook wel wat rechterop, maar ik denk dat je vooral wat meer zelfverzekerd mag zijn. Heb vertrouwen, want het ziet er echt goed uit. Ga er meer van genieten en laat het wat meer gebeuren onder je.

Ik zou heel graag veel meer paarden, zeker ook Friezen zo zien lopen. Je moet gaan beseffen hoe netjes het al is.

Wat een mooi compliment en je hebt helemaal gelijk, ik ben een onwijze perfectionist en ben continu bezig met verbeteren en zelfreflextie. Daar is natuurlijk niks mis mee maar soms is het moeilijk om echt even in het hier en nu te blijven :) Is in het niet paarden leven ook een probleem haha. Ik mag zeker wat meer zelfverzekerder zijn!

‘’Working with horses is a gift, who can learn you more than your own reflection’’

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-19 14:49

Isabel schreef:
Ik heb geen verstand van western, maar ik vind het echt ontzettend knap dat je haar zo mooi laag en met het neusje eruit kunt rijden. Echt complimenten daarvoor!

Dankjewel :D

‘’Working with horses is a gift, who can learn you more than your own reflection’’


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers