combi van stang en mechanische hackemore

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-01 18:28

Mijn hafiie loopt in de bak best wel lekker op de hackemore maar buiten durf ik hem daar niet alleen op te rijden. Weet iemand of je stang en hackemore kan combineren en hoed dat dan moet?
Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 07:00

Werkt wel heeeeeel pittig in hoor!!!!

Maar je hebt dan een stang en trens hoofdstel nodig, dan kan je met dubbele teugel rijden maar je kan ook de twee stangen verbinden d.m.v. pelhalmriempjes en daar dan gewoon één teugel aan vastgespen.

Ik zou nog wel eens een keertje overdenken of je zo wel de straat op wil!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 07:27

Kim, waarom durf je hem er niet buiten op te rijden? Ik vind het juist hartstikke lekker buiten!

Sonja

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 14:16

Als ik jou was zou ik over deze optoming nog maar eens goed nadenken, je hebt dan zo ongeveer het allerzwaarste geschut in stelling gebracht wat er is, bovendien moet je paard er eerst aan wennen.
Echt, ik zou eerst de oorzaak zoeken van het probleem en daaraan werken voordat ik zoiets zou doen. Je kunt je paard zijn zelfvertrouwen een flinke deuk bezorgen als je te ruw met de teugels omgaat of, (en dat wil je helemaaaaal niet) hij gaat er voor op de vlucht en dan ben je van de regen in de drup geraakt.

Wat niet is kan nog komen...

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 14:22

Tja, inderdaad wel heel erg scherp...
Snoop gaat altijd met de hackamore naar buiten, en dat is al scherp. Anders met het passoabit, ietsjes scherper.
Ik heb hier een passoabit, wil je die proberen op texel anders???

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-01 19:30

Hoi,
Nou ik rij dus altijd buiten op stang met daaronder een touwhalster. Ik doe alles met dat touwhalster alleen in noodgevallen functioneert de stang als noodrem. Normaal hangt die teugel dus helemaal door.
Dat ben ik met deze combinatie ook van plan. Ik wil met de hackemore erbij rijden omdat ik hem dan gemakkelijker links en rechts in kan buigen tijdens de rit.
Ik zit namelijk drie weken op ponykamp en dan heb ik daarna niet meer zoveel zin om nog een keer met hem de bak in te duiekn. Dat buigen moet wel vanwege medische redenen.
Vandaar eigelijk.
Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 22:50

Hallo,

Vroeger reed ik mijn Haffie met slof, stang,enz. enz. buiten, maar zelfs dat heeft geen effect gehad! Ze wilde alleen maar racen, om op stal te komen moesten we een weg oversteken waar ze 70/80 km/uur rijden. Minder grappiger taferelen leverde dat op. Met in je achterhoofd dat daar al diverse paarden en mensen zijn al aan-/overgereden...

Tegenwoordig, ze wordt een dagje ouder, we kunnen nu iets veiliger naar buiten, bovendien hoeven nu niet meer over zo'n weg over te steken, dan nog met hackamore en dubbelgebroken watertrens. Ik rijd voornamelijk met een lang teugeltje, zolang ze niet maf doet neem ik mn teugels niet aan!Misschien mettertijd zonder hackamore proberen...

Mijn hackamore zit alleen aan een kopstuk zonder frontriem en watertrens zit aan een hoofdstel zonder neusriem.
Eerst de hackamore om dan het bit.

Vaker naar buiten wil ook wel helpen, alleen je moet ff door die periode van racen heen!

Succes!

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-01 19:07

Het is niet van wege het racen. Moet wel een heel helikopter elftal over komen vliegen voor dat mijn paard uit zich zelf zijn voeten sneller neer zou gaan zetten. Nee het is echt alleen voor de absoluute noodrem dat ik rij met een stang en die hackemore kan ik gebruiken om te buigen. Dat wil ik niet doen met die stang omdat hij dat in de bak ook niet gewend is.
Maar heb er nog even over nagedacht en denk dat ik hem zolang buiten gewoon op snaffel rij.
Bedankt voor de reacties.
Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 21:13

Hahahahahaha Kim!!! Die helicopter! Weet je nog, deze herfst op het strand... Toen gingen we echt ff hard...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-01 18:08

Ach die goeie ouwe tijd.
Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 18:33

ik zou gewoon op die hackemore naar buiten gaan!
Die is sowieso best scherp.
Ik weet het, het is gevaarlijk maar als ik met [**] buiten ga wandelen klim ik er er toch vaak op met alleen halster+touw en dan maggie me het laatste stukkie dragen Lovers
Maar ik weet niet hoe jou paardje is, maar als ik zo naar buiten ga moet het met die hackemore lukken!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 18:34

Heel verstandig! Maar, als je naar buiten gaat hoeft je paard toch niet in te buigen enzo? Mijne nie in elk geval *LOL*

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-01 06:58

Nee normaal niet maar aangezien ik van de orthomanupalor wat oefeningen mee had gekregen om te doen waaronder dus leker buigen. En ik heb 3 weken ponykamp en denk niet dat ik dan nog veel zin heb om daarna nogeens de bak in te duiken.
Rij met hem als begeleiding dus dan heeft hij er ook wel wat uurtjes op zitten.
Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 10:22

Citaat:
Op 2001-06-26 15:22, schreef carola:
Tja, inderdaad wel heel erg scherp...
Snoop gaat altijd met de hackamore naar buiten, en dat is al scherp. Anders met het passoabit, ietsjes scherper.
Ik heb hier een passoabit, wil je die proberen op texel anders???


Passoa...??? heb jij een bit van passoa hahaha die wil ik wel eens proberen smaakt ie ook naar passoa...??? het is pessoa lieverd...en het is een ontzettend fijn bitje voor hete paardjes he ca hahaha Koe

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 10:44

Oke... Pessoa... En het is nog eens jou bit ook... Frusty Frusty Frusty

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 12:49

Dit is zo'n pessoa bit ik hoop dat je hem een beetje kan zien hij zit wel in een heel mooi paardenhoofdje hahaha...

[img]../upload/353/sashoofd.jpg[/img]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 9 bezoekers