trailer probleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lottiey
Berichten: 181
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: breda

trailer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-02 14:33

hoi hoi en ik heb een groot probleem....(waar wel meer mensen last van hebben denk ik)
m'n paard gaat niet de trailer in , ze heeft er altijd meteen ingelopen enzo maar nou heeft ze zoiets van bekijk 't maar.
ze loopt de 2e/3e treden op en dan hoeft ze niet meer...
we doen het nou met lekkere dingen wat opzich best goed gaat,want dwang heeft dus echt geen zin, enja ik zou het heel graag weten wat we nog meer kunnen doen we hebben vanalles gebrobeerd en ik zou het ontzettend jammer vinden als ik daarvoor alles op zou moeten geven wie kan mij raad geven?

groetjesxx lotte


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 14:38

De meeste trailerproblemen komen voort uit onrustig rijdende chauffeurs. Met veel geduld en vertrouwen komt je paard er wel weer overheen maar schrik niet als je hier eens een paar hele dagen voor uit moet trekken.
Ik las eens een stukje van iemand die vertelde dat het enige dat je nodig had, een doos met boterhammen, een fles drinken en een leuk boek waren Haha!. Verder voer je je paard alleen maar op de trailer. Zet de trailer met een bak voer, in een bak of weiland en veel leesplezier Haha!

lottiey
Berichten: 181
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-02 14:42

ja ik hoop echt dat het overgaat want m'n vader rijd echt super voorzichtig maarja we zien wel ik hoop dat 't goedkomt

wie weet er een leuke verzorgster voor geena omgeving breda?

lottiey
Berichten: 181
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-02 14:45

ja ik hoop echt dat het overgaat want m'n vader rijd echt super voorzichtig maarja we zien wel ik hoop dat 't goedkomt

wie weet er een leuke verzorgster voor geena omgeving breda?

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 14:47

Mijn advies, ga zelf eens in de trailer staan, terwijl een ander rijdt. Wij kwamen er zo achter dat door een klein kiertje bij het voordeurtje lucht kwam, wat een irritant gefluit gaf. Logisch dat hij er niet meer in wilde.
Laten maken en met veel geduld zijn vertrouwen weer gewonnen en daarna nooit meer problemen gehad.

Navragen is beter dan afvragen.

ChristelSla
Berichten: 113
Geregistreerd: 31-10-02
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 15:18

Hallo
Het antwoord heet ' stabiliser' . het is een halster met daaraan een riempje. dit riempje gaat over het gehemelte van je paard. het werkt als een soort praam, dus als afleiding, maar is niet schadelijk en veel vriendelijker. het is ontworpen door een zeer bekend dierenarts.
het werkt!
nu ben ik van mening dat vertrouwen het fenomeen is waarmee je je paard de trailer in krijgt. maar dit kan je dan achter de hand hebben; mocht hij er echt niet in willen en je moet toch met je paard op pad.
het is niet te koop in de winkel.
je kunt me hier over mailen
christelslagt@hotmail.com

groetjes

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 16:27

voetje voor voetje op de laadklep zetten Valentina deed precies het zelfde.. de ene keer helpt het zo de andere keer weer anders.. longeer lijn achter dr kont zodat ze niet achteruit kan lopen, voetje voor voetje er op staat ie er in super goed belonen!!!!!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 126 bezoekers