Wat vinden jullie van het kopen bij een handelsstal? (mening

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-01 12:15

Ik heb geen paard, maar ik hoor meestal allemaal rare verhalen over het kopen van een paard bij een handelaar (onder de drugs zodat ie lief is en nadat je hem gekocht hebt een krengt blijkt, been verdoven zodat ie goed loopt, bezuinigen op de hoefsmid en voer en meer van dat soort dingen)

Is dat nou echt zo, of zijn handelaars best wel betrouwbaar? In particulieren advertenties staat namelijk ook heel vaak: handelaren hoeven niet te reageren! Tja wat moet ik er dan van denken...

Graag jullie mening hierover!

_________________
Als de wapens spreken...vervloeken ze de vrede (uit Spits)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ineke2 op 2001-06-21 12:16 ]</font>

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 12:20

Een goede handelsstal zal zeker zijn naam niet besmeuren door dit soort praktijken uit te voeren.

tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 12:22

hoi,

je hebt gewoon 2 soorten handelaren goede en slechte denk ik maar ook als je bij een particulier koopt kun je bedonderd worden
als je ergens een paard koopt laat die dan altijd keuren ,maak een proefrit en vraag bij een handelaar om proeftijd
groetjes tina Cool

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 13:14

hoi,
ik rijd dus ook bij een handelsstal. en ik rijd dus wel bij een goede. Dus geen praktijken zoals jij zegt.
Gewoon het paard netjes toilleteren als er kopers komen. Als ze ze willen hebben kopen ze ze toch wel.

Groetjes!

astrid

Berichten: 245
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: weelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 13:20

ik zou liever bij een particulier kopen dan heb je in ieder geval meer kans om te weten wat voor achtergrond je paard heeft ,ik heb lucie bij een handelsstal/manege gekocht in schijndel ik wist dat ze net zadelmak was,alleen ik stuitte op steeds meer problemen omdat ze verkeerd was opgevoed ze had geen respect ,haar baalans met lopen had ze niet ze gooide haar tong over het bit longeren kon ze niet en zo was er elke keer wat nieuws het enigstewaar ik geluk mee heb is dat ze nu van mij is en dat ze nu de liefde en aandacht krijgt die ze ook verdiend en het is een schat van een paard en we leren samen iedere dag weer wat bij dus je kan het positief ,maar ook negatief bekijken als je dus net als ik een paard bij een handelaar ziet staan en je bent er meteen verliefd op dan moet je er voor gaan en gewoon geduld hebben

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 13:35

Mijn ene paard komt van een particulier de ander van een handelsstal.

Die van de handelsstal komt is veel fijner in de omgang en was super fijn zadelmak!
Zo groen als gras maar absoluut niet angstig, het dier had het volste vertrouwen.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 13:41

als je goede zicht op paarden,hun gedrag,gezondheid en alles hebt is een paard bij een handelaar net zo goed te kopen als een paard van een particulier.want de 'foute'paarden kun je er dan snel zat uithalen.

Indiana

Berichten: 113
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Over/ijssel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 14:26

Ik heb ooit een tijdje bij een handelsstal gewerkt, en die wilde je er soms nog wel eens een beetje inluizen, gegevens iets aanpassen dat soort kleine dingetjes.
IK ZEG NIET DAT ALLE HANDELAREN HETZELFDE ZIJN!!!
Met kijk op paarden kom je wel een heel eind verder en zo, zorg in ieder geval dat je bij de medische keuring bent, da's wel handig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 14:44

Tja, je hebt natuurlijk gewoon goeie en slechte, maar je kunt zelf ook wel wat doen denk ik.
Als je een paard bij een handelsstal koopt, kun je gewoon goede afspraken maken (zwart op wit laten zetten!), zoals bv. een proeftijd, keuring door je eigen veearts etc. Ik denk dat een goede handelsstal daar geen bezwaar tegen heeft.

Als bv keuring door je eigen VA geweigerd wordt, zou ik denk ik genoeg weten...

Sonja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 20:28

voor 300% met sonja eens.
verder ook nix meer aan toe te voegen want ze schrijft ,weer eens Knipoog wat ik wilde zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 21:14

Ik heb dus weer heel slechte ervaringen met particulieren. Bovendien rij je van hot nar her om te gaan kijken, want allemaal hebben ze de wereldkampioen op stal, not!! Handelsstallen hebben een wat groter aanbod, kunnen ook gemakkelijk een paard voor je naar hun stal halen. Jonge paarden zijn bij handelsstallen vaak beter gereden dan wanneer je ze van een particulier koopt. Als je naar een goede handelsstal gaat zul je misschien wat meer moeten betalen, maar dan heb je vaak wel betere garanties. Bovendien is het vaak makkelijker een paard terug te brengen als het echt niet mocht klikken oid, of kan de stalruiter je in het begin wat begeleiden. Dat zijn allemaal proffessionele mensen die er niets aan hebben een slechte naam te krijgen, onderschat dat niet!

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 22:56

had mijn vorige pony ook van een handelsstal, ik kreeg een proeftijd, heb haar bij mij thuis door mn eigen veearts laten keuren en toen ik twijfelde of ik haar zou houden wilde hij haar zo komen halen en geld terug, geen gezeur en niet moeilijk doen, maak duidelijke afspraken dan is er niks mis mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 07:46

En nog een voordeel van kopen bij een handelaar: je kunt een "zoekopdracht" uitzetten, als je precies kunt omschrijven wat voor soort paard (karakter, uiterlijk, prestatie etc) je zoekt.
(Ik vond het alleen een uitdaging om toch nog eerder dan de handelaren wat te vinden, en belde me dus alsnog een slag in de rondte)

*LOL* Sonja *LOL*