Stelling: Ik poets voor m'n lol!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Stelling: Ik poets voor m'n lol!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-02 01:15

Okeej, graag jullie meningen over de stelling " ik poets voor m'n lol" .



Mijn eigen mening:

Ik poets mijn paard om diverse redenen. Ten eerste om hem schoon te krijgen, hij is altijd zo vies (schimmel) van het rollen. Natuurlijk ook omdat ik het leuk vind om met hem bezig te zijn maar ook omdat hij het leuk vind en omdat het goed is voor zijn huid en onze band!

Dus kom maar op,! Haha!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 01:17

Uhm, ik geloof dat je alles al gezegd hebt Haha!

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 09:53

kom je even langs???

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 10:02

Ik poets hem tot een spiegel om wondjes te voorkomen. Niet omdat ik het leuk vind, hij vind het al helemaal een ramp. Het is een beetje een mietje met een een super gevoelige huid. Maar gelukkig glimt ie nog na een half jaar niet poetsen. Alleen zijn tandjes poetsen met de zachte borstel vind ie erg lekker. HIhi rare hengst.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 10:08

ik poets als ik tijd genoeg heb helemaal alles... echt helemaal schoon, goed voor de doorbloeding en voor de band. als ik wat minder tijd heb poets ik altijd daar waar het zadel ligt en de singel. en hele vieze plekken.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 10:12

Voor mij is het groomen net zo belangrijk als het rijden. Zo kan ik het ook niet laten om af en toe wat mest uit de stal te scheppen en dat is eigenlijk helemaal niet nodig want alles wordt voor me gedaan. Poetsen en toiletteren vind ik ook erg leuk. Ik ben trots op mijn paard en ik wil dat hij er optimaal uit ziet. De baby olie en zalfjes liggen standaard in de poetskist.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 10:13

haha, bij mij waren dat van die baby doekjes... tja als je een schimmel hebt is dat erg handig tegen mestvlekken...

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48352
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 10:16

Ik poets idd voor mijn lol... Banjer geniet er van.... dus dan ben ik ook blij... en Banjer probeert tijdens het poetsen ook op mijn schoft te "kriebelen".... mag eigenlijk niet, maar het vertedert me wel... Lovers

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 10:20

Poetsen opzich vind ik helemaal niet erg, maar Nico is een schimmel (meestal zwart dus) en da's niet altijd even leuk Haha!
Babyoliedoekjes gebruik ik ook voor die gore mestvlekken over zn hele lijf heen Schijnheilig

En Nico geniet er ook wel van, laatst zat ie helemaal met zn oogjes dicht en oren een beetje opzij toen ik hem aan het poetsen was Lovers

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 10:36

Ik poets zeker voor mijn plezier.. Het is altijd ontspanning, zowel voor mij als voor het paard..

Verder is het een supergoede manier van een band opbouwen..

Ik vind het belangrijker dan rijden..

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 10:39

Ik poets omdat ik het leuk vind en om mijn paard te controleren op eventuele wondjes of verdikkingen.
Mits ik voorzichtig poets,(ja het is een pietlut) vind ze het best lekker.
Maar kom niet aan zetten met zo'n harde rosborstel want dat vind madameke maar niets.
Ik vind poetsen dan ook heel erg belangrijk!
Alleen de pony's die in de wei staan poets ik minder omdat je anders het vet laagje tussen de haren weg poetst.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 11:57

Ik poets omdat ik het leuk vind en ook leuk als ze daarna helemaal glimt verder laat ik Bunny onder het poetsen grazen dus dan vind ze het helemaal leuk.
Elise ga ik altijd krabben ze word dat helemaal gek, dat vind ze zooooo lekker helemaal dat nekkie omhoog en met die lippen spelen vind ik dan echt leuk, laat ze ook haar eten voor staan :d ( shetlander he!!!)

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 12:00

Poetsen voor de lol? Leuk, maar dan gaan mijn twee "schatten" lekker in de meest gore plek gaan rollen die ze maar kunnen vinden.
Gisteren strooi ik lekker de stal op, gooi de wat viezere strooplek in de hoek ; om op te mesten kon die nog wel ... gaat m'n merrie'tje die (normaal zo'n proper meiske is) plek "graven" om vervolgens haar uitgebreid in te gaan rollen ... DANK U ... Yikes ... Lips are sealed

En Tink ... die is nog leuker, die gaat de pis-plek ZOEKEN en gaat erin gaan liggen ... Misselijk

IcePrincess

Berichten: 7740
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 12:27

ik poets zeker voor m'n lol. met tinker kon ik uren bezig zij.
ik vind het gewoon leuk, bezig zijn met je paard, bij je paard zijn en hem tegelijkertijd ook nog eens mooi schoon maken Lachen

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 12:44

Ik poets (meestal) ook voor de lol, Ik vind het gewoon heerlijk om een beetje met bijv ies bezig te zijn. Een beetje aanknuffelen beetje poetsen.. Als je tijd genoeg hebt vind ik dat echt heerlijk!! Alleen jammer genoeg heb ik vooral in de winter daar echt niet genoeg tijd voor en moet het snel snel omdat ik een half uur heen en een half uur terug moet fietsen én ik voor het donker thuis moet zijn Frusty

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 13:06

Ik vind poetsen inderdaad erg leuk om te doen.
Maar tegenwoordig doe ik het minder lang en minder uitgebreid.
Reden:
De chemokuren eisen hun tol. Boos!

Tja dan ben je eerder moe, hebt minder tijd (Mams: "Denk je er aan dat je ook nog je middagslaapje moet doen???" Gaaaap ) en ach... je wilt nog zoveel.
Dus als ik alleen maar thuis rijd dan wordt Cerise maar even vlugvlug op de belangrijke plekken (bijv. hoofdstel/zadel-plaatsen) gepoetst.

De rest van de energie steek ik in de stal doen, het voer klaar zetten, en het rijden of longeren, als dat al lukt.
Cerise houdt ondanks dat nog steeds van me, want geloof het of niet, ze weet precies dat ik ziek ben en minder energie heb.
Ze maakt er op de juiste momenten gebruik van (hoofdstelriempjes vast doen en niet stil willen staan! Extreme duivel en denken mij te kunnen overtuigen dat ze vast al mag gaan eten nog voordat ik 'op stal heb gezet en halster afgehaald' ).

Ze weet dat ze nu sterker is en met kleine dingen is ze dan ook erg ondeugend.
Maar het gekke is...
We waren aan het longeren in een zeer grote wei.
Ze kan me als ze wil 100 meter door de modder heen trekken!
En toch he...
Ze doet het niet.
Ze is superbraaf.
Ze loopt rondjes om me heen en rukt niet aan de lijn... hmm weet ze dat ik rugpijn heb? *LOL*

Poetsen?
Ik heb er nauwelijks tijd voor.
En zodra ik wat meer tijd heb...
Dan ga ik die eerst steken in Reiki geven: hand opleggen en energie sturen. Ze ontspant dan zo heerlijk, en toegegeven, ikzelf ook. Lachen
We hebben het beiden zo nodig maar omdat ik op het moment van vervoer van andere mensen afhankelijk ben, kom ik er zo weinig aan toe.

Thuis stuur ik haar en mezelf dan maar Reiki op afstand.
Zou ze weten dat het van mij komt?
Dat ik 's avonds in bed voor het slapen gaan...
even haar zit te 'poetsen?
haar aandacht, Reiki
en liefde geef?
zou ze weten
dat ik voor haar leef? Lovers

Mer1980

Berichten: 18811
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 13:10

Ik poets omdat het goed is voor mijn paard. Voor de doorbloeding en om wondjes te voorkomen door vuiligheid. ook om te checken of hij/zij al geen wondjes heeft of drukplekken.

Ro vind poetsen niet echt een feest, maar El Roy vind het heerlijk. Soms zo lekker dat er van onderen iets uit komt hangen Haha! Dus dat is wel grappig om te doen.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 17:23

Ik heb een ontzettende hekel aan domweg een paard poetsen, paard toilleteren wassen e.d. vind ik wel weer leuk. Ik poets vnl. voor het nut, (drukkingen enzo) voor het gezicht, en als allerbelangrijkste, dat ik mijn paard goed kan controleren. Controleren op wondjes, verdikkingen, warme plekken, gevoelige plekken.

LeonoorStoos
Berichten: 18
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 17:24

Ik poets ook graag, alhoewel ik het 'wit poetsen van een schimmel' niet elke dag op prijs stel.
Ik poets vrijwel iedere dag, omdat het vuil en losse haren verwijdert, ook is het rosborstelen een goede massage voor de spieren van je paard, en het stimuleerd de bloedsomloop. Door op iedere plek te poetsen (sommige vergeten; onder de kaak, buik en aan de binnenkant van de benen, onder de staart) kun je tegelijkertijd controleren op wondjes en schuurplekken.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 18:45

Al heb ik nog zo'n haast, en haal ik mijn paard helemaal schoon onder haar deken vandaan, toch kan ik er geen zadel opleggen zonder er een borstel overheen gehaald te hebben.

Maar meestal poets ik vrij uitgebreid. Sydney houdt ook wel erg van aandacht.

Ik denk dat alle redenen inmiddels al wel genoemd zijn. Maar controle op wondjes, verdikkingen e.d. is wel heel belangrijk.
Verder heeft mijn paard een tijdje met rugproblemen te maken gehad. Toen kon ik niet rijden en dan heb je ineens veel meer tijd voor andere dingen. Ik moest Sydney ook masseren en dat kan je handig in combinatie met poetsen doen.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 19:01

Ligt er aan hoe smerig hij is hoe leuk het is Haha!

Maar ik poets vooral zodat er geen drukking bij het tuig komen, en dat hij er een beetje aantoonbaar uitziet...
erg moelijk met dat blubbbeest af en toe...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 19:59

Normaalgesproken poets ik niet voor mijn lol. Even flink onder het tuig/zadel door rossen, stof/zand eraf en rijden met die hap!
Dan neem ik niet de tijd om maantjes glad te poetsen, achterbenen af te schrobben en staart uit te pluizen.
Ik vind die dingen wel leuk, maar alleen als ik er uitgebreid tijd voor heb of kan nemen.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 20:52

Ik vind het wel leuk om Rinkja lekker uitgebried te poetsen,maar meestal heb ik erg weinig tijd door school.
Vier dagen in de week ben ik tot het avondeten weg en dan heb ik alleen de avond nog,terwijl ik thuis ook nog een fret,vijf cavia's,een nest muizen en een hond heb.
Het lukt allemaal best,daar niet om,maar als ik bij Rinkja ben,heb ik die dagen niet veel tijd om te poetsen en wil ik die tijd beter gebruiken om haar lekker aan het werk te zetten,want het is een fjord,en ze word echt zoooo snel dik dat ze er elke dag wel uit moet.
Danm poets ik erg kort.
Ik zorg dat ze schoon is en daar houd het ook mee op.
Ze is schoon genoeg om een zadel op haar rug te hebben zonder dat het schuurt,en verder heb ik de tijd nodig om haar te rijden en een schone box te geven,want daar maakt ze ook een varkensstal van.
In het weekend ga ik daarom vaak lekker uitgebreid poetsen!!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 21:28

Ik poets om m'n paard schoon te houden, omdat het goed is voor de vacht en de doorbloeding en voor het contact met mijn paard.

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 21:42

ik doe mijn paard een groot plezier met poetsen *LOL* *LOL*
ik poets voor mijn plezier en om zijn lichaam te inspecteren

ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen maar als ik bij z'n schoft poets gaat hij met z'n bovenlip bewegen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duran123, Pony2024, Trendiction en 112 bezoekers