Vond jij je paard de eerste keer meteen het einde?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 20:31

Ik heb felix niet eens zelf uitgezocht als het ware.

Ik mocht tegen de verhuur stal alleen zeggen wat ik graag wou hebben.
Uiteindelijk stond felix daar.

Ik weet niet meer wat het was, maar ik liep dat hele smalle standje in, vond het zo jammer dat zijn manen er zo beroerd uitzagen maar ik zei tegen hem: nou paard we moeten er maar wat van maken.
Vervolgens heb ik hem de stand uitgehaald, niet eens verder naar hem gekeken ofzo. Er heeft die dag iemand gevraagd of ik deze wel wou hebben. Ik heb toen gezegd dat ik hem niet meer kwijt wilde.
De eigenaar van de stal peperde het me later nog ff goed in dat ik het hier voorlopig maar mee moest doen en niet moest zeuren als het na 2 weken niet ging ofzo.

Voorlopig duurd inmiddels al bijna 9 jaar Haha! en het is absoluut mijn type,
Hij is inmiddels wel veranderd, veel steviger en schitterende lange manen en staart en ook nog een een voorpluk tot op zijn neus.
Dat had ik niet durfen dromen toen ik hem daar in dat stalletje zag staan(hij was toen wel 3 jaar hoor)


Danno(kom eens kijken bij Danno Haha! ) heb ik als 4 maanden oud veulentje gekocht. Zijn type sprak me goed aan en daarom heb ik hem gekocht.
Ik ben er inmiddels wel achter dat ik met hem niet zo'n sterke band heb als met Felix en we moeten kwa rijden nog veel leren van elkaar. Maar dat zit verder wel goed.
Het is de loop der jaren een mooie luxe fjord geworden met een zeer sprekend hoofd en compacte bouw.
Vooral zijn ogen Haha! die zijn pas apart voor een fjord Kwijl

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 20:43

maverick vond ik leuk omdat ie stoer en erg stout was en nog is.hij kwam als 2 1/2 jarige op stal,en de eerste keer dat ik hem zag ontsnapte die van de wasplaats hij had zijn veiligheidsknop er uitgetrokken en wandelde doodleuk gewoon weg.ja toen was ik verkocht(we noemen hem daarom ookm wel eens hoedini).
winston zagen we in de wei staan achter de stal waar we stonden(bleek van een vriend van mijn pa te zijn)hij was 8 maanden oud en zo chique!toen we de eigennaar gevonden hadden ,zijn we de wei ingegaan en hij kwam zo op ons af en wilde alleen maar geknuffeld en ge aait worden.zo lief.dus die kwam er zo bij.

ieris

Berichten: 1776
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 20:51

Toen ik voor het eerst bij jordy ging kijken,was ik ook niet gelijk verlieft op hem.

Ik had van een kennis gehoord dat ze ergens een goedkope fjord wist te staan.
Ik zocht er nog een gezelschapspaardje bij en ik dacht een fjord als gezelschap is ook wel leuk.
Dus ik had al gezegt dat ik hem wilde kopen voordat ik hem gezien had.

Toen ik kwam kijken was zijn voorpluk helemaal afgeknipt,dat zag er echt lelijk uit. Misselijk
Ik dacht jee wat is dit nu weer voor lelijke fjord.
Maar ik heb hem tog genomen. Knipoog

Nu is hij best heel erg mooi geworden,en ik heb er geen spijt van dat ik hem gekocht heb,het is echt een tof paardje.

Maar als jij het nog niet zeker weet moet je er even rustig over nadenken,er zijn zoveel honderd paarden en pony,s te koop.
Als je twijffelt zou ik eerst even naar een paar andere gaan kijken,dan kun je later altijd nog beslissen of je deze wilt of niet.

Veel succes met zoeken!

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 21:12

Ik was met Smokey van stal verhuisd en daar liep Webster in het land. Ik zag hem en vond hem gelijk leuk. Maar ja ik had er al een en wat moet je er met 2.
Toch bleef hij mijn aandacht houden, hij stond tegenover Smokey op stal dus ik zag hem elke dag.
Webster is totaal niet moeders mooiste maar hij had iets wat me ontzettend aansprak (beetje klunzig). Toen ik hoorde wat hij moest kosten heb ik hem gekocht (eerst thuis overlegd en mijn vriend vond hem ook geweldig).
Alleen is het een enorme kluns. Regelmatig op mijn tenen staan. Uitglijden zodat hij languit in de gang ligt. Over een hek een klappen omdat hij naar een ander paard kijkt. Met poetsen zo gaan staan dat ik over zijn benen struikel en ik in de gang lig, met zijn tweetjes omvallen omdat zijn voetjes in de blubber blijven steken en ga zo maar door.
Maar het blijft mijn poepie nu al bijna 3 jaar. Lovers

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 22:45

ach, het uiterlijk is toch ook niet het aller belangrijkste...
bij mij en leroy was het op stal enzo liefde op het eerste gezicht, maar toen ik erop ging wat minder. hij zit namelijk helemaal niet lekker, ik kon eerst nauwelijks lichtrijden...hij moest ook heel erg wennen.
het zag er vast ook helemaal niet uit, maar ik wist dat het goed zou komen.
ik heb hem dus gekocht en het is allemaal goed gekomen hoor!!!in het begin was hij erg vervelend, heel erg uitproberen...ik heb een paar keer wel getwijfeld of het wel de juiste was voor mij, maar ik heb doorgezet en ben mezelf daar nu erg dankbaar voor Knipoog
trouwens, toen ik zijn foto op internet zag vond ik hem rond uit lelijk, ik wilde daarom eigenlijk niet eens gaan kijken, maar toen ik hem in het echt zag veranderde mijn mening meteen Kwijl

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 23:36

Ik was echt compleet verkocht.

We kwamen aanlopen, en uit een van de buitenboxluiken kwam een heeeel bijdehand sprekend koppie. Ik dacht echt, wauw dat zal haar toch niet zijn?

Toen haalde hij haar uit de box, toen dacht ik 'wauw wat een leukerdje!'
De eigenaar liet haar los op het bevroren land, en madam begon toch een partij te lopen! Echt prachtig, ik stond echt bijna te kwijlen.
Ze was ook al 2 weken d'r box niet uitgeweest, dus fris was ze!
Die voorbenen vielen me zo erg op, ze gooide ze, leek wel, meters naar voren! *LOL*
Ook haar achterhand was heel sterk en goed.
Echt een dressuurprikkertje, wat ik zocht.

Ook was ze een blauwschimmel, wat ik dus echt graag wilde.
Toen gooide die man zadel en hoofdstel erop, en mochten we haar uitproberen. Ze was heel braaf, wel kijkerig, maar keek totaal niet om naar auto's.
We moesten buiten rijden, want de bak was bevroren.

Gewoon heel braaf.
Ook viel me op dat ze heel mooi droog beenwerk had, en heel gezond uitstraalde.

Ik heb toen meteen gezegd, 'heeft u haar al aan iemand beloofd?'
'Nee'; zei hij.
'Dan koop ik haar bij deze'

Paar dagen later is ze direct gekeurd (ooow wat was ik zenuwachtig...), en goedgekeurd! De volgende dag gingen we haar ophalen.Ik voelde me echt dolgelukkig!
Was was dat heerlijk om die bijdehandte toet in mijn eigen stalletje te zien.

Nu nog, ook al hebben we flink wat tegenslagen, ben ik echt dol- en dolverliefd op haar.
Altijd als ik op mijn werk aankom (daar staat ze) zie ik dat lieve vrolijke hoofdje, zacht hinnikend. Lovers

Echt mijn droompaardje.

pmarena

Berichten: 48110
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 00:06

Ik was ook echt niet meteen verliefd !

Vanaf het moment dat ik de knoop doorgehakt had , ik dus zeker wist dat ik een paardje ging kopen en een fijne stal met weiland gevonden had ben ik echt gaan zoeken.
Heb een lijstje gemaakt met wat voor paardje ik wilde.
Heb veel gezocht en hield alles bij , heb zelf ook aardig wat advertenties geplaatst.
Honderden advertenties en aanboden via mail , waarvan maar een handjevol echt voor minstens 90 % voldeed aan wat ik zocht.
Ben wezen kijken bij een beestje dat me qua foto en gegevens erg aansprak maar die viel toch wel tegen , het was "het" niet zeg maar.
Net zoals jij nu hebt denk ik Knipoog .

Ik denk ook wel dat als ik haar had gekocht dat ik er nu alsnog gek mee zou zijn , maar ik wilde gewoonweg echt meteen een beestje waar ik toch die kriebel van kreeg.

Een paar weken later kreeg een reactie op 1 van m'n advertenties , van een meisje die een paardje te koop had die eigenlijk precies voldeed aan wat ik zocht , en bovendien nog een palomino ook !!
(ik wilde graag een apart kleurtje Haha! )

Dus ik kijken , eind gereden ernaartoe , en toen we daar het erf opreden stond er een meisje met een klein palominootje , en ik had zoiets van : Is DAT het nou ? Scheve mond

Zij voorgereden , zag er wel leuk uit alhoewel ze wel wat vluchterig liep.
Wel ineens een supermooi diertje om te zien , maar ik had bij lange na niet het gevoel van dit is mijn pony..... echt niet.

Ik erop , beestje sprong meteen in galop als je maar een been zachtjes aanlegde om buiging te krijgen , en was dan nauwelijks meer terug te krijgen. Verder een heerlijk galopje hoor , dat wel. Maar geen controle.
Dus dat was niet echt geweldig Haha!

Maar dat galopje was eigenlijk heel braaf , gewoon een kwestie van niet begrijpen. En ze liep ontzettend braaf mee toen ik ernaast een stukje met haar rondliep. Daarbij was ze natuurlijk eigenlijk precies wat ik zocht , behalve dat ik dat nog niet zo voelde Knipoog

Ik kon haar op proef krijgen en wist vrijwel zeker dat als ik eenmaal alleen met haar was en ze als mijn paardje bij me had , we wel naar elkaar toe zouden groeien en dat dat zenuwachtige en die mis-communicatie er goed uit te krijgen zouden zijn.
Maar helemaal zeker wist ik het niet natuurlijk , voor hetzelfde geld komt het niet goed en passen we helemaal niet bij elkaar , dat kun je toch niet beoordelen als je zomaar eens een keertje gaat kijken...

Als ik haar niet op proef had kunnen krijgen had ik het dus zeker niet gedaan.....dat had ik niet aangedurfd...dat zegt al genoeg van de eerste indruk eigenlijk.

Al na anderhalve week wist ik het zeker dat ik haar wilde houden , er school een heerlijk diertje in haar en ik was verliefd geworden.
Ze werd ook goedgekeurd .
Nu is het echt MIJN paardje en ik ben supergek op haar , we zijn echte maatjes en hebben lol samen , begrijpen elkaar goed en kennen elkaar precies. Zij weet precies hoe ze iets aan moet pakken om haar zin te krijgen in bepaalde dingetjes , en ik ook Haha!

Als ik jou zo hoor , zou ik een andere zoeken.
Je bent niet tevreden ermee en dan maakt het mij even niet uit om welke reden precies. Als je een ontevreden gevoel hebt bij dit paard dan moet je er gewoon 1 zoeken die je wel helemaal aanstaat , is ook zo eerlijk tegenover het paard. Beestjes genoeg hoor ! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 00:17

Mijn paard gluurde naar me van onder de staart van zijn moeder, daarna kwam hij naar me toe en maakte vriendjes.
3 jaar later zag ik hem weer, mijn hart maakte kortsluiting, hij groef zijn neus onder mijn arm en daar stond ik dan.
Het allerfijnste paard van de hele wereld is van mij!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 00:35

in 1e instantie vond ik Ewald 10x niks. hij leek me veels te klein, maar mijn vader was weg van hem dus vond hij dat ik tenminste even op hem moest rijden. zo gezegd zo gedaan.
toen was mijn 1e reactie: Inpakken en strikje erom Lovers

Zodoende, dus niet echte liefde op 1e gezicht Lachen
Ik wist ook neit eens dat hij zulke goede gangen had en al helemaal neit hoe zn koppie eruit zag Haha!
Toen we hem op gingen halen had ik zoiets van "heb ik echt dit gekocht"?? Lovers

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 00:46

nee ik vond die van mij lelijk
op de manege werd mij gevraagt of ik haar wou rijden omdat ze
moeilijk was
nou geen probleem maar ze had wel een truckendoos
ik vond het heel vreemd dat mijn vader erbij wou zijn toen ik er voor
het eerst zou op gaan rijden
toen vroeg die wat ik ervan vond
ik zei loop goed, gezond, fijn karkter maar heeft een rustig ruiter nodig
toen zij hij wil je haar hebben
toen heb ik 3 weken haar op proef gehad
en ja na die 3 weken sloeg de vonk over!
nou heb ik haar al weer een paa maandjes en ze blijft
nu tot haar pensoein!!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 03:59

Niet Galactica, maar Avalon. Ik was meteen verkocht. Toen ik daar aankwam, zag ik alleen 2 oortjes, grote oogjes en een voorlok boven een te hoge staldeur. Toen hij eruit gehaald werd, was ik meteen verkocht Lovers . Na een proefrit, was ik even gaan twijfelen (hij was nl. best wild), ik was er zeker van dat je een paard niet kon beoordelen na één rit, ben dus een aantal keren teruggegaan en uitgeprobeerd. Eigenlijk wist ik het al (anders had ik niet zoveel moeite gedaan om zo vaak op en neer te reizen), hij werd het. Toen keuren etc. bla bla, ging wegens omstandigheden toch niet door. Maar hij mocht wel met me mee als bruikleenpaardje. Ik had dus ook niet meer verder gekeken Schijnheilig Lips are sealed , maar heb geen moment spijt gehad Lovers

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 11:29

Absoluut niet, ik wist dat hij als 3 jarige te koop stond. We zijn gaan kijken Hij had een goede kleur, stond niet te slecht op zijn benen en liep voor geen meter. |Soms zat er een goede pas tussen. Maar at waren er 10 op 5 minuten draven. Hij had papieren, juiste prijs en ik heb hem meegenomen.
Hij is nu na een moeilijke start een super fijne pony om te rijden, koel, nuchter, juiste inzet en voor ons heel lief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 11:36

Steef schreef:
Ik blijf me verbazen als ik reacties hier lees van mensen die paarden kopen omdat "ze verliefd worden op dat lieve koppie" Frusty Op een hoofd kun je toch niet rijden?


Hihi met Lisa heb ik het nog veel stommer gedaan, ik heb haar telefonisch gekocht puur voor haar afstamming Haha!
Ik heb er geen spijt van gekregen, we kochten haar in eerste instantie als fokmerrie maar onder het zadel doet ze het ook leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 12:23

Toen ik Lois in de box zag staan vond ik het niets, veel te klein. Toen hij eventjes aan de longe ging en later onder het zadel was ik meteen verkocht. Hij kan echt super bewegen

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 13:50

nee, eigenlijk absoluut niet .

Toen vond ik hem erg mooi, maar als ik nu de foto's zie en die vergelijk met hoe hij er nu uit ziet was hij een ontzettend lelijk scharminkel Koe . Daar kwam nog eens bij dat we niet met elkaar overweg konden. Als ik links wou ging hij rechts, wilde ik voorwaarts stond hij op zijn achterbenen. Het eerste jaar heb ik hem regelmatig vervloekt Boos! .

Waarom dan toch gekocht zou je denken als je dit leest. Ik moet eerlijk zeggen ik zou het niet weten . Achteraf gekeken is het een paard wat veel van mij weg heeft. De manier waarop hij op dingen reageert is vaak dezelfde zoals ik op bepaalde dingen reageer.

Inmiddels is het voor mij een super paard. niet te iel of te klein. Niet te heet en ook niet te traag. En een geweldig karakter wat goed bij mij past. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 14:00

ja, meteen liefde op het eerste gezicht Lovers

Ik was meteen helemaal weg van dat donkerbruine tot zwarte paard wat ook nog maar ff uit stilstand over het hek van 1.20 sprong Tong uitsteken Kwijl

Maar ik viel vooral op die ontdeugende blik in zijn ogen van hem.
Die blik heeft hij nu als schimmel ook nog altijd gehouden.
Op de 1e foto in mijn profiel kun je zien wat ik daarmee bedoel Lachen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 14:06

ik stond met mijn (intussen ex-)vriendin in de bak te kijken, daar liepen allemaal vossen, en ik zei, voordat ik bij pepeijn ging kijken, "het mag van mij alles zijn, behalve een vos". een donkere schimmel leek me wel wat of een sjieke zwarte. dus wij erheen en wat haalt de beste man ondermeer uit de stallen, een vos! (IEKS!).

maar ja, toen ging hij los. springen en gek doen, steigeren, alles. "ja, zit nog een beetje hengstengedrag in" zei de opfokker. paar keer gereden en wezen kijken en het bleek gewoon dat pepeijn onwijs goed tussen zijn oren was, naast al die streken. en dat vond ik helemaal het einde. hij leek een beetje op mij, zeg maar. bovendien ging hij pontificaal op de tenen staan van een goede vriend die ook ging kijken, dus hij heeft ook humor. nou dat heb ik geweten Haha!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 14:11

De eerste keer dat ik na Sher ging kijken was vlak na mijn les, er stond op de manege een paardje te koop en ze dachten wel dat het wat voor mij was. Dus snel eventjes samen met degene die mij les geeft (die daarna nog een les moest geven) ernaartoe. Ze stond in de wei, en het eerste wat ik zag was haar onwijs lieve koppie, en daar was ik ook meteen verliefd op Lovers. Alleen ze was een vosje, en een quarter. Ik wou eigenlijk liever een paint of een apart kleurtje.
Later zijn mijn ouders nog eens meegeweest, toen hebben we haar goed bekeken, en haar even aan de longeerlijn zien lopen, en toen wist ik het zeker, zij moest het gewoon worden. En daar heb ik nog geen spijt van gehad! Lachen

naiomi
Berichten: 310
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 14:20

In eerste instantie ging ik voor een pinto kijken eenmaal aangekomen stond me daar zo'n zware fokmerrie van 12 jaar oud, ik zei meteen nee daar ben ik niet op zoek naar ( was wel een heel lief paard), toen vroeg me vader of er nog meer te koop was, ja dat was het geval alleen geen bonte.
toen we naar de stal liepen was ik al meteen verkocht dat paardje heeft iets toen ik erop ging rijden ging ze meteen met me ervandoor (was nog een beetje onervaren) wat ik dus helemaal tegek vond ik heb haar al inmiddels bijna 3 jaar ze is echt een stuk liever geworden en ik kan echt alles met haar doen!!! Nergens bang voor hier ik heb een nog een foto neergezet. Ze heet Cheyenne en is een westernpaardje(komt uit Belgie >Hamont-Aachel<van de Star Flaming Ranch(of flaming star ranch weet niet meer precies)
Afbeelding
(30-12-02) Groetjes Naiomi
Laatst bijgewerkt door naiomi op 01-01-03 14:28, in het totaal 2 keer bewerkt

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 14:24

De 1e keer dat ik voor mijn pony Bonita ging kijken was ik niet meteen 'verliefd' op der.
Het was een leuk en betrouwbaar pony'tje die best leuk kon lopen.
Ik ging op haar rijden en de knopjes zaten der allemaal wel op alleen was ze vrij sterk... Maar we gingen voor de eerste instantie voor een goudeerlijke pony.
Nu heb ik een grote hechte band met haar opgebouwd en ze is ook veel mooier geworden Lovers . Het werk pakt ze goed aan en heeft er veel plezier in! Nu ben ik helemaal kapot van haar en wil ik haar niet meer kwijt.

Toen ik voor Jamaica ging kijken was ik meteen verkocht, der vriendelijke karakter en prachtige uitstraling Kwijl .
Daar kwam bij dat ze een papier heeft om bij te kwijlen en ze het goed doet op de keuring!


Als ik jou was zou ik echt op je gevoel afgaan...

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 14:42

Mijn eerste paard kende ik al langer, hij stond bij ons op de manege (als pensionpaard). Ik vond hem ronduit lelijk. Ik mocht hem rijden voor de eigenaar, hij was in het begin moeilijk met rijden, overal tegenin komen. Op een gegeven moment is de vertrouwensband gegroeit en kon ik alles met hem. Toen hij te koop kwam heb ik hem dan ook gekocht, door de bespiering die hij ondertussen had gekregen was hij al een stuk opgeknapt.

Mijn huidige paard vond ik eigelijk ook maar weinig, ook te botterig. Nu met wat meer bespiering en wat meer voer erin is het een leuk paard ook om te zien.

Ik zou zeggen ga voor het karakter en niet voor het uiterlijk!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 16:25

Nou nee het einde niet... helemaal omdat ik bloedjesnerveus was, hij is tenslotte mijn eerste Lachen dus ik had meer last van overheersende spanningen dan wat anders. Maar toen ik tijdens de proefrit galloppeerde was ik wel verkocht... en hij was gewoon erg lief en rustig en daar hou ik wel van ja.

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 17:59

toen ik voor het eerst het paard zag dat ik zou gaan inrijden dacht ik echt nee... 11 jaar dik lomp nit gepoets echt heel lang niet dikke mwintervacht koppig
nu ben ik een tijdje met haar bezig en ze is gewoon prachtig om te zien
als ze aan de teugel gaat is ze heel mooi ze is best wel fors en verwaand.
ze is gek op mij en heel trouw en ondeugend
het viel allemaal heel erg mee en ik ben nu heel erg blij met haar

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 18:33

Toen ik Rocco voor het eerst zag vond ik het gewoon een leuk paardje, maar toen ik had gereden was ik echt verkocht.

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 18:41

In jouw situatie weet ik het eigenlijk niet. Wat zoek je precies in een paard? Als hij wel aan al je eisen voldoet, maar je vindt dat hij wat andere minpunten heeft, zou ik eerst nog eens even goed rondkijken wat er nog meer te koop is voordat je spijt krijgt. Het is denk ik een gevoelskwestie, het moet per slot van rekening toch goed klikken tussen jullie twee.

Om heel eerlijk te zijn: Nee! Ik vond haar niet meteen het einde.
Ze was 3, onbeleerd, te dik, geen spieren, maar kon fantastisch
vrijspringen. Mijn vader vond dat we de gok maar moesten doen, en heeft haar voor mij gekocht, omdat ze zo goed kon vrijspringen. Toen ze beleerd was en ik er voor de eerste keer op ging zitten klikte het ook niet meteen, sterker nog, ik kon wel janken Scheve mond . Het was nl. een hele overgang van een welsh pony naar een KWPN'er. Maar na een tijdje leerde ik haar te rijden, en ging het tussen ons twee steeds beter. Nu wil ik haar voor geen goud missen. Lachen Ik kwam er achter dat ze je nooit in de steek laat, ze is heel eerlijk en kan onder het zadel ook ontzettend goed springen, ze is voor mij "Die sechs richtige im Lotto" zoals de Duitsers dat zo mooi zeggen Haha! .
Je neemt altijd een gok als je een (jong) paard koopt.
Laatst bijgewerkt door mdmoiselle op 01-01-03 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt