longeerlijn die niet brand!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-01 21:46

Hoi,
Ik zoek een longerlijn die niet zo brand in je handen als je longeert en je paard crost in 1 keer de andere kant op. Ik draag meestel geen handschoenen omdat die lijn uiteindelijk toch uit je vingers glipt.
Iemand tips?
Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362


homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 22:24

Hoi Kim !

Da's inderdaad een vervelend probleem, vooral met dit warme weer zijn je vingers snel doorgeschuurd Boos!
Ik heb sinds een paar maanden een dikke, katoenen longeerlijn, en hiermee is het probleem verholpen.
Ze zijn verkrijgbaar bij de ruitersportzaak (ook bij Divoza en Hyporama), en ze kosten ongeveer 35 piekjes.
Verkrijgbaar in allerlei kleuren en 2 lengtes (ik geloof 8 en 10 meter).
Zo'n katoenen longeerlijn is wel wat dikker dan eentje van nylon, dus als je geen lange lijn nodig hebt, dan zou ik die van 8 meter nemen, anders heb je je handen zo vol.

Veel succes !!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 23:45

ik heb een webband longeerlijk. Hier hebben ze ook halsters van, en hier zweer ik dus bij, bij dit spul he!!!
Is volgens mij gewoon bij de meeste ruitersportzaken te koop

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-01 09:53

Wat is dat dan webband?
Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 23:19

Hai Kim,
De webband longeerlijn die Stef waarschijnlijk bedoelt, is van dik geweven katoen.
Eigenlijk hetzelfde als ik je probeerde uit te leggen, maar ik kon even niet op de naam komen Verward
Bij deze webband longeerlijnen heb je ook versies die aan de zijkanten van de lijn rondgenaaid zijn, daardoor zijn ze een stuk minder scherp in je handen ! Lachen
Succes !

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 23:45

Het zijn inderdaad hele fijne lijnen, ik heb er zelfs teugels van laten maken, maar als hij flink door je handen getrokken wordt, blijven die toch niet heel hoor. Ik wil met niets anders longeren (en rijden) maar brandwondproof zijn ze niet helemaal. Wel 10x beter dan die scherpe nylon dingen.

Navragen is beter dan afvragen.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 16:53

Is katoen beter tegen brandwonden?
Ik heb namelijk een lelijk litteken van een brandwond op mijn arm van toen ik mijn paard op de trailer wilde zette. Ze stond erop maar ze besloot om er terug af te gaan en ik wilde haar natuurlijk niet loslaten. Ik ben toen direct naar de winkel gegaan om een touw dat niet schuurde, maar de mevrouw van de winkel zei dat die niet bestonden en dat het beter was om handschoenen aan te doen om haar op de trailer te zetten.
Dus als met katoen de kans op brandwonden verkleint, kan ik misschien wel een katoenen touw kopen? Verward

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 19:15

Kijk anders even in de Divoza-gids naar zachte longeerlijnen. De Soft-Grip is extra zacht, deze heeft Prisca voor Leys en die ligt echt heel fijn in de hand. Dan heb je ook nog een ronde, dat is de Euro en die ziet er ook vrij zacht uit. Ze kosten allebei tegen de 25 piek.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 20:09

hoi
volgensmij brand alles. Het 1 misschien wat minder als het ander maar als ie echt ervan door gaat Scheve mond\ .Persoonlijk zou ik dan handschoenen aan doen.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 20:57

echt doe altijd handschoenen aan!!!!
Ook webband kan lelijke brandblaren veroorzaken, heb het zelf ervaren.
Om meer grip te hebben moet je wat dunnere handschoenen nemen. Als een paard gaat dan gaat ie dan houd je hem toch niet.
Het is niet fijn als je hele handen open liggen hoor!!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 20:57

Daar weet de vader van Mayo inmiddels alles van. Laat altijd de longeerlijn los als het paard ineens keihard gaat trekken en je houdt 'm niet!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 09:36

Plus dat je het risico lootp dat hij valt of zich verstapt en zich blesseerd en dat is het niet waard.

Cool

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 15:04

ik doe altijd handschoene aan want heb het vaak genoeg mee gemakt met het branden in je handen!dus alleen als je handschpoene draagt verminder je de kans op branden...

keep calm, I'm engaged!!! <3

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 15:53

Afbeelding
Zo te zien is dit webband (dit is die softgrip van divoza)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, GrapeshotBot en 74 bezoekers