Dressuurruiters, welk zadel gebruiken jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 23:03

Ik heb een super fijne Daaleman dressuur. Echt ontzettend fijn met een gel-zitting en verende boom.
T zitvlak is alleen te groot voor mijn kont dus ik wil heel graag een nieuw zadel. Boos! Maar mijn ouders hebben nogal veel voor deze betaald dus ik mag geen nieuwe, en wil ik aan de andere kant ook niet omdat het gewoon een ontzettend fijn zadel is! (op dat te grote zitvlak na dan. Tong uitsteken)
Mijn springzadel is ook van Daaleman en die vind ik ook super!
Dus heb hele goede ervaringen met Daaleman.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 23:11

Nathalie schreef:
Ik heb een super fijne Daaleman dressuur. Echt ontzettend fijn met een gel-zitting en verende boom.
T zitvlak is alleen te groot voor mijn kont dus ik wil heel graag een nieuw zadel. Boos! Maar mijn ouders hebben nogal veel voor deze betaald dus ik mag geen nieuwe, en wil ik aan de andere kant ook niet omdat het gewoon een ontzettend fijn zadel is! (op dat te grote zitvlak na dan. Tong uitsteken)
Mijn springzadel is ook van Daaleman en die vind ik ook super!
Dus heb hele goede ervaringen met Daaleman.


Weet je dat er een hele makkelijke manier is om dat zitvlak wel passend te maken?? Haha! Gewoon lekker paar keer per week naar de friettent, Mc Donald`s ofzoiets!! Grapjeeeeeee!! Knipoog

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 23:31

Ik heb 2 ainsleys voor de dressuur en 2 Kieffer Achen voor springen en dan nog meer dan 20 jaar oud Stubben siegfried zadel in zeer goede staat, als reserve, je weet maar nooit.

Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 23:39

Ik heb een Nedhorse (een wat?????) ja, een nedhorse Haha!
Dit is een Imitatie Grand Gilbert, en bevalt mij super!

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 00:47

Eerst een Kieffer Munchen, toen Aachen en nu een KN. Alleen een dressuurmodel bleek goed op mijn paard te liggen. De diepe zit en stroeve zitvlak vindt ik wel een prettig idee. Als ik nu terug op mijn Kieffer stap weet ik al snel weer hoe het voelt om je door te rijden Boos! (niet mijn billen maar de andere kant dus). Daar heb ik nu nooit meer last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 01:11

Passier Optimum, !7" met een 16,5" zweetblad.

muurbloempje

Berichten: 85
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 03:41

ik heb een kn en daaleman

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 04:16

Ik heb nu nog een Pagony Dressage, ik weet dat het merk niet zo'n goede naam heeft, maar het zadel zit prima. Is ook niet echt zo goedkoop. Alleen ik wil nu een nieuw zadel, ben al druk aan het sparen enzo. Hopelijk krijg ik het met mijn verjaardagsgeld voor elkaar. Dit zadel begint namelijk een klein beetje te klemmen bij Nuala, ze word gewoon breder. Welk merk het word weet ik niet, het moet goed passen, goed zitten én betaalbaar zijn. Dus ik laat gewoon een zadelpasser aan huis komen die ook 2e hands A-merken mee neemt.
Ik heb hiervoor altijd Wintec zadels gehad, en die vind ik echt helemaal te gek. Heb ook een Kieffer VZH zadel gehad, maar die was gemaakt voor een paard met hoge schoft, en Nuala heeft helemaal geen schoft. Dus die heb ik weggegeven (!) (spijt van!!)

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 10:35

Ik heb een Prestige met zachte zitting. Ligt nu op mijn derde paard en lag op alle drie de paarden, hoewel heel verschillend van bouw, perfect.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 11:19

Koortje"]
[quote="Nathalie schreef:
Ik heb een super fijne Daaleman dressuur. Echt ontzettend fijn met een gel-zitting en verende boom.
T zitvlak is alleen te groot voor mijn kont dus ik wil heel graag een nieuw zadel. Boos! Maar mijn ouders hebben nogal veel voor deze betaald dus ik mag geen nieuwe, en wil ik aan de andere kant ook niet omdat het gewoon een ontzettend fijn zadel is! (op dat te grote zitvlak na dan. Tong uitsteken)
Mijn springzadel is ook van Daaleman en die vind ik ook super!
Dus heb hele goede ervaringen met Daaleman.


Weet je dat er een hele makkelijke manier is om dat zitvlak wel passend te maken?? Haha! Gewoon lekker paar keer per week naar de friettent, Mc Donald`s ofzoiets!! Grapjeeeeeee!! Knipoog
[/quote]

Daar ben ik al mijn hele leven mee bezig maar denk maar niet dat ik ook maar 1 grammetje aan kom Tong uitsteken Hahaha nee kidding.
Al eet ik best veel, en ook veel friet enzo Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 11:43

Wacht maar tot je 35 bent...

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 11:56

Mag ik als springer ook reageren *LOL*
Ik rijd dressuur met een KN en ik ben er super tevreden over. Het zit als een huis Haha! Verder rijd ik voor het gemak ook vaak met het zadel waar ik mee spring(een kieffer münchen, maar ik zou niet nog een keer een kieffer kopen...)
Dinsdag ga ik bij iemand een Ainsley springzadel ophalen en ik hoop dat die goed past en fijn zit!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 16:55

runningkawa"]
[quote="Meryl"][quote="runningkawa schreef:
Ainsley vanguard
ligt goed en zit goed.


Ben ik het mee eens !! *LOL* Alleen heb je je beugelriemen onder de zweetbladen of er boven?
[/quote]
erboven
Werd me aangeraden omdat Kawa wel eens zomaar opzij sprong van niks.
En zitten dan je beugels onder het zadel heb je minder beweginsvrijheid met je been. En dat heb je dan juist wel nodig.
[/quote]

Zelf heb ik nu dus ook een Ailsley, nu zonder verstelbare boom. Die hebben we wel gehad. Naar mijn mening is die boom niet makkelijk te verstellen, dat moest met een speciaal soort sleuteltje. Lijkt me dus niet met rijden makkelijk te kunnen.
Maar de boom is bij dat zadel gebroken op de rug van onze pony. Vandaar voor ons geen verstelbare boom meer.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 17:22

Ik had eerste een Stübben Tristan de Luxe, maar die vond ik niet fijn rijden en pastte ook niet goed op mijn paard.

Nu heb ik een Euroriding Diamant, en die vind ik heerlijk rijden. Maar een hulsebosch vind ik ook wel lekker zitten.

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 18:57

Kieffer Lech Profi

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 19:07

Kieffer Wien, fijn zadel dat goed op zijn plek blijft liggen bij meerdere paarden die wat smaller zijn gebouwd.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 19:57

Citaat:
Ik heb een Nedhorse (een wat?????) ja, een nedhorse
Dit is een Imitatie Grand Gilbert, en bevalt mij super!

Dat zadel ken ik wel! Heet die winkel bij jullie toevallig ook Ruiterstad?
Heb hier ook naar de passier gg gevraagt, maar ze hadden hier alleen die imitatie, en die vond ik niet zo lekker zitten. En hun "eigen merk" is Nedhorse Knipoog

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 20:24

Ik heb een Prestige Hippos, fijn zadel, alleen had de zit iets dieper mogen zijn van mij. Maar dit is het enige zadel dat echt goed op Nicole past.

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 23:50

Ik wil mezelf eigenlijk niet gelijk een dressuurruiter noemen ( Schijnheilig ) zoals in de topictitel staat, maar als ik dressuur doe ik dat op een Hulsebos dressuurzadel.

Fijn zadel, helaas vond de kat dat ook, wat heeft geresulteerd in krabben op mijn zadel Scheve mond

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 01:13

Ik heb voor Homi een Clif Barnsby, met lucht gevuld, en voor Indi een Kieffer Lusitano. Zijn beide heerlijke zadels.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 03:48

Eh, ik been geen dressuur ruiter, maar ook ik heb een paar weken geleden een Kieffer Lech Profi aangeschaft. Aangezien ik een jong paard heb (dis dus nog heel erg van vorm gaat veranderen) wou ik een zadel hebben dat goed lag en dat evt. ook nog aangepast kan worden. Ik was eerst geinterreseerd in een Wintec, maar de zadelmaker zei dat dit zadel ook (relatief) makkelijk aangepast kan worden en wijder gemaakt etc.

Ik heb nog een paar andere geprobeerd, waaronder een Passier en een Ainsley, maar deze lag & zat toch het lekkerste. Ze hebben hem gelijk nog even iets bijgesteld, waardoor hij iets beter & dieper ligt voor (paard is nu jong en nogal smal op de schouders). Ligt als een huis Lachen

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 04:05

voor mijn verzorgpaard hebben we een ainsley zadel. Hij zit lekker en hij past goed op het paard. Ik vind hem erg fijn!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-03 11:50

Best veel Kieffer zo te zien he. Nou, ik ben erg benieuwd naar "mijn" County die ik morgen ga passen! Iig bedankt voor alle leuke reacties!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 13:57

hulsebos! en voor mijn pony had ik een king.