Hangen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-01 17:14

Iemand tip's hoe je kan zorgen dat een pony niet gaat hangen als je hem vastgebonden hebt om te poetsen? Pinky springt dan helemaal naar achter en trekt zijn halstertouw dan helemaal strak en gaat half op zijn kont zitten. best eng... Maar ik weet niet hoe ik hem dat af kan leren. Hij heeft niet echt een aanleiding om het te doen. Soms als ik een stukje wegloop, soms als ik hem poets, soms als hij denkt dat ik hem wil straffen omdat hij in mn kont gebeten heeft (hehe) of wat dan ook... Echt heel irri... Hij doet het dan een paar seconden en komt er dan achter dat het best wel pijn doet, denk ik, maar toch vind ik het gevaarlijk... Scheve mond\
Iemand tips?!

Groetjes Kim

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 17:22

eventjes een control halster kopen. Hij zal zelf uit moeten vinden dat de druk achter zijn oortjes minder wordt wanneer hij naar voren gaat. Je kunt hem ook een flinke pets [mket beleid!] op zijn kont geven wanneer hij wil gaan hangen.
Wat je in ieder geval moet voorkomen is dat hij het halster iod stuk trekt en dat daardoor de druk achter zijn oren weg is. Als hij dat doorheeft zal hij voortaan net zo lang blijven hangen totdat hij los is.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-01 17:40

Ja inderdaad! Daarom bind ik hem ook erg goed (misschien soms te goed) vast zodat het niet los gaat en hij dus weet hoe hij weg kan.
Zo'n halster is dat in mini maat te krijgen? (maat 0) en erg duur? (beetje blut Tong uitsteken)

Groetjes

Annabel_Oud
Berichten: 1
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 17:55

Wat goedkoper als een controllerhalster is een op lossing met strotouwtjes. Je haalt een touwtje achter de oren van je pony door en dan doe je dat door de ring waar je normaal je halstertouw aan vast doet. Aan dat strotouwtje doe je je halstertouw vast en dan kun je haar vast zetten. Als ze dan gaat hangen krijgt ze druk achter de oren en dat is niet leuk. Werkt goed!!
Groetjes Annabel

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 18:13

uhm nou ik heb het donya op een misschien minder paardvriendelijke manier afgeleerd, maar het heeft wel geholpen want ze heeft eht nooit meer gedaan. ik ben naast haar kont gaan staan en heb een best flinke schop tegen haar kont gegeven. hierdoor sprong ze weer op en ze heeft het nooit meer gedaan. je moet alleen nooooit voor bij het hoofd van je paard gaan staan als ie hangt want er is best wel heel erg veel gevaar dat ie op je springt. (bij een vriendin van mij gebeurd, die wilde hem weer "omhoog" trekken.
succes!

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 18:30

ook niet zo'n leuke manier, en zelfs erg pijnelijk lijkt mij, maar het schijnt te helpen: erachter staan en als ie hangt bezem er tegenaan?
ik zelf zou niet voor deze manier kiezen, maar dat moet je natuurlijk zelf weten....

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 18:33

Het is best een lastig probleem wat toch helemaal niet zo makkelijk op te lossen is. Helemaal niet als ze een keer losgebroken zijn. Isolda doet het ook, vooral als ze schrikt oid en gaat op haar kont zitten. Sja en zoveel gewicht.. kan je nog zo'n sterk halster hebben, het knapt toch.
Misschien kun je zorgen dat je met zijn tween bent. 1 poetsen enzo en de ander opletten. Gaat ze hangen, geeft die 2e haar een tikje op haar kont. Moet ji wel oppassen dat je er niet onder komt natuurlijk!
Maar volgens mij is het niet makkelijk om dat af te leren. Mij is het iig niet gelukt Boos!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 09:27

Ik had een verzorgbels die dit ook flikte... Frusty
Het is NIET vriendelijk opgelost maar we waren hopeloos en zo deden de boeren het vroeger (die bels was van een boer en die zijn vader wist dat nog)
De bels was niet onder de indruk van een tik of schop (huh wat kriebelt daar) hij hing net zolang tot alles kapot was.
wij hebben een touw genomen met een ring aan een uiteinde (halstertouw kan ook denk ik) touw over de nek leggen andere uiteinde door de ring en vastknopen.
En ja de bels ging weer hangen. Echt heel eng. Ik had het idee dat hij bijna stikte, boer stond met een mes klaar. MAAAR hij sprong overeind en heeft nooit meer gehangen. liep braafmee als hij druk voelde e.d.
Pinky is dan wel geen bels *hihi* maar toch -> Succes hoor
Groetjes Petra

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 09:51

hoi
euhm ninja deed dat in de boze schrik tijd ook
dat was de tijd dat hij snel schrok en boos op me werd. haha, nou dat deed hij ook met wassen. ik kalmeerde hem, praatte zacht tegen hem en kriebelde op zijn hals. toen kwam die weer naar voren. tja raaar paard want als ik op me knieeen midden op de weg ga zitten en ninja roep springen zijn oortjes naar voor en loopt ie. met een kapot halster als dat hij nu heeft doet hij dat niet, maar als je hem een schop geeft met je voet tegen zijn buik loopt ie, of een halsband, dat is ook druk en dan gaat ie wel.
veel succes ermee kim!
groetjes yentl

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 11:48

Hooooi, ik wil eventjes reageren op de strotouwjes manier van Annabel. Ik denk dat het met zo'n strotouwtje best zal helpen (mijn pony doet het ook) maar het is wel gevaarlijk, omdat strotouwtje heel erg in je vel kunnen snijden. Vingers aflikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 11:53

Neem dan een dikker touw of vlecht 10 strotouwtjes in elkaar, een half afgesneden oor heb je ook niks aan.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 11:55

Als hij gaat hangen geef je hem een pets met de bezem op zijn kont, helpt bij mijn paarden wel, die doen het nu niet meer.

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 23:57

Hoi,

Ben het Mytens eens, die tip kreeg ik ook van mijn hoefsmid, misschien wat cru...maar het werkt wel!
Het uiteindelijke resultaat telt, toch?

Succes