Schuurwondjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-01 21:34

Achter de singel, hoe krijg je dat nou zo.
Mijn tuig voor het mennen past goed, echt goed. Is niet scherp en heeft geen rare randjes. Ik heb er ook nog eens een bontje om. En toch.... en toch gaan die voorbenen open. Heb er bontjes voor en vanalles geprobeerd. Heb nu wel zalf, ach hoe heet het ook alweer een oranje spulletje. Werkt heel goed.
Maar hebben jullie dat ook, of hebben Berber en Isolletje van die gevoelige ellebogen?
En Sanderijn een vraagje voor jouw, hebben ze bij jouw daar op stal daar ook last van?


Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 22:41

Mijn pony had dat ook altijd en ik heb van alles geprobeerd, toen heb ik een gelsingel gekocht en het leed was geleden.
Ik weet niet of ze verkrijgbaar zijn om mee aangespannen te rijden.

Wat niet is kan nog komen...

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 00:10

nee bij ond hebben ze daar geen last van.ik denk dat het bij jou paardje idd overgevoeligheid is.ik ga nu ff nadenken voor een evt.oplossing voor je

soms is het beter om te zwijgen

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 08:21

Ik snap het niet echt goed. Je zegt dat de benen open liggen. Dan zou het dus de buitenste singel zijn, die die niet zo vast mag zitten en waar normaal de lamoenen inhaken? Of is het achter de singel, zoals je in het begin zegt? Of beide?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-01 08:48

Het zijn niet de benen hoor, de ellebogen zijn het. Eh, ja toch? Nou ja, in ieder geval de plaats waar je van de singel vanhet zadel ook wel plekjes krijgt. (nou ja, ik niet, maar die plaats zeg maar)

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 20:06

heb je al eens geprobeerd om na het aansingelen voor het paard te gaan staan en dan een voor 1 de voorbenen opte tillen en naar voren te trekken?
Je trekt dan de huid onder de singel recht en huidplooien komen voor de singel te liggen.
2 van onze paarden jane en Zeske hebben het ooksteeds van de singel van het zadel zij hebben op die plek vrij veel huidplooien die dus onder de singel churen.
Voor onder het zadel zou je die speciale singels van kieffer kunnen proberen in het tuig weet ik niet iets anders dan deze oplossing en een spons op de plek te doen.
Soms wil het ook wel helpen je zadel een tikkie verder na achter te leggen zodat de singel net achter de plek komt maar die mogelijkheid is er denk ik niet met het tuig?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-01 20:54

Ja, een goede tip Kim. Ik doe dat dus altijd standaard! *LOL*
Het is niet zo dat het onder de singel schuurt. Meer er vlak voor, ze komt op de een of andere manier met haar elleboog tegen de singel aan. Ik heb dat met het rijden niet, die singel van mijntuig is dikker.
Ik heb al eens rond gekeken, maar voor het mennen is er dus niets speciaals, balen dus!
Geen mooie neoprene singels ed.
Verder naar achteren leggen is geen optie,dan zit het tuig knudde.

Persoonlijk denk ik dat ze een zachte/ gevoelige huid heeft ofzo, extremer als anderen ofzo Verward
Als het warm weer is, is het altijd erger, door het zweet.
Ik heb nu zelf geknutselde fleece- beschermers, die werken wel, maar niet genoeg.... Boos!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 21:00

is dit niet een optie???bij divoza heb je speciale bonten onderleggers voor het aangespannen tuig.misschien kan je dat eens om de singel doen?die zijn vrij breed en zacht en je kunt ze met klittenband om de singel vastmaken.snappie?

soms is het beter om te zwijgen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-01 21:34

Hmmm.. Ja snap het. Op die manier heb ik dat dus, alleen dan met fleece. Heel zacht, maar iets dunner als dat bont. Voor het fleece heb ik bont gehad, werkt wel, net als fleece, maar niet helemaal. Gaat een tijdje goed, maar dan toch heel langzaamaan gaat het toch schuren. Het duurt alleen iets langer voordat het open is.
Ik zal eens kijken naar een ander tuig. Nou ja, een andere singel, misschien kan ik die ergens los kopen als ik eens aan de wal ben.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 21:35

ja als je eens aan wal bent kom dan bij mijn tuigenmaker,men.oonk,die heeft hartstikke goed spul

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 22:34

Na die paar keer dat ik met Des had gemend had ze ook plekjes achter de oksels. Ik heb toen met rijden een stuk wollen deken om de singel gedaan, en dat ging een stuk beter. Ik denk toch dat het komt door het draaien van het schoftstuk tijdens wendingen ofzo.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dolce_pony, Manny en 66 bezoekers