Van wie krijgen julllie les en ken ji jde instruct

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Van wie krijgen julllie les en ken ji jde instruct

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-02 19:19

instructrice charlotte rijnders
Ik krijg nu al een paar jaar les van haar
Van wie krijgen jullie les
en wie kent er charlotte rijnders


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 21:16

Ik heb les van Natascha Jeurissen, maar die kent toch niemand, want die geeft lekker enkel mij maar les, voor meer mensen heeft ze geen tijd, lekker puh! Tong uitsteken Schijnheilig Haha!
Misschien ga ik binnenkort af en toe in de les bij Johan van de Velde, maar dat schijnt nogal een 'pittig' typ te zijn, veel op je bekken enzo. We'll see! Als het idd zo is zal ie aan het eind van t uur wel een flink schorre keel hebben, hij heeft bij mij nog zat punten om over te bekken namelijk Schijnheilig

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 22:56

Sinds kort heb ik geen les meer (mijn lespaardje word te oud om een hele uur vol te houden) maar ik heb altijd les gehad van Sandra Verbeten. Zal ook wel niet zo bekend zijn Haha! Als Sandra niet kon kregen we les van Petra (haar nicht en met haar paardje reed ik ook) en als Sandra en Petra op vakantie waren (gaan altijd samen op vakantie) dan hadden we weleens les van de lesgeverd van mijn lesgeverd: Heike Spenkelink (misschien iets bekender voor mensen uit omgeving Losser/Enschede?). Sandra gaat me ook helpen met het zadelmak maken en inrijden van Fayette en daarna krijg ik ook gewoon weer les van haar.

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 22:57

ik heb les van Hans van Kalsbeek en dressuur kennen jullie toch niet, das een muts hihi
springen heb ik ook nog van Rom Vermunt gehad
nou dat zijn de bekendste denk ik

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 22:59

Linda Wijnker, erg tevreden over!!
Het is wel dressuur.

En verder heb ik les gehad van Patrick Schutte, was ook erg goed. Hij rijdt nu bij Jordan Stables.

Verder heeft mijn zus nog springles gehad van Ingrid van der Weide.

En Hans van Kalsbeek ken ik ook, komt vaak op springwedstrijden bij ons op stal. En iedere laatste vrijdag van de maand op oefenspringen. Hij is zo lachen Haha!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 23:32

Mariette Jansen. ook wel bekend als Rhijnauwen op bokt Haha! morgen krijg ik mijn 2e les.
Laatst bijgewerkt door Mer1980 op 07-12-02 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 23:34

Ik sta op stal bij Esther de Leeuw, van haar krijg ik ook 1x in de week les.

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 23:49

Ik les nu ( moet wel weer effe afspreken) bij Engie Kwakkel, ze rijdt zelf Prix st George. En lest bij Francis Verbeeck
Ook heb ik les gehad van:
Marion Schreuder
Patrick vd Meer
Robertjan Bons
Cor Loeffen
Dion van Groessen
Frans van der Ent
Piet Oothout
Johan Hamminga
Ati Spijker

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 23:52

Pipo je hebt me erg niewsgierig gemaakt! Hoe beviel Oothout? Dat is namelijk zo'n beetje de goeroe van mijn eigen instructrice (die overigens niet bekend is;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 23:55

daan schreef:
Pipo je hebt me erg niewsgierig gemaakt! Hoe beviel Oothout? Dat is namelijk zo'n beetje de goeroe van mijn eigen instructrice (die overigens niet bekend is;)


Niet!!! Haha! Hij gaf regelmatig les op de opleiding die ik heb gedaan, maar hij had altijd zeer vreemde texten, wapper met je linker oorlel, dan geeft ie rechts na!!!

En ik ben daar wat te nuchter voor, van het bovenstaande rijtje, heb ik 4 jaar les gehad van Cor Loeffen, als hij ooit de tijd zou hebben om mij weer les te geven, zou ik het direct doen, ik vond hem altijd super, en heb heel veel geleerd van hem Ondanks dat ie niet even aardig is tijdens zijn lessen. Cor lest zelf al jaren bij Oothout.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 00:13

Ik kreeg les van Linda (joop007) en ik kreeg priveles van Liesbeth d'r achternaam weet ik niet. van linda kreeg ik trouwens groepsles op de club.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 00:18

Pipo schreef:
[Niet!!! Haha! Hij gaf regelmatig les op de opleiding die ik heb gedaan, maar hij had altijd zeer vreemde texten, wapper met je linker oorlel, dan geeft ie rechts na!!!
[/quote]


Klinkt interessant...zou wel makkelijk zijn ook Knipoog Hmm, nou ja, ook leuk om te weten toch, gelukkig heeft mijn instructrice dat soort uitspraken niet 'overgenomen'. (Ze heeft niet zelf les van hem gehad, wel van iemand die bij hem leste volgens mij).

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 00:55

Angelique Ferdinandus en Michel Sandijck...mensen die in de westernwereld bekend zijn kennen hen wel Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 10:30

Zijn er ook mensen die les hebben van Rini vd Schaft? En zo ja, hoe bevalt dat? Ik ben nl opzoek naar instructie. Ik ben pas verhuist en me nu dus aan het orrienteren Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 10:48

Van wat ik gezien heb van Oothout ben ik niet onder de indruk,
paarden lopen allemaal met strakke rug, eigelijk is de hele bovenlijn strak, achter zwalken ze maar wat mee...

Van de Schaft hoor ik wel goede verhalen over, redelijk klassiek en veel basis.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 10:50

hmmm, veel basis spreekt mij aan. Mijn vorige instructeur begon dat helemaal te verslonsen en daar ben ik dan ook uiteindelijk mee gestopt. Ik heb daarentegen wel heel erg veel van hem geleerd hoor.

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 10:57

Nu les ik niet veel. Ik word geholpen door Katja, hier op Bokt. Straks geen idee. Misschien weet zij iemand als ze vertrekt.

Fiesta, freiberger, what else?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 11:02

Over van der Schaft heb ik eigenlijk alleen maar positieve dingen gehoord.

Ik neem mijn dressuurles al anderhalf jaar bij Stal van Esch en springles krijg ik sinds kort van Henk Diks.

Toos paardloos

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 11:25

ik krijg les van Hermien Muijs Haha!
ben erg tevreden over haar manier van lesgeven.
Ook dressuur gericht en veel basis

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 11:42

Ik krijg les van Eef Rutten!!(ja famillie van..) Ik vind haar erg goed lesgeven!! Ze heeft zelf Z samesteld gereden en nog meer paarden in de Z dressuur!
Verder heb ik nog les gehad van Wanda (ben even haar achternaam kwijt)
Jan van Soldt (western)
Caspar Cohen (western)
Monique Verberne-Wilbords (western)

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 11:44

Ik heb van zowel Rini als Inge van der Schaft les gehad. Een woord: heeeeeeeeerlijk!!!!!!!!

Zij zijn echte eye-openers, voor die tijd had ik les van 'iemand uit het dorp', niks verkeerds over te zeggen, maar ben er daar nooit achter gekomen, dat je een paard van achter naar voren naar je hand toe moet rijden. Dat is mij nooit verteld, dus ik trok mijn paarden gewoon in de krul. Dacht dat dat zo hoorde, helaas wist ik dus niet beter. Achteraf vind ik dit heel erg, maar ik was nog jong en kon er uiteindelijk niet veel aan doen.

Maar bij Rien & Inge is mijn horizon ontzettend verbreed en heb ik echt leren paardrijden. Zoals het hoort op een eerlijke manier! Heerlijk!

Als Rien tijd heeft, zou ik het altijd doen! Ze leren je ook veel meer op je gevoel rijden, jij voelt iets en meteen zeggen ze: "Ja daar" of "dat gevoel moet je hebben". Nou dat vind ik zo super, als iemand kan zien, dat je iets voelt op een bepaald moment. Dat is gewoon een gave, die niet veel mensen hebben. Daarbij leggen ze heel veel uit, ze vertellen heel uitgebreid, zodat je echt de logica begint in te zien. Want het is natuurlijk allemaal heel logisch, maar dat moet je wel even begrijpen. Inderdaad zijn ze eigenlijk alleen maar met de basis bezig. Maar ja, als je de basis eenmaal voor elkaar hebt, dan ben je er al! Je kan wel moeilijke oefeningen doen, maar zonder een goede basis heb je dan een rendement van 0,0. Terwijl met een goede basis, de oefeningen een eitje zijn.

Daarnaast respecteren ze je ook op jouw niveau. Ik kwam daar binnen op L/M niveau en ze gaan precies hetzelfde met je om als ruiters die op een hoger niveau (ZZ-licht t/m Grand Prix) rijden. Dus ze kijken niet op je neer, al krijg je af en toe wel een minderwaardigheidscomplex als je Rien & Inge ziet rijden. Haha!

Wat een gevoel en een zit hebben die mensen zeg! Ongelooflijk!

Als je de kans krijgt zou ik het doen!

By the way, zij hadden ook altijd les van Oothout, weet niet of dat nu nog zo is.

Ik heb tijdens de cursus trouwens les van Johan Hamminga en Ton de Kok. Over hun ben ik ook heel tevreden, al past Johan meer in mijn systeem (of ik meer in zijn systeem Haha! ). Ton gaat meer richting het 'Anky-systeem', al voert hij dat niet ver door in zijn lessen hoor! Maar ik denk persoonlijk dat het 'Anky-systeem' niet voor iedereen (zelfs voor heel weinig mensen èn paarden) is weggelegd. Johan geeft ook les in het klassieke systeem, net als Rien & Inge. Al hebben ze allemaal wel heel veel respect voor Anky, aangezien er maar weinig mensen zijn die hun paarden zo kunnen rijden.

En Johan zit ook in de buurt van Apeldoorn, dus je hebt eigenlijk keus zat!

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 11:50

Wow!! Jeetje , bedankt voor de super informatie!!! *LOL* Waar zit John Hamminga dan? Rien en Inge zitten in Wenum Wiesel dat weet ik. Ik ken eigenlijk alleen de namen. Ook enig idee wat die lessen kosten? Niet dat het erg veel uitmaakt. Ik wil gewoon weer goed les hebben. Maar om me een beeld te geven.

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 11:59

Hoi Kyra ,

Johan zit in Elspeet, maar ik geloof dat hij tijdelijk uitgeschakeld is. Klap van een paard gehad midden in zijn gezicht( tenminste dat heb ik van horren zeggen, en paardenkrant).
Ik heb les van Yvonne v/d Berghe(prive)
Denise Dekens (clubles)
Verder les gehad van:
Richard Kaptein (springen)
Karin Galema (springen)/ haar moeder (dressuur)
Mieke de Kok (Dressuur)
Johan Hamminga (orun cursus)
Ptrick v/d Meer(orun Cursus)
En nog een aantal andere toen ik meereed in clinics of cursus.

Groetjes,
Michèle

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 12:00

Rien & Inge zitten rond de 60 Euro per uur, zitten inderdaad in Wenum Wiesel. Johan zit rond de 50 Euro per uur en hij zit in Nunspeet of Elspeet of zoiets, maar dat weet ik niet zeker. Ik weet wel, dat hij ongeveer 5 minuten rijden vanaf het Federatiecentrum in Ermelo zit.

Als Rien geen tijd heeft, maar Inge wel, zou ik het ook doen hoor! Inge is misschien wat minder bekend, maar qua lessen scoort ze bij mij even hoog.

Johan heeft inderdaad een klap gehad van een hengst tijdens de eerste bezichtiging. Hij had een gebroken neus (4 plaatsen) en allemaal kneuzingen, maar ik heb gisteren gewoon les gehad van hem, dus lesgeven doet hij iig al weer. Het viel gelukkig mee.

Maar om te beginnen zijn Rien & Inge denk ik misschien toch wel fijner, omdat zij alles net nog wat meer onderbouwen dan Johan. Ik snapte Johan toen ik aan de cursus begon wel, omdat ik toen al een tijd les van Rien & Inge had gehad. Maar als ik dat niet had gehad, denk ik niet dat ik Johan altijd had begrepen.
Laatst bijgewerkt door Fries op 06-12-02 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 12:05

Kennen jullie het boek "ruiters en gevoel"? Daar staan ze ook in, tevens mijn oude instructeur (met het paard van mijn oom, hihi, leuk, half zusje vqan mijn paardje ) Maar goed, die verhalen spreken mij wel aan.
Als hij geen tijd heeft dan ga ik inderdaad voor inge, het zou wel heel vreemd zijn als die heel anders les zou geven he.
Jullie hebben me helemaal enthousiast gemaakt, BEDANKT!!!! *LOL*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 103 bezoekers